[xp] ntfs quota - used blijft op 0 bytes staan

Pagina: 1
Acties:

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-04 20:45
Ik heb een fileserver met ntfs partities, op de G:\ schijf staat een map voor me zusje, die staat bij haar als map aangemaakt, dus ze logt automatisch in (met SERVER\naam, heb ik aangegeven) nu heb ik diskquota aangemaakt bij de schijf, dat ze maar Xmb mag gebruiken, ik zie netjes staan name: zusje logon name SERVER\naam en daarachter 0 bytes used, nu ga ik vanaf haar pc data naar die map kopieren, maar used blijft op 0bytes staan, en ook als ik boven het qoutum uit kom dan zegt ie daar niets van.
Ik zit nu een beetje met me handen in me haar, heb verders ook niet ECHT veel ervaring met diskquota, dus ik heb geen flauw idee hoe ik dit kan oplossen, iemand een idee?

PSN: DutchTrickle PVoutput

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-04 16:39
Volgens mij werkt die quota alleen als je zusje ook owner is van die share.

• Maverick
ah ok, ik heb even zitten kijken, en ik zit nu bij owners, maar ik kan het nergens veranderen? :? Hoe doe ik dat? :)

• Marco
Maverick schreef op donderdag 21 april 2005 @ 20:04:
ah ok, ik heb even zitten kijken, en ik zit nu bij owners, maar ik kan het nergens veranderen? :? Hoe doe ik dat? :)
Waarschijnlijk heb jij die map aangemaakt, maar dat moet je dan door je zusje laten doen.
Of je zusje even adminrechten geven, en dan 'take ownership'.

• Maverick
hm ok, zal ik dan eens even doen. Waarom is dat in godsnaam zo gedaan zeg? Das nogal onhandig :{

• Marco
Meestal gebruik je quotas bij homedirectories, en die worden automatisch aangemaakt op het moment dat de gebruiker voor het eerst inlogt, en dan staan de rechten ook gelijk goed.

• Maverick
ah ok, voorlopig ben ik enorm aan het kutten, hopen dat ze een keer dat gedoe wat doorzichtiger maken, ik zie soms door de bomen het bos niet meer.

• Maverick
nou ik heb het verkut, ik heb nu zelf nieteens rechten meer, en kan er niet meer bij :{
fixt, sorry moest ff mijn frustraties kwijt ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Maverick op 21-04-2005 20:45 ]

• Marco
Je moet niet de rechten verwijderen, maar alleen het ownership veranderen. ;)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Als de user 'Full control' heeft op de files, kan de user ze zelf 'ownership' pakken en dan bereik je inderdaad wat suspect al aangeeft :)
Pagina: 1