Toon posts:

Zoekmachine voor meerdere websites

Pagina: 1
Acties:
  • 317 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een zoekmachine die verschillende sites (die ik opgeef) in 1 keer doorzoekt.
Het gaat om zo'n 100/150 sites.

Ik wil dus al het ware een eigen google, die alleen de sites doorzoekt waarvan ik dat wil.
Gratis of betaald maakt niet, mits het niet te gek wordt.
Google heeft bijv. "Google Search Appliance", maar dat wordt iets te prijzig (begint geloof ik bij €25.000,-).

Nou heeft google.com wel iets: enterprise mini
Maar volgens mij is dit niet leverbaar in europa en meer voor interne netwerken...

Wie weet iets wat hier op lijkt.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2005 08:38 ]

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-12 12:54

André

Analytics dude

Kun je niet in de searchtring van google meerdere sites opgeven?

[google=site:www.tweakers.net blaat]

En dan zo meer sites achter elkaar?

[google=site:www.tweakers.net site:www.nu.nl blaat]

Nee dus :/

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:28

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Dit heeft weinig met webdesign of programmerne an sich te maken; je zoekt eerder een standaard stukje software.

>> Software Algemeen :)

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Zoek je een stuk software; of zoek je een online dienst? Kun je wellicht iets meer vertellen over de achtergrond van je vraag? :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Spider.007 schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 08:52:
Zoek je een stuk software; of zoek je een online dienst? Kun je wellicht iets meer vertellen over de achtergrond van je vraag? :)
Ik zoek een online dienst.

Deze vraag komt bij een stichting vandaan.
Deze stichting heeft veel aanhangers met een eigen site. Nou is de bedoeling dat de stichting een overkoepelende website krijgt waarop gezocht kan worden op alle websites van de aanhangers.
Er moet alleen gezocht worden in de websites die aangesloten zijn bij die stichting en niet in andere sites om "vervuiling" van de zoekresultaten zover mogelijk te beperken.

Verder komt er wel eens een nieuwe partij bij of verdwijnt er een. Dit moet dus allemaal aanpasbaar zijn voor de zoekmachine.

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-12 19:10

chem

Reist de wereld rond

Ik zou een tool als mnogosearch pakken :)

Maar goed, iets reeler. Volgens mij kan Google maar 1 site:... aan in de query, dus als je iets complexers wil zul je creatievers moeten doen.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:39

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Je kan natuurlijk met een script google een voor een al die sites laten afzoeken en de resultaten combineren.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
chem schreef op maandag 25 april 2005 @ 09:09:
Ik zou een tool als mnogosearch pakken :)

Maar goed, iets reeler. Volgens mij kan Google maar 1 site:... aan in de query, dus als je iets complexers wil zul je creatievers moeten doen.
MNOgosearch ziet er goed uit. Heb je hier ervaring mee?
Kan het ook databases door zoeken (dit kan ik zo snel niet vinden, wel dat het verschillende db's gebruikt om de indexering in op te slaan)?

Google kan idd maar 1 site doorzoeken. Ik heb wat geprobeerd met javascript, maar ik kreeg er geen goede query uit.
Verder is er een budget om met een commercieel/proffesioneel product te werken (alleen geen €25.000,-).
Google ed. hebben naar mijn mening veel ervaring met het doorzoeken van allerlei soorten sites en daar zou ik graag gebruik van willen maken.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:03

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Het verbaast me dan niemand hier www.metacrawler.com heeft genoemd. Da's een zoekmachine die zoekmachines raadpleegt :)
Wellicht kun je daar iets mee icm een eigen gebakken script :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
The_Eagle schreef op maandag 25 april 2005 @ 13:30:
Het verbaast me dan niemand hier www.metacrawler.com heeft genoemd. Da's een zoekmachine die zoekmachines raadpleegt :)
Wellicht kun je daar iets mee icm een eigen gebakken script :)
Ik zie hier nergens hoe je dit zelf kan gebruiken en hoe je op meerdere sites kan zoeken.
Pagina: 1