[ ACCESS / PHP / MAMBO ] Even een vraagje

Pagina: 1
Acties:
  • 56 views sinds 30-01-2008

• Bellerophon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-03 02:32

Bellerophon

Persona non grata

Topicstarter
Even een vraag die ik moet stellen namens iemand.

Is het mogelijk om een access database fatsoenlijk om te zetten zodat deze in een Mambo CMS systeem gebruikt kan worden, bijvoorbeeld via PHP of XML?

Die persoon heeft namelijk een Mambo CMS draaien maar wilt dat er op een bepaalde pagina alle data die in die database staat getoond wordt.

Is dit mogelijk?

PSN: Bellerophon-

• pjvandesande
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 19:09

pjvandesande

GC.Collect(head);

Wat voor database heeft Mambo CMS dan als ik vragen mag?

• Infinitive
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-09-2023
Je kan je eigen mambo component schrijven die de data toont. Mambo componenten zijn in principe stukjes php code, met nog wat extra informatie. Hoe je vanuit php vervolgens mij de data in access komt is een ander verhaal, maar ik verwacht dat er daar wel het een en ander aan topics hier op het forum over te vinden zijn.

Edit: Mambo gebruikt een MySQL database.

[ Voor 7% gewijzigd door Infinitive op 21-04-2005 15:26 ]

putStr $ map (x -> chr $ round $ 21/2 * x^3 - 92 * x^2 + 503/2 * x - 105) [1..4]

• zwippie
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

Wil je een statische html pagina maken met de informatie uit de Acces database? Of moeten deze gegevens ook nog kunnen worden bijgewerkt via de website?

How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

Topicstarter
zwippie schreef op donderdag 21 april 2005 @ 15:29:
Wil je een statische html pagina maken met de informatie uit de Acces database? Of moeten deze gegevens ook nog kunnen worden bijgewerkt via de website?
Nee het is op dit moment alleen het tonen van de gegevens, zodat men volgens mij kon zien wat er in het assortiment is

• zwippie
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

(had heel verhaal getikt, deed browser raar.. :/ nog es dan)

2 mogelijke manieren:

- Exporteer de gegevens vanuit Access naar een CSV bestand. Maak via phpMyAdmin een tabel in de mambo databse en importeer de gegevens weer. Schrijf vervolgens een mambo-component dat de gegevens uitleest en laat zien. Een component schrijven lijkt eerst lastig, maar valt wel mee als je wat php kan en de mambo site gebruikt.

- Maak in Access een functie die een html-bestand maakt met de gegevens uit de tabel. Kopieer deze pagina naar de mambo server en voeg het in als static content. Als de pagina te groot/lang wordt kun je Access meerdere pagina's laten maken.

edit: er zal vast nog wel een manier zijn

[ Voor 4% gewijzigd door zwippie op 21-04-2005 15:50 ]

How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

Topicstarter
zwippie schreef op donderdag 21 april 2005 @ 15:49:
(had heel verhaal getikt, deed browser raar.. :/ nog es dan)

2 mogelijke manieren:

- Exporteer de gegevens vanuit Access naar een CSV bestand. Maak via phpMyAdmin een tabel in de mambo databse en importeer de gegevens weer. Schrijf vervolgens een mambo-component dat de gegevens uitleest en laat zien. Een component schrijven lijkt eerst lastig, maar valt wel mee als je wat php kan en de mambo site gebruikt.

- Maak in Access een functie die een html-bestand maakt met de gegevens uit de tabel. Kopieer deze pagina naar de mambo server en voeg het in als static content. Als de pagina te groot/lang wordt kun je Access meerdere pagina's laten maken.

edit: er zal vast nog wel een manier zijn
Ok bedankt :)
Ik zal het doorgeven en als het niet lukt, tjah dan lees je het hier weer wel

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ehm, PHP heeft ook functies om een Access database aan te kunnen spreken hoor. :)
Even een vraag die ik moet stellen namens iemand.
Daar doen we hier in Programming & Webscripting dus niet aan. :) Eerst zoeken, dan vragen, en dan wel op zo'n manier dat eruit blijkt dat je zelf wat geprobeerd hebt te vinden. Datgene wat je zoekt is redelijk makkelijk te vinden (eerste hit bij [google=connect to an access database in php] is meteen raak), en daarom doe ik je topic maar op slot. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.