Met PHP doe ik een aantal queries op een database, daarna print ik het resultaat met een aantal aanroepen naar de print() functie. Nu probeer ik te meten hoe lang php er over doet om de pagina te genereren. Een voorbeeldje:
Als ik het lokaal test dan komt bij regel 3 0.01 te staan en bij regel 4 0.02.
Maar nu komt het als ik alles online zet dan regel 3 0.01 en regel 5 0.55.
Het printen van gegevens online neemt dus heel veel tijd in in vergelijking met printen lokaal. Is hier een verklaring voor? Heeft het iets te maken van de verbinding met de server of misschien de hardware of een instelling?
Ik heb het even geprobeerd op een andere server en daar gaat het een stuk sneller, regel 5 is nu 0.09 ipv 0.55. Zou het dan toch een instelling in php/apache zijn?
Wat ik eigenlijk probeer uit te vinden hoe je dat printen nu sneller kan maken, lokaal is het super snel, online super langzaam. Misschien is het een klepel en klok probleem, maar ik weet het niet meer
code:
1
2
3
4
5
| $starttime=time(); $bestand=laad_grootbestandje(); print time()-$starttime; //hoe lang duurt laden van bestand print $bestand; print time()-$starttime; //hoe lang duurt laden en printen |
Als ik het lokaal test dan komt bij regel 3 0.01 te staan en bij regel 4 0.02.
Maar nu komt het als ik alles online zet dan regel 3 0.01 en regel 5 0.55.
Het printen van gegevens online neemt dus heel veel tijd in in vergelijking met printen lokaal. Is hier een verklaring voor? Heeft het iets te maken van de verbinding met de server of misschien de hardware of een instelling?
Ik heb het even geprobeerd op een andere server en daar gaat het een stuk sneller, regel 5 is nu 0.09 ipv 0.55. Zou het dan toch een instelling in php/apache zijn?
Wat ik eigenlijk probeer uit te vinden hoe je dat printen nu sneller kan maken, lokaal is het super snel, online super langzaam. Misschien is het een klepel en klok probleem, maar ik weet het niet meer