ADSL + Telefonie - Welke ISP?

Pagina: 1
Acties:
  • 254 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Gamo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06-2025

Gamo

Research Before You Buy

Topicstarter
Hallo internetgebruikers :)
Omdat ik op 2 mei ga verhuizen is er een mooie kans voor mij om sneller internet te kiezen.
Wegens een altijd te hoge telefoon rekening zoek ik een abbo voor snel internet EN gratis telefonie! Gelukkig zijn er meerdere aanbieders op de markt, en ligt het aan mij om de juiste keuze te maken, maar graag daarbij jullie ervaringen en ideeën.

De competitie voor ADSL + Telefonie:
Wanadoo
Versatel
Tiscali
TweakDSL

Ik heb natuurlijk al het grondige vooronderzoek gedaan en ik zal de plus en minpunten opsommen die ik heb gevonden.

Versatel:

Biedt 20Mbit internet met streaming voetbal TV en gratis telefonie, dit voor het ongeloofelijke bedrag van 40 (!!) euro per maand.
Het nadeel aan dit abbo is, dat de service pas heel beperkt beschikbaar is, dat ik voetbal niets aan vindt, en dat de bedragen na 1 jaar hoger worden (hoe hoog is nog niet bekend).
Ook schijnt het dat alleen ADSL goed werkt op dit moment. Je normale telefoonnummer gebruiken op ADSL is pas mogelijk na 1 jaar.
Te veel nadelen om het een goed abbo te noemen, tenzij je alleen wilt downloaden.

De firefox onvriendelijk website: http://www.versatel.nl/20mb/

Tiscali:

Dit lijkt op het eerste gezicht de allebeste aanbieder, supergoedkope snelle abbo’s met gratis telefonie. Maar als je het topic op tweakers erbij pakt zie je dat er veel adders onder het gras zitten, zoals de gratis modem en gratis installatie kosten terug betalen op moment van opzegging… met deze houding neem ik niet graag een abbo van hun aan. Ook moet je extra betalen voor het gebruik van je huidige telefoonnummer en kan het lang duren voordat je het ook daadwerkelijk kan gebruiken. Ziedaar mijn tegenargumenten.

http://www.tiscali.nl/producten/adsl/default.asp

TweakDSL:
Hun TIS DSL aanbiedingen zijn goedkoop, supersnel en je kunt ook VoDSL nemen, dat is telefoneren via DSL. Het nadeel is dat ik vaak klachten hoor over de internet connectie met TweakDSL en je moet telefoneren nogsteeds belonen per minuut, en die kosten zijn niet laag.

http://www.tweakdsl.nl/02.php?id=producten.tis_dsl

Wanadoo:
Wanadoo biedt een 4mbit en een 1mbit verbinding aan voor dezelfde prijs. Het eerste is op hun eigen netwerk, en de 1mbit versie loopt op de BBnet lijnen.
Beide abbo’s hebben gratis telefoneren en superlage gesprekskosten voor mobiele telefonie en service nummer.
Je betaalt niets voor de modem of installatie en het abbo kost maar 27 euro per maand!

http://www.wanadoo.nl/adsl/info_adsl_family_telefonie.html#

Klink allemaal geweldig, alleen er zijn nog vele kinderziektes met de Livebox, maar dat zal een questie van tijd zijn voordat het beter/goed wordt.

Zeer graag zou ik jullie idee over mijn keuze willen zien, en hopelijk ook goede voor en tegen argumenten.

p.s. Alle abbo's hebben geen datalimiet, geen installatie kosten en een gratis standaard modem.

-===========================UPDATE =============================-

Nou, ik ben over inmiddelz verhuizd en heb mijn ISP uitgezocht :)
Het is Wanadoo ADSL+Telefonie geworden. De 4mbit versie.

Waarom?

Internet:

Ik heb een boel goede ervaringen gehoord en veel meer gelezen over het internet, dat werkt opzich altijd. Er is nog wel eens een dropout van de modem, maar met de nieuwe firmware (die er automatisch/streaming opgezet wordt trouwens) zijn de meeste internet bugs er nu wel uit.

Telefonie:

Werkt eigenlijk nog helemáál niet tot behoren. Wanadoo wil ook dat je een KPN abbo afsluit naast hun telefonie zodat ik altijd bereikbaar ben en kan bellen. Maar, als je daarmee rekening houdt, dan is alsnog 27 euro voor 4MBit internet niet duur, en je hebt een grote kans dat telefonie ook nog gaat werken :D Dubbel winst in mijn ogen :)

Door de doorlopende actieperiode zijn er naast de maandelijkste kosten geen enkele extra kosten, en je betaalt voor het 1e jaar 27 euro. Minimale contractsduur is 1 jaar dus dat komt mooi uit :)

Het wanadoo netwerk komt op 28 juni bij mijn huis en dan wordt ik gebeld door een call center agent en kan ik het abbo aanvragen. 3 weken zonder internet dus, want de verhuis kosten bij mijn huidige ISP (Quicknet) waren ong. 300 euro! Dan maar wachten op Wanadoo :p

Ok, ik zal jullie natuurlijk op de hoogte houden (voor degenen die dat interessant vinden).

[ Voor 95% gewijzigd door Gamo op 15-06-2005 01:38 ]

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:10

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Kijk ook eens naar Scarlet, die timmeren de laatste tijd heel erg aan de weg met combi-acties.

