[CRT] Welk defect hoort bij dit effect?

Pagina: 1
Acties:

• Nesto
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09-2021

Nesto

Chef du production

Topicstarter
Ik heb sinds een aantal weken het volgende probleem met mijn Philips 107B4:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ernstvandijk/philips.jpg

Dit beeld geeft hij dus na een aantal minuten na een koude start van de monitor. De tijdsduur van dit effect verschilt maar duurt ongeveer 10 seconden (soms langer, soms korter). Hierna springt het beeld in één keer weer goed en heb ik er bij het verdere gebruik van de monitor geen last meer van, hoewel deze zojuist toch weer even het beeld vernaggelde ... :/

Het lijkt erop dat het probleem erger wordt, dus de monitor gaat (als er verder niks zelf aan te doen is) als RMA product terug naar Philips.

Mijn vraag is: welk defect aan de monitor kan dit effect veroorzaken; of kan mijn videokaart theoretisch ook nog de schuldige zijn?

Yes - OEM

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
ziet er uit als een afbuigspoel die het niet helemaal meer trekt oid; is de beeldbuis toevallig ook niet perfect plat? En ligt het aan mij maar wordt het beeld in 't midden zo'n 50% van z'n originele breedte?

• Nesto

Nesto

Chef du production

Topicstarter
HunterPro schreef op donderdag 21 april 2005 @ 17:26:
ziet er uit als een afbuigspoel die het niet helemaal meer trekt oid; is de beeldbuis toevallig ook niet perfect plat? En ligt het aan mij maar wordt het beeld in 't midden zo'n 50% van z'n originele breedte?
50% zou je wel kunnen zeggen ja. Het beeld wat getoond wordt is ook een stuk feller, dus al z'n power gaat naar dat smalle stukje.

Valt me trouwens tegen van een Philips... in december 2003 nieuw gekocht en nu al deze kuren...

Yes - OEM

Verwijderd

Nesto schreef op donderdag 21 april 2005 @ 17:40:
[...]

50% zou je wel kunnen zeggen ja. Het beeld wat getoond wordt is ook een stuk feller, dus al z'n power gaat naar dat smalle stukje.

Valt me trouwens tegen van een Philips... in december 2003 nieuw gekocht en nu al deze kuren...
Weet je wel of er uberhaupt nog garantie opzit :Y) ? Maar iig is er dus iets niet goed aan je monitor. heb je hem al eens aan een andere vga kaart gehangen? :)

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
HunterPro schreef op donderdag 21 april 2005 @ 17:26:
ziet er uit als een afbuigspoel die het niet helemaal meer trekt oid
Het is iig een probleem met de horizontale afbuiging. Wáár in dat circuit, dat zou ik ook niet weten. Dit is iig niet iets wat je zelf kan oplossen. RMA die bak!

• DaViDoViTsCh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-07 22:33

DaViDoViTsCh

Frans-Nederlandse Duitser

Nesto schreef op donderdag 21 april 2005 @ 17:40:
...
Das inderdaad wel een beetje jmmr, maar denk dat je niet naar Philips zélf kan kijken hiervoor, sommige producten zijn minder goed gefabriceerd als hetzelfde product, er is altijd wel iets wat verschillend is...
Zelf draai ik op een Philips 107B uit '97, die draait nog steeds perfect....

Ici kann uw Werbung staan

• Nesto

Nesto

Chef du production

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2005 @ 18:44:
heb je hem al eens aan een andere vga kaart gehangen? :)
Ik ben er door de andere reacties van overtuigd dat het aan de monitor ligt :)
koraks schreef op donderdag 21 april 2005 @ 18:55:
Het is iig een probleem met de horizontale afbuiging. Wáár in dat circuit, dat zou ik ook niet weten. Dit is iig niet iets wat je zelf kan oplossen. RMA die bak!
Maar het is dus een kenmerk van de afbuigspoelen dat als ze rot zijn ze het niet helemaal lekker meer doen als de monitor nog niet helemaal opgewarmd is? Want zo is het in mijn geval.
DaViDoViTsCh schreef op donderdag 21 april 2005 @ 19:13:
Das inderdaad wel een beetje jmmr, maar denk dat je niet naar Philips zélf kan kijken hiervoor, sommige producten zijn minder goed gefabriceerd als hetzelfde product, er is altijd wel iets wat verschillend is...
Zelf draai ik op een Philips 107B uit '97, die draait nog steeds perfect....
Tja elk merk heeft z'n rotte appels ertussen zitten, dat ben ik met je eens.

Yes - OEM

Verwijderd

Nesto schreef op donderdag 21 april 2005 @ 19:45:
[...]

Ik ben er door de andere reacties van overtuigd dat het aan de monitor ligt :)
Lijkt mij ook, maar misschien toch leuk om eens te controleren. (wat is daar mis mee :) ?)
Daarnaast zou ik eens mailen naar de desbetreffende zaak (SA) in jouw geval geloof ik ;) ...misschien kunnen ze je nog mogelijk helpen :Y)
Pagina: 1