[2000] users niet online, administrator wel?

Pagina: 1
Acties:

• Neal
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-04 13:48
Ik heb een pc (Acer Veriton 3300) die de niet-administrators niet op internet wil laten.
De pc hangt in een zeer groot netwerk waar gebruik wordt gemaakt van een Proxy.

Het opmerkelijke is dat als een Administrator inlogt deze wel op internet kan, maar een normale gebruiker niet.

de volgende opties zijn al nagelopen:
- het beleid (op een andere Veriton met zelfde gebruiker lukt het wel om internet te bereiken)
- de installatie (met een nieuwe image doet hij het ook niet, maar de image op een andere veriton werkt het wel)
- toegang door de proxy (de gebruiker kan op elke andere willekeurige pc wel op internet)

Het is echt en alleen deze pc die niet op internet wil als er een gebruiker op zit die geen administrator rechten heeft.

Natuurlijk weet ik wel dat het mogelijk een rechten probleem is, maar waar moet ik het zoeken gezien de bovenstaande omstandigheden?
Zie ik iets over het hoofd of is er toch iets niet goed.

Overigens al onze Veritons zijn helemaal identiek

Verwijderd

Loop je proxy instellingen in extra -> internet opties-> verbindingen-> laninstellingen ff na

btw heb je wel rechten voor internet:? :X

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2005 15:18 ]

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-04 23:18

pasta

Ondertitel

Even een titelfix en een schop naar Windows Operating Systems :)

Signature

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Gezien de al geprobeerde zaken zou ik toch aan een serverside iets kijken. Misschien ergens een regel die op MAC/IP adres routeert of blockt?

Dit afhankelijk van je definitie van 'niet op internet kunnen'. Komt er wel een IP adres en kan je de proxy server zelf bereiken?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Neal
sorry voor de titel en topic.

[react op post 1]
Maar als in een ghost alles staat ingesteld en je zet deze op de pc dan veranderd hij dit toch niet zomaar??
want op een andere pc werkt het wel, dus jou oplossing kan nooit kloppen

[react op post 3]
hier is niets veranderd en is ook geen mac blokkering, maar als het wel zo is waarom zou een admin dan wel kunnen internetten?

[ Voor 29% gewijzigd door Neal op 21-04-2005 15:23 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Welke proxy software wordt er gebruikt? :)

• Neal
de standaard van windows.. volgens mij is het zelfs een aparte ISA voor

heir zijn ze namelijk erg gehecht aan alles waar een Windows logo aan hangt, zelfs de Webserevr heet MS-SQL..:P

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Worden proxy-instellingen via policies geregeld?
Dan zou je even een gpresult /v kunnen proberen om te kijken of er ook werkelijk instellingen gedaan worden :)

(Oh, en een webserver ms-sql noemen :? volgens mij haal je wat dingen door elkaar ;))

• Neal
sorry letter misgetypt moest zijn heeFt mssql..:s de naam van het beestje is heel simpel: Web.

Maar er is niets geblokkeert en de afgelopen tijd ook geen instellingen veranderd, toch is de Veriton ineens gestopt met het door laten van internet verkeer.

Overigens de informatie die ik krijg over de Proxyserver komen van iemand anders af omdat ik tot deze server geen toegang heb, omdat hij niet in mijn gebouw staat.
Pagina: 1