Toon posts:

[Director] XML bestand uitlezen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op dit moment bezig in Director MX. Ik wil gegevens uit een XML bestand halen. Deze gegevens moeten in een text member komen. Ik heb het volgende:

Het XML bestand:
Het XML bestand heb ik zo eenvoudig mogelijk gehouden. Het bestand staat in hetzelfde mapje als de Director bestanden. Dit is de inhoud van het XML bestand (author.xml):
code:
1
2
3
4
<?xml version="1.0" encoding="iso-8859-1"?>
<author>
    <name>Jan Klaassen</name>
</author>

Het Director bestand:
Het Director bestand (author.dir)heeft een cast van drie members:

1) Een text member (name: author):
Deze member bevat geen code en staat op frame 1 in de score.

2) Een script member (behavior, name: xmlAanroepen):
Dit script staat gewoon in de cast en nergens op de score. Deze member bevat het volgende script:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
property pXMLObj
global gQuestions 

on beginSprite me
  pXMLObj = new (xtra "XMLParser")
  pXMLObj.parseURL (the moviePath & "author.xml") 
end 

on endSprite me
  pXMLObj = 0
end 

on exitFrame me
  if pXMLObj.doneParsing () then
    gQuestions = pXMLObj.makeList ()
  else
    go the frame 
  end if 
end

3) Een script member (parent, xmlVerwerk):
Dit script staat gewoon in de cast en nergens op de score. Deze member bevat het volgende script:
code:
1
2
3
4
5
global gQuestions 

on me
  member("author").text = gQuestions
end

Wat is nou precies het probleem?
Ik wil dat de naam "Jan Klaassen" uit het XML bestand gelezen wordt en dat de text member "author" deze naam weergeeft. Dat gebeurt op dit moment niet en ik kom er niet uit. Kan iemand mij helpen? Director MX geeft geen foutmelding in de code, hij geeft gewoon niets weer.

Aan de volgende opmerkingen heb ik niets:
* Gebruik Flash;
* Gebruik de XML parser van Flash en importeer deze in Director;
* Waarom gebruik je Director MX?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2005 16:41 . Reden: Typfout ]

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:59

Standeman

Prutser 1e klasse

1ste link in google http://www.macromedia.com...et/using_xml_parser_xtra/

kweet alleen niet of het wat is (ken Director niet).

[ Voor 11% gewijzigd door Standeman op 21-04-2005 16:49 ]

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Verwijderd

Topicstarter
Die link heb ik. En ook links van Director Online.com heb ik. Ik kom daar echter niet uit. Macromedia heeft alleen maar een simpele library online staan - geen voorbeeldbestanden - en als n00b kom ik daar niet uit.

• :murb:
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-04 17:29

:murb:

@murb.nl

Mocht het niet helemaal lukken met de tutorial hierboven (de xtra wordt tegenwoordig standaard meegeleverd)... Ik heb tijdens mijn afstuderen veel plezier van gehad DOM lingo omdat ik de parser van macromedia niet helemaal goed aan de praat kreeg met alles:

http://www.shocknet.org.uk/defpage.asp?pageID=101
en hier kun je het downloaden... http://cvs.ecoinformatics...shockwave3D/DOM-Lingo.cst

De auteur is met de ontwikkeling gestopt, maar het meeste zit er wel in... ik heb echter nooit vreemde tekens goed werkend gekregen, vooral met wegschrijven... dus daar zelf maar om heen gewerkt. Voordeel dat ie helemaal in lingo is geschreven is dat je er zelf nog een beetje aan kunt sleutelen, mocht het nodig zijn. Ik weet niet of je het wel of niet voor commerciele doeleinden kunt gebruiken...

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is dat ik van de XML xtra van Director zelf gebruik moet maken. Maar in ieder geval bedankt voor je tip!

• hobbit_be
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-07-2025
mocht je ook flash mx (2004) tot je beschikking hebben, kun je die gebruiken in je director movie, er is zijn ook vele XPath parsers voor (in flash) en die kun je dan gewoon gebruiken voor wat je wil... en heeft geen problemen met unicode etc...

Verwijderd

Topicstarter
hobbit_be schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 17:08:
mocht je ook flash mx (2004) tot je beschikking hebben, kun je die gebruiken in je director movie, er is zijn ook vele XPath parsers voor (in flash) en die kun je dan gewoon gebruiken voor wat je wil... en heeft geen problemen met unicode etc...
Zie OP.

• hobbit_be
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-07-2025
ik lees je original post door en zie dat je code die xml leest in een behaviour script staat maar dat deze nergens te vinden is op de score?

euh je behaviour moet wel aan ergens 'hangen' (ie sprite, frame) anders word de code nooit uitgevoerd.

en wat is die code 'on me'?

doe alvast eerst een hoop 'put' overal om te zien of je wel echt iets doet?

ie het lijkt MIJ logigishcer dat je in on Preparemovie (of startmovie) daar al je code zwiert

en apologies voor het niet lezen OP ivm flash importen
Pagina: 1