Disclaimer: Ik heb ze alleen op reclame gehoord en nu net de link gecontroleerd.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:47

AvK

Ready Set Go

Als je nog heel even geduld kunt opbrengen.......
KPN (jawel) komt ook met een totaal aanbod
voor ADSL, telefonie (VoIP) en televisie.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:53
Gamo schreef op donderdag 21 april 2005 @ 19:35:

Tiscali:

Dit lijkt op het eerste gezicht de allebeste aanbieder, supergoedkope snelle abbo’s met gratis telefonie. Maar als je het topic op tweakers erbij pakt zie je dat er veel adders onder het gras zitten, zoals de gratis modem en gratis installatie kosten terug betalen op moment van opzegging… met deze houding neem ik niet graag een abbo van hun aan. Ook moet je extra betalen voor het gebruik van je huidige telefoonnummer en kan het lang duren voordat je het ook daadwerkelijk kan gebruiken. Ziedaar mijn tegenargumenten.

http://www.tiscali.nl/producten/adsl/default.asp
Uit de voorwaarde van Tiscali:

Annulering abonnement

Bij annulering van het abonnement vervalt het recht op gratis modem en geen aansluitkosten, zoals hierboven beschreven.

Ik maak hier niet uit op dat ik de modem -en aansluitkosten moet terugbetalen als ik opzeg, uiteraard na het eerste jaar. Er is IMO een verschil tussen je abo (1 jaar) niet verlengen en tussentijds opzeggen. In dat laatste geval lijkt het me ook niet meer dan logisch dat ze deze kosten bij je verhalen.

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-12-2025
Let wel dat er HEEL vaak geld dat die leuke goedkope tarieven (van scarlet bijvoorbeeld) pas gaan gelden zodra je nummer geporteerd is, dus moet je tot die tijd of via de KPN of via een carrier preselect van Scarlet bellen die duurder is dan de KPN.
Zo zijn er nog wel een aantal truukjes

• Gamo

Gamo

Research Before You Buy

Topicstarter
quote:
Uit de voorwaarde van Tiscali:

Annulering abonnement

Bij annulering van het abonnement vervalt het recht op gratis modem en geen aansluitkosten, zoals hierboven beschreven.

Ik maak hier niet uit op dat ik de modem -en aansluitkosten moet terugbetalen als ik opzeg, uiteraard na het eerste jaar. Er is IMO een verschil tussen je abo (1 jaar) niet verlengen en tussentijds opzeggen. In dat laatste geval lijkt het me ook niet meer dan logisch dat ze deze kosten bij je verhalen.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Je kunt je abbo niet opzeggen binnen het eerste jaar, dus vond ik die voorwaarde wel eng klinken vandaar.

[ Voor 76% gewijzigd door Gamo op 21-04-2005 20:11 ]

• DJTimo
Ik lees net dit op Fiberworld:
Als eerste gaat Fiberworld BV uit Heerenveen landelijk ADSL2+ leveren met een snelheid van 18 tot 24Mbit/s. Door deze breedbandige verbinding heeft Fiberworld als eerste de mogelijkheid om tevens digitale TV en digitale telefonie te bieden. Door deze combinatie van diensten kan zowel het huidige KPN abonnement als het huidige kabel abonnement komen te vervallen en is er daadwerkelijk sprake van ‘triple play’ .

Fiberworld gaat een volledig zender aanbod bieden alsmede een VOD (Video on Demand) dienst waarbij de eindgebruiker betaalt per film.

De telefonie dienst bestaat uit een volledige dienst, waarbij de klant de KPN lijn kan op zeggen en zijn eigen nummer kan behouden omdat deze geporteerd kan worden naar fiberworld.

Fiberworld bied ADSL2+ voor € 44,95 per maand incl. de btw. Hiervoor krijgt de klant een 18 tot maximaal 24Mbit/s verbinding en gratis bellen binnen Nederland naar alle vaste nummers. Wil de klant digitale TV dan betaalt de klant daar € 6,95 incl. de btw daar extra voor
Misschien een idee als je dit ook even in de gaten houdt? :)

• Gamo

Gamo

Research Before You Buy

Topicstarter
Wow, dat klinkt bijna ongeloofelijk :D ik zal er research op doen, bedankt!

• DJTimo
Ja, ziet er goed uit. Ik baal nu al dat ik nog 11 maanden aan Tiscali vast zit. :D :+

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Je kan er vanuit gaan dat sowieso alle telco's met ADSL2+ gaan komen. Waar het nu al wordt aangeboden is ook nog niemand die het heeft. Dus ook DJTimo zal straks vast wel kunnen overstappen gemakkelijk.

Alle grote aanbieders gaan voor triple-play strategie, bijna alle grote ISP's rollen een eigen DSL netwerk uit. Je zou je keuze ook kunnen maken voor een partij die zelf aanbied ipv met meerdere partijen die onderdelen leveren of juist niet. Internet + Telefonie + beeld komen straks overal bij elkaar.

Of tweakdsl bij de Tis-DSL abonnement ook telefonie levert is mij nog onduidelijk. Gezien op de verbindingen via het BBned netwerk en gebruik wordt gemaakt van VoDSL en dat niet wordt aangeboden via het Tiscali netwerk lijkt dat nog even onmogelijk. Misschien wel een VoIP oplossing zoals ook Tiscali dat aanbiedt.

[ Voor 24% gewijzigd door bjck op 21-04-2005 20:51 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:00

JvS

Ik heb hem zelf ook

Wanadoo:
Hier loop ik stuk
Wanadoo biedt een 4mbit en een 1mbit verbinding aan voor dezelfde prijs.
Beide abbo’s hebben gratis telefoneren en superlage gesprekskosten voor mobiele telefonie en service nummer.
Je betaalt niets voor de modem of installatie en het abbo kost maar 27 euro per maand!

