Ip van modem te weten komen na router via cmd/batch

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DSK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-05 22:19

DSK

boeiend...

Topicstarter
Heb al heel wat gezocht en FAQ's gelezen, maar ik kom er maar niet uit...

mijn bedoeling:
een batch (*.bat) scriptje schrijven die een mail zend indien het ip van de router (aan WAN poort) is veranderd.
die mail wordt verzonden van een pc die rechtstreeks op de router is aangesloten en daarvan dus een ip krijgt.

de inhoud van een txt-file doormailen via *.bat is geen probleem
het schrijven van een output in een txt-file ook niet.

wat ik reeds heb geprobeerd:
output van ipconfig /all doormailen (nutteloos)
tracert naar bijvoorbeeld www.google.be, maar het eerste adres is het adres van mijn provider (xxx.xxx.xxx.1, waarbij de 1 een xxx is bij mij)

mijn vraag dus: is het mogelijk om via één of ander commando het ip van de modem te weten te komen?
ik weet dat het kan met een service als: http://www.whatismyip.com/.
welke commands gebruiken die dan om je ip dynamisch op die site te krijgen?

ik heb nu ff vlug een php bestandje gemaakt die het ip adres toont van wie bezoekt:
http://www.boeiend.be/tmp/

code:
1
2
3
4
5
<?php 
    $ip = $_SERVER["REMOTE_ADDR"];

echo  "$ip";
?>

is er een manier om die output op te vragen via cmd?

Alvast bedankt, mocht iets onduidelijk zijn, vraag gerust

[ Voor 12% gewijzigd door DSK op 21-04-2005 20:11 ]

Blog (Linux-related)

Verwijderd

Die gebruiken simpelweg een scripttaal als PHP / ASP(.net) om het ipadres van de bezoeker te achterhalen. Hiervoor moet je echter wel de beschikking hebben over een externe server.

Maar mag ik vragen wat je ermee wil bereiken? Je kan namelijk gratis gebruik van maken van dyndns zodat je een adres aan je eigen lijn kan hangen. Dit ipadres wordt in hun dns gewijzigd zodra jouw adres wijzigt door middel van een client die je op je server moet installeren. Veel elcheapo consumentenrouters ondersteunen het echter ook direct :)
mnielsm schreef op donderdag 21 april 2005 @ 19:33:
dit lijkt me typisch iets voor www.no-ip.com.

verhaal
Dat zeg ik 8)7 :Y)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2005 19:35 ]

• mnielsm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-05 17:57
dit lijkt me typisch iets voor www.no-ip.com.

hierbij kun je een webadres aanmaken (bijvoorbeeld dsk.no-ip.org)

Dan installeer je een programma op de pc wat automatisch dat no-ip adres update (programma staat op de site van no-ip)

als je als adres ergens dan dsk.no-ip.org gebruikt dan kom je bij het ip-adres uit wat het no-ip programma als laatste doorgegeven heeft.

Voor het eenvoudigste zoeken naar alle chinese webshops: www.chinapricefinder.com

• DSK

DSK

boeiend...

Topicstarter
de bedoeling is dat het scriptje draait bij het opstarten, zonder verder programma's te installeren. Er moet dan ook niet constant een programma meedraaien op de achtergrond.

enkel het ip is genoeg, zou later gebruikt worden om remote beheer op die pc('s) te doen

Blog (Linux-related)

• DSK

DSK

boeiend...

Topicstarter
ik heb nu ff vlug een php bestandje gemaakt die het ip adres toont van wie bezoekt:

code:
1
2
3
4
5
<?php 

echo  "$ip";
?>

Blog (Linux-related)

Verwijderd

DSK schreef op donderdag 21 april 2005 @ 19:57:

code:
1
2
3
4
5
<?php 

echo  "$ip";
?>

Als ik je een tip mag geven, gebruik de editknop eens ;) Maar wát wil je precies met die output gaan doen? Er is maar weinig wat je command prompt wel kan, en php niet :) Het beheer doen is technisch gezien nogal vaag namelijk :)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2005 20:00 ]

• DSK

DSK

boeiend...

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2005 @ 19:59:
Als ik je een tip mag geven, gebruik de editknop eens ;) Maar wát wil je precies met die output gaan doen? Er is maar weinig wat je command prompt wel kan, en php niet :) Het beheer doen is technisch gezien nogal vaag namelijk :)
mijn vraag is nu eigenlijk of het zou mogelijk zijn om via cmd die pagina te bezoeken en dat ip in een txt file te steken...

beheer doen als: bestanden ophalen op school/werk/andere locatie die op andere pc's staan of VNC en dergelijke

Blog (Linux-related)

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Je kan een php-scriptje maken, wat je hierbovengemaakte pagina opvraagt, en het ip vervolgens doormailt. PHP kun je ook vanuit de commandline gebruiken met 'php bestand.php' :)

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
wget -q whatismyip.com -O - |grep "Your IP is"

Kweet alleen niet of je wget hebt voor dos/windows/whatever

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Pagina: 1