Residu beeld met tv-out (s-video)

Pagina: 1
Acties:

• Dronepower
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-12-2025
Via mijn ATI 9600 mobile gebruik ik de s-video uitgang om films op mijn TV te bekijken.

Beeldkwaliteit is goed, alleen zie ik regelmatig bij bewegende voorwerpen / mensen een residubeeld erachteraan.

Zo iets als de "streep" die achter een komeet aan hangt, maar dan korter. De kleur hoeft niet het zelfde te zijn als die van het bewegende voorwerp.

Wat kan hier de oorzaak van zijn?

Mijn laptop saat op 60Hz refresh ingesteld, en mijn TV is 100HZ.

tnx,

Dronepower

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Soms komt het uit de codecs zelf (te grote compressie).

Zit er een erg lange kabel tussen de PC en de TV?
Soms is dat het probleem.
Als je een klein TV'tje hebt is het soms handig om het daar even op te bekijken om te bepalen of het probleem in de TV, kabel of computer zit.
Het beste kan je testen met een DVD, dan weet je in ieder geval dat het niet aan je beeldmateriaal ligt. :)

Bij sommige TV's worden alle externe ingangen gedeeld. Maar dat ben ik maar 1x tegengekomen.
Als je duidelijk kan zien dat de schaduwbeelden niks met je computerbeelden te maken hebben dan kan het probleem daarin zitten. Maar dat zal haast wel niet. (als het zo is dan is een losse scartswitrch de oplossing).

Senile! Senile Oekaki

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Lijkt mij gewoon een codec probleem inderdaad. Heb je er geen last van als je gewoon via je laptop bekijkt?