Klink allemaal geweldig, alleen snap ik niet dat hun Family (4mbit) en Direct (1mbit) evenduur zijn. Als iemand mij dit uit kan leggen, en goede ervaringen heeft met Wanadoo Family dan ben ik snel om :)
Ikheb geen ervaring met wanadoo, maar die 1mbit aanbieding is via het netwerk van BBned en die van 4mit is met een eigen adsl netwerk.

Het wordt druk in nederland met al die DSL netwerken moet ik zeggen!

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-02 13:32
Tis dat je ADSL zoekt.. Ik heb nèt mijn pakketje binnen voor bellen via @home kabel-internet... Eind mei ga ik over dus vanaf die tijd kan ik je er meer over vertellen..

Verwijderd

JvS schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 11:40:
[...]
Ikheb geen ervaring met wanadoo, maar die 1mbit aanbieding is via het netwerk van BBned en die van 4mit is met een eigen adsl netwerk.
Klopt inderdaad. Wanadoo wil natuurlijk het eigen netwerk promoten, en biedt daarom die verschillende produkten aan voor dezelfde prijs.

Nog een aardig voordeel: je hebt geen aparte splitter, maar je splitter zit in je modem (die prachtige LiveBox). De telefoon die je daarop aansluit verwerkt zowel calls die komen vanaf je KPN lijn als vanaf je VoIP lijn. Hoef je dus niet moeilijk te doen met twee telefoons of iets dergelijks. Vervolgens bel je met die telefoon normaliter gewoon via de VoIP lijn, behalve als je een speciaal nummer belt (0800, 112, etc.). En is je ADSL down voor de een of andere reden, dan gaat alles via je KPN lijn.

Er waren in het verleden wel aardig wat problemen met die LiveBox, maar dat lijkt sinds kort redelijk opgelost te zijn.

Verwijderd

Sierra-NL schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 11:47:
Tis dat je ADSL zoekt.. Ik heb nèt mijn pakketje binnen voor bellen via @home kabel-internet... Eind mei ga ik over dus vanaf die tijd kan ik je er meer over vertellen..
Kabel heeft nogal een slechte naam in Nederland, door Casema en UPC. Daar heeft @Home behoorlijk wat last van, met klantenwerving. Maar met @Home heb ik er wel redelijk vertrouwen in, die heben het altijd best aardig gedaan.

• Gehaktbal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-01 23:29
Ik ben echt heel erg benieuwd hoe ze in godesnaam televisie over ADSL willen gaan leveren....
Triple play is geweldig.... of nouja.. LIJKT geweldig..
Voorzover mijn kennis mij draagt is telefoneren via VoDSL niét de bandbreedte gebruikt van je ADSL(2+) lijntje.

Hoe doen ze dit in godsnaam met TV??

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:00

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ze gaan dan gewoon per kanaal sturen. Een kanaal (bijna) DVD kwaliteit kost ongeveer 4mbit als ze het met mpeg-2 coderen. Als ze nou gewoon mpeg-4 of wmv achtige codering zouden gebruiken dan kunnne ze zelfs met 2mbit aan om prima DVD kwaliteit te halen, of dan kan je met 7mbit gewoon HDTV (720 x 1280 beeldlijnen progressief) signaal doorknallen. :)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Gehaktbal schreef op zondag 24 april 2005 @ 01:57:
Ik ben echt heel erg benieuwd hoe ze in godesnaam televisie over ADSL willen gaan leveren....
Triple play is geweldig.... of nouja.. LIJKT geweldig..
Voorzover mijn kennis mij draagt is telefoneren via VoDSL niét de bandbreedte gebruikt van je ADSL(2+) lijntje.

Hoe doen ze dit in godsnaam met TV??
Volgens mij doel jij op de bbned oplossing, waarbij een aparte ATM PVC gebruikt wordt om je Voice data over te transporteren. Die data PVC is inderdaad gereserveerd voor alleen voice, en zit dus niet "in de weg" van je afgenomen internet-bandbreedte (behalve natuurlijk bij de snelste variant; daar wordt de reservering wel afgetrokken van de topsnelheid, aangezien je technisch gesproken niet sneller kan).

De oplossing voor TV kan op dezelfde wijze gedaan worden, maar lijkt me niet erg efficient. Als je dan geen televisie kijkt, dan liggen daar ettelijke Mbits ongebruikt te zijn, wat geen enkele nerd natuurlijk acceptabel kan vinden. Maar, over een ljin van maximaal 24 Mbit is dit misschien wel een minder groot probleem. Ik denk echter dat het op IP niveau afgehandeld wordt, en niet op ATM, en dat impliceert dat de bandbreedte variabel te gebruiken is voor TV of internet. Niet te hard downloaden dus tijdens het TV kijken. :)

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:40
Fiberworld biedt ook adsl icm. met telefonie voor rond de 22 euro dacht ik!

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-02 16:45

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Mijn ervaringen met TweakDSL zijn zeer positief. Ik heb ongeweer twee jaar ADSL via deze partij. Géén klachten, prima service. Sinds een half jaar VoDSL. Slechts 1 keer een telefoonstoring gehad van een 3 uur. Je betaalt er niets voor je voice abonnement, je betaalt alleen de gesprekskosten die zo'n 30% lager liggen.

Het voordeel is dat VoDSL veel stabieler is, het gaat over ATM niveau en niet over IP-niveau. Dit is ook de reden dat het niet afluisterbaar is. Iets wat dus bij VoIP wel speelt. Geluidskwaliteit van VoDSL ligt ook veel hoger dat bij VoIP. Bij TweakDSL krijg je ook nog telefoonrekening online en een gratis voicemail. Het porteren van je telefoonnummer is ook gratis. (en verloopt keurig!)

