[Outlook2003/Exchange] Centrale agenda: tijd klopt niet

Pagina: 1
Acties:

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 18:44

LauPro

Prof Mierenneuke®

Topicstarter
Beetje raar probleem. Een bedrijf heeft hier een Exchange-omgeving met zo'n 15 werkplekken. Deze mensen gebruiken Exchange 2003 en Outlook 2003. Nu is het zo dat de een Centrale Agenda gebruiken om afspraken te delen. Echter als bepaalde mensen afspraken in voeren dan worden deze over 2 dagen uit gesmeerd.

Een voorbeeld: gebruiker A zet een afspraak op 25 april 2005 die de hele dag duurt. Gebruiker B ziet dan een afspraak die van 25 april [insert tijdstip] tot 26 april [insert tijdstip] duurt. De tijdstippen zijn gelijk.

Eerste wat ik dacht dat de klokken niet goed stonden, deze kloppen echter wel en bij elke aanmelding worden deze gesynced (net time etc). De Office versies zijn gelijk verder.

Wat kan dit zijn :? de computers zitten ook in dezelfde tijdzone, in de search kon ik niet zoveel vinden.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Topicstarter
*schop*

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Topicstarter
*knal*

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Outlook zelf kent ook nog een tijdzone geloof ik - staan die ook goed? :)

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Je laat je tijd syncroniseren met net time? Waarom doe je dit? Als je een AD hebt, dan doet deze het automatisch.

Kloppen je tijd zones op je werkstation / servers wel?

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Topicstarter
Er is een opstartscript aanwezig waarin bij het opstarten de tijd wordt gesyncroniseerd. Ik ga even naar die tijdzone in Outlook zoeken.

• EBOOZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-08 18:34
Ik heb precies hetzelfde probleem.

De tijdzones staan verder goed in Outlook, alleen wil het nog wel eens voorkomen dat het vinkje bij zomertijd uit staat. Mocht ik deze aan willen zetten dan krijg ik de melding dat ik daar geen toegang tot heb. Het vreemde is dat sommige mensen het vinkje wel aan hebben staan, maar ook problemen hebben.

Ik gebruik overigens Exchange 2003 i.c.m. Outlook XP.

Het is echt een super wazig probleem |:(

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Topicstarter
Dat is apart, ik heb het niet kunnen oplossen nog. Aan de tijdzones lag het ook niet verder. Ik zal volgende week even kijken op een andere PC en anders wordt het ben ik bang gewoon een format.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

• EBOOZ
Ik denk trouwens niet dat je met een format veel verder komt.
Wij hebben namelijk laatst een nieuwe 2003 exchange bak neer gezet (ook complete nieuwe hardware) en verschillende PC's vervangen voor nieuwe. Ook zijn een paar oude PC's in het netwerk blijven bestaan.

Er zit geen structuur in qua het probleem. Bij de ene nieuwe PC wordt alles goed weergegeven, bij de ander niet en andersom.

Echt super vaag 8)7

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Topicstarter
Inmiddels heb ik een Office 2003 Update gedaan (Service Pack 1). En ik heb nog geen klachten gehoord. Ik ga er vanuit dat het probleem hiermee opgelost is: http://www.officeupdate.com.

edit: jammer dat die SP niet via SUS kan :( Patchen van userbased uitgerolde MS Office producten met SUS

[ Voor 26% gewijzigd door LauPro op 27-05-2005 11:56 ]

• EBOOZ
Ik heb gisteren de office pakketten bijgewerkt met SP1, 2 en 3, maar helaas nog geen resultaat |:(

Ik klooi nog even vrolijk verder...

Verwijderd

Je zou anders Outlook eens kunnen starten met de free/busy switch, dit was bij ons de oplossing.
Pagina: 1