Wel een IP adres maar geen draadloze verbinding

Pagina: 1
Acties:

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:54

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Topicstarter
Sinds een paar dagen heb ik een nieuw laptopje erbij, met ingebouwde Intel 2200BG wifi adapter. Nou krijg ik zo nu en dan wel een IP adres van m'n router (Linksys WRT54G) maar volgens Windows (XP, SP2) heb ik geen verbinding. Na een tijdje krijg ik de melding dat Windows geen verbinding kan krijgen en dan ben ik mijn IP adres ook weer kwijt.
Als ik dan opnieuw verbinding probeer te maken lukt dit meestal niet, of ik kom weer in de zelfde situatie terecht.
Met mijn vorige laptop heeft deze setup altijd prima gefunctioneerd, met een Cisco Aironet 350 kaartje.

Een vast IP instellen is niet echt handig omdat ik de laptop op meerdere locaties gebruik.

Waar kan dit probleem zitten?

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:57

BCC

Gokje: MAC Filter staat nog op oude laptopnetwerkkaart ingesteld?

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• OneUp
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-04 19:28
Op de andere laptop werkt het dus nog wel?

Reset anders je router is en stel alles opnieuw in. Ik heb dit ook eens gehad, na een reset en alles opnieuw ingesteld te hebben werkte het weer naar behoren. Sindsdien geen problemen meer gehad.

People are just like trees. They fall down when you hit them mutiple times with an axe.

Verwijderd

Op die linksys kun je ook openwrt firmware zetten (www.openwrt.org). Sowieso is op beide versies (origineel en openwrt) een hack uit te halen waarmee je het zendvermogen kunt opkrikken. Misschien dat dat wat helpt?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2005 19:55 ]

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Topicstarter
Router heb ik al meerdere keren gereset, gaf geen oplossing.
MAC filter op de router staat uit, net als alle andere beveiliging. (om te testen, normaal staat dit wel aan natuurlijk :P)

@ hezik: Waarom zou ik het zendvermogen opkrikken? Ik heb prima bereik overal in huis.

[ Voor 20% gewijzigd door Beekforel op 21-04-2005 19:54 ]

Verwijderd

Beekforel schreef op donderdag 21 april 2005 @ 19:52:
@ hezik: Waarom zou ik het zendvermogen opkrikken? Ik heb prima bereik overal in huis.
Dus niet.. hence die laptop die niet werkt. Dat soort zaken wordt bijna altijd veroorzaakt door een zwak signaal, of een slechte signaal/ruis verhouding.

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2005 @ 19:55:
[...]

Dus niet.. hence die laptop die niet werkt. Dat soort zaken wordt bijna altijd veroorzaakt door een zwak signaal, of een slechte signaal/ruis verhouding.
Ik zit nu op dit moment naast de router, dan zou het wel moeten werken lijkt me... :?

Verwijderd

En, werkt het?

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:46

r0b

Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2005 @ 19:55:
[...]

Als je er naast zit en het werkt nog niet dan ligt het wel aan wat anders dan en zwak signaal hoor, zelfs een E-tech heeft dan nog een goed signaal.
En het werkte met de andere laptop, dus die vlieger gaat niet op lijkt me.

Verwijderd

Ik heb hier hetzelfde probleem gehad met een Asus WL500G en een ASUS W138 wlan kaartje. Afstand AP/kaartje.. hooguit 3 meter. Werken.. ho maar. Wel een IP adres soms, maar niets doen.

Het signaal was 'low', de snelheid '1 Mbps'.

Uiteindelijk was hier de oplossing het verplaatsen van de router.

Verschillende kaartjes/wifi chips kunnen verschillende resultaten geven. Dat het met een laptop wel werkt, zegt helemaal niets, behalve dan dat het op die laptop wel werkt.

Maar goed.. ik zeg niet dat het perse aan het signaalniveau danwel kwaliteit hoeft te liggen. Het is alleen wel een optie.

Let wel.. ook een sterk signaal kan onbruikbaar zijn, als de signaal/ruis verhouding waardeloos is.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2005 20:32 ]

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Topicstarter
Het draadloze netwerkverbinding scherm van XP ziet m'n router wel en geeft ook aan dat de verbindingssterkte volledig is, maar nog werkt het niet...
Ik heb het probleem trouwens alleen hier thuis, op school heb ik prima verbinding.

De router draait trouwens op de standaard firmware van Linksys, laatste versie.

[ Voor 17% gewijzigd door Beekforel op 21-04-2005 20:41 ]

Verwijderd

Staan er nog noemenswaardige zaken in het eventlog? Of in het log van de router?

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Topicstarter
Log van de router verteld weinig, eventlog van de laptop zegt ongeveer iedere 5 minuten dat het systeem erachter gekomen is dat de netwerkadapter is verbonden en de normale werking begonnen is. Helaas werkt het niet zo normaal.

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

Misschien moet je toch maar proberen om weer te werken met je Cisco Aironet kaartje. Gezien de ervaringen met build-in kaartjes (jotl ;) ) zou ik sowieso overwegen je Cisco kaartje.

If it ain't broke, then don't try to fix it :)

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:46

r0b

DoRRoN schreef op donderdag 21 april 2005 @ 21:24:
Misschien moet je toch maar proberen om weer te werken met je Cisco Aironet kaartje. Gezien de ervaringen met build-in kaartjes (jotl ;) ) zou ik sowieso overwegen je Cisco kaartje.

If it ain't broke, then don't try to fix it :)
Intel 2100BG onboard WiFi (Centrino standaard) werkt gewoon goed hoor.
Drivers al geupdate hiervan? (Beschikbaar op www.intel.com )

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Topicstarter
Ik heb de driver geupdate naar de laatste versie en volgens mij is het nu goed!
Pagina: 1