TweakDSL biedt via BBNed ADSL2+ aan met VoDSL
TweakDSL biedt via Tiscali Wholesale ADSL aan met VoIP
TweakDSL/Cable biedt via @home nog alleen Eurodocsis (kabelinternet) aan.

Daarnaast kan je gratis gebruik maken van een TweakNews met 14 dagen retentie en 8Mbit aan connecties.

Je betaald bij Tweak iets meer dat gemiddeld, maar de snelheden zijn dat ook helemaal top. Kijk maar eens even naar de grafiekjes tussen de 8Mbit van bijvoorbeeld FiberWord en TweakDSL. Daarnaast heb je bij TweakDSL geen datalimiet/FUP/AUP. Sterker nog ze hebben er niet eens tools om het verbruik per gebruiker te monitoren. Juist, daarom moet je gewoon keihard voor TweakDSL gaan. 8)

Daarnaast is de helpdesk gewoon bereikbaar op een lokaal telefoonnummer en dus tegen normale gesprekskosten. Geen 0900-fratsen. Bellen met je VoDSL naar de helpdesk is zelfs helemaal gratis!

[ Voor 58% gewijzigd door I_stealth_I op 24-04-2005 21:09 ]

/dev/null

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-02 21:45

r0b

Verwijderd schreef op zondag 24 april 2005 @ 18:24:
[...]
De oplossing voor TV kan op dezelfde wijze gedaan worden, maar lijkt me niet erg efficient. Als je dan geen televisie kijkt, dan liggen daar ettelijke Mbits ongebruikt te zijn, wat geen enkele nerd natuurlijk acceptabel kan vinden. Maar, over een ljin van maximaal 24 Mbit is dit misschien wel een minder groot probleem. Ik denk echter dat het op IP niveau afgehandeld wordt, en niet op ATM, en dat impliceert dat de bandbreedte variabel te gebruiken is voor TV of internet. Niet te hard downloaden dus tijdens het TV kijken. :)
Voor de doorsnee consument lijkt me dat juist niet handig.
"Bert, zet die computer nu eens uit, de TV hapert!"

Wellicht dat hier een soort 'LiveBox' voor komt die mbv traffic shaping de bandbreedte afhandelt voor zowel de TV als de router/pc.
In dat geval zou het in theorie voor een tweaker te veranderen zijn.

Verwijderd

r0b schreef op maandag 25 april 2005 @ 00:50:
Voor de doorsnee consument lijkt me dat juist niet handig.
"Bert, zet die computer nu eens uit, de TV hapert!"
Uhm, er stond niet voor niets een smiley bij. Je moet behoorlijk je best doen als je een 15 - 20 Mbit verbinding voor langere tijd dicht wil trekken met data. En je kan inderdaad QoS gebruiken om het TV deel van de verbinding prioriteit te geven. Ik denk dat als een provider ook maar een beetje nadenkt over het concept, je niet bang hoeft te zijn voor een haperende TV stream.

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Even een schop, zit zelf met exact dezelfde vraag en heb de nodige research gedaan. Bijna had ik de Tiscali variant met telefonie besteld, totdat ik de a.v. doornam:
Artikel 15 - Duur en beëindiging
...
15.3 De Overeenkomst, aangegaan voor bepaalde tijd, kan door de Abonnee uitsluitend schriftelijk per post (doch niet per fax) of telefonisch (telefoonnummer: 030 - 214 97 00) met opgaaf van reden worden beëindigd tegen het einde van de bepaalde tijd met inachtneming van een opzegtermijn van 1 maand, bij gebreke waarvan de Overeenkomst telkens automatisch één jaar wordt verlengd. In geval van telefonische beëindiging ontvangt Abonnee een schriftelijke bevestiging van de beëindiging.
m.a.w.: Slechts 1 maal per jaar de kans om op te stappen. Niet alleen in het eerste jaar, zoals gebruikelijk bij adsl providers, maar ook in de jaren daarna iedere keer een verlenging met 1 jaar.

Dan de andere aanbieders:
Wanadoo en Scarlet: Telefonie alleen via carrier-select, daar schiet ik ook niets mee op.

Tweakdsl: Telefonie niet "gratis", dan kan ik net zo goed mijn BelBudget houden.

Wie heeft er nog andere aanbieders met VOIP/VODSL als waardig alternatief voor een BelBudget en totale kosten maximaal 40 euro per maand. Snelheid is van ondergeschikt belang, denk aan een 1024/512 lijntje.

de betaler vervuilt

Verwijderd

GA!S schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 10:52:
m.a.w.: Slechts 1 maal per jaar de kans om op te stappen. Niet alleen in het eerste jaar, zoals gebruikelijk bij adsl providers, maar ook in de jaren daarna iedere keer een verlenging met 1 jaar.
Dit doen nog wel meer providers, inderdaad net als bij ADSL verbindingen. Hierover kan ik maar 2 dingen zeggen: goed op letten op dit soort dingen, en op de een of andere manier een reminder voor jezelf fixen.
Dan de andere aanbieders:
Wanadoo en Scarlet: Telefonie alleen via carrier-select, daar schiet ik ook niets mee op.
Hmm? Hoe bedoel je, carrier select? Bij Wanadoo gebruik je VoIP via de LiveBox, en je splitter zit daar ook in, wat erop neer komt dat zowel VoIP als KPN telefonie op die ene telefoon uitkomt. Bij Scarlet maak je gebruik van bbned VoDSL, wat ook op je modem termineert. Carrier Select is een dienst over je bestaande KPN telefonie lijn, dat is iets heel anders.
Tweakdsl: Telefonie niet "gratis", dan kan ik net zo goed mijn BelBudget houden.
Wat is precies niet gratis? Ik bedoel, "gratis" telefonie is nogal een erg ruim begrip in de Vo(IP|DSL) business in Nederland op dit moment.
Wie heeft er nog andere aanbieders met VOIP/VODSL als waardig alternatief voor een BelBudget en totale kosten maximaal 40 euro per maand. Snelheid is van ondergeschikt belang, denk aan een 1024/512 lijntje.
Volgens mij heb je de belangrijkste concurrenten wel genoemd. KPN gaat het binnenkort ook doen, maar de vraag is of je daar op wilt wachten. Daarnaast liggen de prijzen niet zo heel ver uit elkaar bij de belangrijkste kandidaten, heb ik het gevoel. Behalve als je specifiek naar bepaalde nummers (bijv. landen) belt natuurlijk. En vergeet niet dat bellen naar mobiel vaak redelijk onvoordelig is. Het is beter om vanaf mobiel naar mobiel te bellen, in veel gevallen.

