Rustacean
Ja. Zorgen dat je ICMP niet geblockt wordt door je router. Doen die dingen namelijk vrijwel allemaal standaard op zowel WAN als LAN poort, en in jouw geval wil je de LAN poorten open hebben
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Ik heb zelf ook met deze router gewerkt, en nooit iets dergelijks ingesteld, terwijl ik wel allemaal shit werkend had. Ik denk dus niet dat dit het probleem is (op de Sweex kan je dit volgens mij ook niet instellen).
Rustacean
Verwijderd
Zonder je instellingen komen we sowieso natuurlijk nergens, mijn glazen bol ligt al in DriebergenManuzhai schreef op donderdag 21 april 2005 @ 18:18:
Ik heb hier een Windows-netwerkje met XP- en 2000-bakken en een Sweex Broadband Router. Ik kan vanaf elke bak de bak zelf pingen, de router (192.168.2.1), maar niet naar andere bakken (192.168.2.*, zelfde Windows workgroup). Redelijk jammer, natuurlijk. Suggesties?
Wat voor instellingen wil je horen? Ik heb nooit echt problemen op dit niveau.
IP's: 192.168.2.*
Gateway: 192.168.2.1 (Sweex Broadband Router)
Netmask: 255.255.255.0
Volgens mij geen firewalls die aanstaan. Op 2k zit toch sowieso geen firewall?
Rustacean
Verwijderd
Klopt, maar er staat in je startpost dat je ook XP-bakken hebtManuzhai schreef op donderdag 21 april 2005 @ 19:23:
Wat voor instellingen wil je horen? Ik heb nooit echt problemen op dit niveau.
Okay, die faalhazen hier hadden dus zowaar allemaal firewalls aangezet. Het uitzetten daarvan helpt, maar de situatie is nog niet optimaal: ik kan inmiddels wel vanaf de ene computer een share op de andere mappen, maar nog niet omgekeerd. Dit is geloof ik wel een bekend probleem (dus ik ga nog even zoeken ook), maar als iemand dat zo weet hou ik me aanbevolen.
Rustacean
Verwijderd
Meestal is dat een rechtenkwestie, daarover is vrij veel informatie in zowel de NT als de WOS te vindenManuzhai schreef op donderdag 21 april 2005 @ 19:37:
Okay, die faalhazen hier hadden dus zowaar allemaal firewalls aangezet. Het uitzetten daarvan helpt, maar de situatie is nog niet optimaal: ik kan inmiddels wel vanaf de ene computer een share op de andere mappen, maar nog niet omgekeerd. Dit is geloof ik wel een bekend probleem (dus ik ga nog even zoeken ook), maar als iemand dat zo weet hou ik me aanbevolen.
Hm, ik heb al wel gebruikers met identieke usernames/passwords als op de "home machine".
Wat voor rechten zou ik dan verder moeten aanpassen?
Wat voor rechten zou ik dan verder moeten aanpassen?
Rustacean
Verwijderd
Rechten zouden in princiepe niet echt veel uitmaken. Wat gebeurt er als je op een XP bak een windows bak probeert te tracen met Traceroute 192.168.2.*
Verwijderd
Ik heb een vergelijkbaar probleem: Alle PC's kan ik zien (gaat wel langzaam), maar kan nog steeds niet;
1. Pingen en ook Netstat geeft niets terug
2. Op twee pc's kan ik mijn werkgroep niet zien (maar andere PC's zien
deze PC wel en kunnen ook de shared folder benaderen?)
3. Ook mappen van PC's die niet actief zijn blijf ik zien in shared
folders als ik opstart(hoe ververs je deze map?)
Nog wat info:
IP: 10.0.0.2xx
sub:255.255.255.0
gateway: 10.0.0.201 (server)
firewall staat uit op alle pc's
lijkt erop dat er ergens iets niet goed staat in instellingen, maar wat en waar?
Kan heel gaarne tips gebruiken!!!
1. Pingen en ook Netstat geeft niets terug
2. Op twee pc's kan ik mijn werkgroep niet zien (maar andere PC's zien
deze PC wel en kunnen ook de shared folder benaderen?)
3. Ook mappen van PC's die niet actief zijn blijf ik zien in shared
folders als ik opstart(hoe ververs je deze map?)
Nog wat info:
IP: 10.0.0.2xx
sub:255.255.255.0
gateway: 10.0.0.201 (server)
firewall staat uit op alle pc's
lijkt erop dat er ergens iets niet goed staat in instellingen, maar wat en waar?
Kan heel gaarne tips gebruiken!!!
Pagina: 1