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Verwijderd schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 15:02:
[...]

Hmm? Hoe bedoel je, carrier select? Bij Wanadoo gebruik je VoIP via de LiveBox, en je splitter zit daar ook in, wat erop neer komt dat zowel VoIP als KPN telefonie op die ene telefoon uitkomt.
Ik wil nou juist van mijn KPN abo af. Van de site van wanadoo:
Telefoonaansluiting: Standaard (analoge) aansluiting van KPN vereist
Bij bijvoorbeeld TweakDSL of Tiscali heb ik genoeg aan kaal koper.
Bij Scarlet maak je gebruik van bbned VoDSL, wat ook op je modem termineert. Carrier Select is een dienst over je bestaande KPN telefonie lijn, dat is iets heel anders.
Ik zie dat ik verkeerd heb gekeken bij Scarlet, de Scarlet vaste telefonie werkt met een carrier pre-select. Scarlet One is inderdaad VoDSL. Nu hoor ik wel veel slechte verhalen over Scarlet. Even afwachten...

de betaler vervuilt

• bjck
Wanadoo levert DSL via net KPN en BBned DSL netwerk. Om aan te vragen heb je voor beide een KPN-telefonie abonnement nodig. Echter is bij KPN-DSL het onlosmakelijk verbonden nogsteeds. Als je een aansluiting via een ander DSL netwerk hebt kun je na het opleveren van DSL gewoon je kpn-telefonie opzeggen.

Alleen als je nu (nog) geen kpn-telefonie abonnement (meer) hebt. Dan kan je bij een aantal ISP's terecht voor een verbinding.

Verwijderd

GA!S schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 19:09:
Ik wil nou juist van mijn KPN abo af.
Ah, okay. Maar dat is sowieso onvoordelig. Het kost net iets minder dan 10 euro per maand extra om een DSL verbinding te hebben zonder telefonie (dat rekent KPN door aan de DSL telco, en die weer aan de ISP, en die weer aan de eindgebruiker, in zo'n beetje alle gevallen die ik ken). Als je er principieel vanaf wil, dat kan, maar je hebt financieel gezien alleen jezelf ermee.
bjck schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 19:58:
Wanadoo levert DSL via net KPN en BBned DSL netwerk. Om aan te vragen heb je voor beide een KPN-telefonie abonnement nodig. Echter is bij KPN-DSL het onlosmakelijk verbonden nogsteeds. Als je een aansluiting via een ander DSL netwerk hebt kun je na het opleveren van DSL gewoon je kpn-telefonie opzeggen.
Exact. Maar slechts het bbned verhaal is van toepassing, gezien op het KPN netwerk geen VoIP geleverd wordt door Wanadoo.
Alleen als je nu (nog) geen kpn-telefonie abonnement (meer) hebt. Dan kan je bij een aantal ISP's terecht voor een verbinding.
Kan, maar NLS (New Line Service) is a) een stukje duurder en b) een stukje minder prettig bij aansluiting (duurt vaak langer, en heeft een grotere foutkans).

• bjck
NLS heeft voor en nadelen. Belangrijkste is dat het financieel in je maandbedrag niets uitmaakt of je een 'kaal koper' verbinding hebt of linesharing met belbudget.

Misschien bedoelt iedereen bij het schrijven van 'van kpn af' eigenlijk 'omzetten naar belbudget'.

[ Voor 24% gewijzigd door bjck op 08-05-2005 09:22 ]

• Pyrowired
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-01-2025

Wanadoo:
Hier loop ik stuk
Wanadoo biedt een 4mbit en een 1mbit verbinding aan voor dezelfde prijs.

Klink allemaal geweldig, alleen snap ik niet dat hun Family (4mbit) en Direct (1mbit) evenduur zijn. Als iemand mij dit uit kan leggen, en goede ervaringen heeft met Wanadoo Family dan ben ik snel om :)
Ik heb de 1Mbit versie van de family en het werkt.

Kwaliteit van de lijn is goed maar wel af en toe een lichte echo er door heen als je via het Wanadoo netwerk belt.
De voicemail via e-mail is slecht, zeer laag geluid (moet speakers ed tot het max gooien om iets te kunnen horen)
Voordeel t.o.v. b.v. Versatel (carrier pre-select) is dat een belbuget abo genoeg is bij KPN (scheelt weer € 8,- maandelijks)
De livebox is vrij makkelijk in te stellen m.b.t. portmapping
Een nadeel is dat nummerweergave op het KPN telefoonummer nog niet werkt (nummerweergave op het wanadoo nummer werkt wel)
Snelheid van de lijn vond ik niet zo belangrijk, maar ik had gehoord dat als je met de helpdesk zou bellen m.b.t. de 1Mbit / 4 Mbit, dat ze je dan overzetten naar de 4 Mbit versie (nog NIET geverifieerd!!)

Zolang de zon schijnt, blijf ik binnen.

Verwijderd

Pyrowired schreef op zondag 08 mei 2005 @ 13:39:Ik heb de 1Mbit versie van de family en het werkt.
Dat is niet de 1Mbit versie van family, dat is de variant genaamd "Direct". Die gaat via het bbned netwerk. Family is 4Mbit/640Kbit en gaat via het Wanadoo netwerk.
Snelheid van de lijn vond ik niet zo belangrijk, maar ik had gehoord dat als je met de helpdesk zou bellen m.b.t. de 1Mbit / 4 Mbit, dat ze je dan overzetten naar de 4 Mbit versie (nog NIET geverifieerd!!)
En ik kan zeggen dat dat niet klopt. Hiervoor zou je overgezet moeten worden naar het Wanadoo netwerk, en dit is op dit moment nog niet mogelijk.

• Pyrowired
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-01-2025
En je hebt helemaal gelijk dat ik de Direct heb.

Scheelt iig een telefoontje naar de helpdesk om te vragen of ik overgezet kan worden.

Zolang de zon schijnt, blijf ik binnen.

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:04

vr6-only

Blub Blub

ik had eerst wanadoo adsl lite.

wou overstappen op demon

wanadoo adsl family kwam eraan en dat vond ik mooier dan demon

op 15 mei aangevraagd

op 31 mei aangesloten en livebox ontvangen

ik zit op 2.7 km van de centrale en haal snelheden van 420 Kb/s en up 55 Kb/s

maar ping is waardeloos want dat is 23 ms op speedtest en via tracert www.google.nl laagste 18 en hoogste 67 ms maar dat word opgelost zeiden ze omdat hun netwerk nog niet helemaal de lucht is in gegaan....ik wacht rustig af :D

It ain't stupid if it works!

Verwijderd

Latency waardeloos? 18 - 20 ms is heel normaal voor DSL. Zie ook:

Verwijderd in "Hoeveel (ADSL) bandbreedte nodig voor sp..."

Daarbij moet je nooit je latency testen naar externe websites om een default benchmark te geven. Test je latency (liefst met een mtr) liever naar de eerste of tweede hop op je DSL verbinding, maar hou wel in de gaten dat sommige routers druk kunnen zijn en geen prioriteit geven aan jouw ping.

Overigens is dit volgens mij niet echt on-topic hierzo.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2005 12:57 ]

• robbydw
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:56

robbydw

live your life

Over het telefonie gedeelte van het wanadoo family abo heb ik een vraagje

Ik heb net een nieuw huis gekocht en onlangs KPN abo (belplus 200) aangevraagd. Hier kan ik NIET meer onder uit.

Ik vind het totaal pakket echter wel aantrekkelijk (alleen 4Mbit lijn al)
ALs ik dit pakket aanvraag, dus met telefonie, bel ik dan standaard via wanadoo (voip) of kan ik er ook voor kiezen standaard via KPN te bellen en als 200 min in maand op zijn via Wanadoo bellen.

Alvast dank voor de info

Geen commentaar

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Ook Solcon levert telefonie icm ADSL, mooi spul voor een goede prijs. :)

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik zit me ook opnieuw te orienteren op ADSL + telefonie, en later nog eventueel TV erbij.
Wanadoo Family 4 MB is nog niet beschikbaar hier in Deventer. Wanadoo zegt dat het 'binnenkort' beschikbaar is. Ik vraag me af hoe het zit met de uitrol van het ADSL netwerk van Wanadoo, en ben benieuwd of er mensen zijn die hier informatie over hebben?

• bjck
Verwijderd schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 12:46:
Latency waardeloos? 18 - 20 ms is heel normaal voor DSL. Zie ook:

Verwijderd in "Hoeveel (ADSL) bandbreedte nodig voor sp..."

Daarbij moet je nooit je latency testen naar externe websites om een default benchmark te geven. Test je latency (liefst met een mtr) liever naar de eerste of tweede hop op je DSL verbinding, maar hou wel in de gaten dat sommige routers druk kunnen zijn en geen prioriteit geven aan jouw ping.

Overigens is dit volgens mij niet echt on-topic hierzo.
Voor de windows mensen onder ons winmtr. Directe download link hier.

Of gewoon even in een commandprompt (start --> uitvoeren --> 'cmd' '):

code:
1
ping ping.xs4all.nl

• FicoF
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-02 20:35
Augustus loopt mijn contract met Planet af, dus ben ik maar eens aan het kijken wat de rest mij biedt.

Het valt mij erg tegen wat er wordt aangeboden, allemaal mooie aanbiedingen maar ik wordt er nu niet echt beter op. Ik denk ook dat dit de reden is waarom de niet-tweaker nog niet massaal overstapt op VoDSL of VoIP abbo`s van versatel, scarlet en de rest.

Ik heb geen supersnelle verbinding nodig, 1500kB is genoeg. Ik wil wel goede nieuwsgroepen ondersteuning hebben, aangezien ik nog wel eens iets download daaruit.

Nu ik aan het zoeken ben biedt elke provider mij heel veel snelheid aan, leuk. Telefonie zit daar dan meestal gratis bij, zeggen ze. Wat volgens mij helemaal niet zo is omdat je de KPN lijn nog steeds betaald. Vreemd genoeg is geen enkele provider hier duidelijk in.

Daarnaast hanteren de meeste providers nog steeds telefoon tikken, dat is leuk als het goedkoop is maar dat is het vaak niet, kijk maar eens naar de tarieven van TweakDsl Verder is het wanadoo netwerk hier niet beschikbaar, pas vanaf 13 juli, volgens hun site. Ik vraag me af of Wanadoo de nieuwsgroepen goed ondersteunt, ik lees daar nogal veel klachten over op FTD enzo.

Nu heb ik thuis ook nog eens Kabel televisie van Essent wat ik ook veel te duur vind. Dus digitale televisie mag er ook bij zitten.

Ik vrees dat ik moet wachten op KPN, die binnenkort ook een pakket aan gaat bieden. :7

• Gamo

Gamo

Research Before You Buy

Topicstarter
Ik hoorde vandaag nog dat de nieuwsgroepen van Wanadoo goed worden onderhouden, en dat het aantal missende bestanden laag ligt :) Mijn quicknet ervaring hierin in dat ik nog nooit een compleet bestand ben tegengekomen :p

succes met je keuze alvast :)

*zit op zijn oude 56K te werken*

• M. Mulder
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-01-2021

M. Mulder

DPC: Team TFC

Ik zit nog met een paar vragen:
  • Is VOIP altijd gratis naar alle vaste telefoonaansluitingen, ongeacht of deze bij dezelfde provider zit?
  • Kan ik het ABO van de KPN opzeggen en geld het verhaal dan nog steeds wat er bij 1 staat. Zijn diensten als nummerherkenning dan ook wel beschikbaar.?
  • Als het niet mogelijk is om het abbonnement bij KPN op te zeggen, wat kost je dit dan minimaal (belbudget?) en worden er nog telefoongesprekskosten doorbelast aan KPN of alleen maar aan Wanadoo bijvoorbeeld.
  • Wordt digitale TV via dezelfde modem aangesloten als waar het telefonie c.q. ADSL verkeer op wordt aangesloten. Wordt de CAI hier dan op aangesloten? Of loopt dit ook via de telefoonlijn.
  • Kun je digitale TV niet beter via de kabelexploitant regelen. Houdt je meer bandbreedte over voor telefonie en/of ADSL.
Hopelijk kan iemand mij de antwoorden hierop verschaffen om wat verheldering te krijgen.

• bjck
M. Mulder schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 12:19:
Ik zit nog met een paar vragen:
  • Is VOIP altijd gratis naar alle vaste telefoonaansluitingen, ongeacht of deze bij dezelfde provider zit?
Natuurlijk niet. De partij die jou een telefonie dienst levert over VoIP techniek moet een koppeling hebben met andere telefonie netwerken. Per gesprek kunnen ze wel of niet die kosten doorberekenen.

VoIP is alleen maar een techniek, niet een dienst.
  • Kan ik het ABO van de KPN opzeggen en geld het verhaal dan nog steeds wat er bij 1 staat. Zijn diensten als nummerherkenning dan ook wel beschikbaar.?
Heeft niets met elkaar te maken, je belt via KPN of via een andere dienst. Welke dienst wat aanbiedt heeft niets met opzeggen van een andere dienst te maken.

Overigens is tegenwoordig nummerweergave voor VoIP apparatuur gewoon een standaard iets wat aan staat en aanwezig is.
  • Als het niet mogelijk is om het abbonnement bij KPN op te zeggen, wat kost je dit dan minimaal (belbudget?) en worden er nog telefoongesprekskosten doorbelast aan KPN of alleen maar aan Wanadoo bijvoorbeeld.
Belbudget kost 9.50 per maand. Ook als je geen linesharing meer hebt (dus geen combinatie van ADSL + KPN-telefonie op dezelfde lijn) betaalt je ISP meer voor de koperlijn, dat is exact ook 9.50 dat de ISP jou weer doorberekend vaak.
  • Wordt digitale TV via dezelfde modem aangesloten als waar het telefonie c.q. ADSL verkeer op wordt aangesloten. Wordt de CAI hier dan op aangesloten? Of loopt dit ook via de telefoonlijn.
  • Kun je digitale TV niet beter via de kabelexploitant regelen. Houdt je meer bandbreedte over voor telefonie en/of ADSL.
Hopelijk kan iemand mij de antwoorden hierop verschaffen om wat verheldering te krijgen.
Waarom stel je dit soort vragen hier? Daar is toch een helpdesk voor?

DigitaleTV via DSL gaat nog wel even duren, zal ook een situatie met een set-top-box (of een nieuw type modem dat het kan) geleverd moeten worden. De video beelden komen dan als data door je DSL lijn die wordt omgezet naar TV-beeld. Los van de CAI dus.

Veel voor de hand liggender zal het beginnen met een enkele zender of een extra kanaal. Iets als film kijken op bestelling etc.

[ Voor 3% gewijzigd door bjck op 15-06-2005 13:11 ]

Verwijderd

even tussendoor... ik kan vandaag geen adsl family van Wanadoo met telefonie aanvragen omdat ze ivm kinderziekten gestopt zijn met aansluiten.... Vanaf september kan het weer en dan ZONDER KPN... op zich goed nieuws maar kan iemand dit soort berichten bevestigen..?

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 11:01:
even tussendoor... ik kan vandaag geen adsl family van Wanadoo met telefonie aanvragen omdat ze ivm kinderziekten gestopt zijn met aansluiten.... Vanaf september kan het weer en dan ZONDER KPN... op zich goed nieuws maar kan iemand dit soort berichten bevestigen..?
?

Er staat simpelweg op de site: "Wij wijzen u erop dat Wanadoo Telefonie een nieuwe dienst is. Het kan dus voorkomen dat u te maken krijgt met kinderziektes. In het vroege najaar bieden wij Wanadoo Telefonie aan conform onze hoge kwaliteitseisen."

Je kan het best bestellen, alleen wijzen ze je erop dat het nog geen "af" produkt is, of zo.

• FicoF
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-02 20:35
Hoe bedoel je oznder KPN? Je houdt je KPN lijn gewoon tijdens je Family abbo. Dus als je te maken hebt met kinderziektes kun je wel gewoon bellen.

• Edmund
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
FicoF schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 14:26:
Hoe bedoel je oznder KPN? Je houdt je KPN lijn gewoon tijdens je Family abbo. Dus als je te maken hebt met kinderziektes kun je wel gewoon bellen.
en als hij niet veel hoeft te belle kan ie wel mobiel belle..

Verwijderd

FicoF schreef op maandag 13 juni 2005 @ 09:22:
Augustus loopt mijn contract met Planet af, dus ben ik maar eens aan het kijken wat de rest mij biedt.

Het valt mij erg tegen wat er wordt aangeboden, allemaal mooie aanbiedingen maar ik wordt er nu niet echt beter op. Ik denk ook dat dit de reden is waarom de niet-tweaker nog niet massaal overstapt op VoDSL of VoIP abbo`s van versatel, scarlet en de rest.

Ik heb geen supersnelle verbinding nodig, 1500kB is genoeg. Ik wil wel goede nieuwsgroepen ondersteuning hebben, aangezien ik nog wel eens iets download daaruit.

Nu ik aan het zoeken ben biedt elke provider mij heel veel snelheid aan, leuk. Telefonie zit daar dan meestal gratis bij, zeggen ze. Wat volgens mij helemaal niet zo is omdat je de KPN lijn nog steeds betaald. Vreemd genoeg is geen enkele provider hier duidelijk in.

Daarnaast hanteren de meeste providers nog steeds telefoon tikken, dat is leuk als het goedkoop is maar dat is het vaak niet, kijk maar eens naar de tarieven van TweakDsl Verder is het wanadoo netwerk hier niet beschikbaar, pas vanaf 13 juli, volgens hun site. Ik vraag me af of Wanadoo de nieuwsgroepen goed ondersteunt, ik lees daar nogal veel klachten over op FTD enzo.

Nu heb ik thuis ook nog eens Kabel televisie van Essent wat ik ook veel te duur vind. Dus digitale televisie mag er ook bij zitten.

Ik vrees dat ik moet wachten op KPN, die binnenkort ook een pakket aan gaat bieden. :7
Let wel op dat er optijd opgezegd word, anders zit je er weer een jaar aan vast. Ook eens gehad |:(

Verwijderd

FicoF schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 14:26:
zonder kpn bedoel ik dat je niet meer zelf een kpn abo hoeft aan te laten sluiten. dus ook geen kpn nota meer etc... beetje zoals scarlet oid... Natuurlijk zal Wanadoo net zoals de rest wel dat tientje doorberekenen in je abonnement.. het ging mij erom dat je het nu dus niet meer kunt laten aansluiten omdat ze gewoon gestopt zijn met aansluiten vanwege die kinderziekten..... dat staat niet op de site maar dat wordt je verteld als je belt... ikzelf vermoed dat met de kinderziekten de communicatie met de kpn bedoeld wordt.. die hebben in het verleden ook al zo lekker bewezen mee te kunnen werken aan dit soort dingen.. maar ja.. afwachten maar..

• mbr99
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-02-2022
Ik heb 1 persoon voorbij zien gaan met ervaringen met tweakdsl. Voordeel hiervan is dat kpn-deel er niet bij zit. Ik bel weinig maar wil wel bereikbaar zijn en dat niet mobiel. De kosten bij tweakdsl zijn redelijk voor de trage dsl lijn.

Persoonlijk vind ik de vergelijking met wanadoo en telefonie aantrekkelijker. Ik zou dus daarvoor kiezen. Ik wacht echter af tot ze hun eigen netwerk klaar hebben zodat kpn niet meer nodig is. Zoals ik hier lees is dat richting einde dit jaar. Even geduld dus.

Ik wacht wel met opzeggen van Demon, waar ik wel erg tevreden mee ben. Jammer dat ze nooit upgrades dus en geen telefonie.

Marcel

Marcel

Verwijderd

mbr99 schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 12:52:
Persoonlijk vind ik de vergelijking met wanadoo en telefonie aantrekkelijker. Ik zou dus daarvoor kiezen. Ik wacht echter af tot ze hun eigen netwerk klaar hebben zodat kpn niet meer nodig is. Zoals ik hier lees is dat richting einde dit jaar. Even geduld dus.
Even voor de goede orde: het hebben van een eigen netwerk en KPN niet meer nodig hebben is niet direct aan elkaar gekoppeld hoor. Het product Wanadoo Family wordt geleverd op het eigen netwerk van Wanadoo. Toch is het nog niet mogelijk bij Wanadoo om ADSL aan te vragen zonder daarbij KPN telefonie te behouden. Dit zal in de toekomst wel kunnen, maar dat hangt dus niet van het eigen netwerk af.

• Wilfred
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08-2022
Ik zit sinds een tijdje bij Tiscali met telefonie.

Het vervelende is dat mensen als ik ze aan de telefoon heb hun wensen spontaan aan me doorgeven omdat het voor hun net is alsof ze in een echoput aan het praten zijn.
Ik heb het voor de grap een keer getest en het is echt mega irritant.

Hebben er nog meer mensen dit probleem of gehad en is er een oplossing voor?

Sign of my Time

Pagina: 1