Toon posts:

[Access] Na itemselectie subformulier met add. gegevens *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Okey, er is veel info over te vinden mbv de zoekfuntie ook google komt met redelijk wat site met daarop uitleg.. Toch, krijg ik het niet voor elkaar..

Ben ik zo dom? Misschien, maar hulp heb ik in ieder geval nodig..

Mijn probleem is alsvolgt:

Ik heb op een formulier (form1) een invoervak met een lijst met waarden uit tabel1(printer1; printer2; printer3).

Nu zou ik graag willen dat wanneer ik "printer1" kies, een subformulier op form1 alle informatie over printer1 laat zien (IP adres; serienummer enz, deze informatie haalt hij uit dezelfde tabel1)

Het liefst zo dat ik het niet kan wijzigen en de velden gelocked zijn, maar dit is vast later nog in te stellen.

Wat heb ik gedaan:
Formulierontwerp geopend. Subform geplaatst. Nu krijg ik een wizard, die vraag twelke tabel ik wil gebruiken. Ik kies tabel1 en geef aan welke koppelingen ik wil. Toch werkt het niet.

Kan een mod even Acces veranderen in AccesS in de topictitel?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2005 15:13 ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik heb absoluut geen kennis van Access; maar dit klinkt echt alsof het supersimpel is? Ik pas in ieder geval nog even je topictitel aan :)

Subformulier invoegen > [Access] Na itemselectie subformulier met add. gegevens *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Spider.007 schreef op donderdag 21 april 2005 @ 15:20:
Ik heb absoluut geen kennis van Access; maar dit klinkt echt alsof het supersimpel is? Ik pas in ieder geval nog even je topictitel aan :)

<acces>Subformulier invoegen > [Access] Na itemselectie subformulier met add. gegevens *
Kan ook niet anders dan heel simpel zijn maar ik krijgh et gewoon niet voor elkaar en ik word er langzaam een beetje gek van..

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Idd, te simpel voor woorden.
Check even de volgende dingen:
Bij eigenschappen van het subformulier:
hoofdsubvelden koppelen: [unieke id]
subhoofdvelden koppelen: [ hier staat de naam van de je listbox]
en zorg ervoor dat de afhankelijke kolom van de listbox overeenkomt qua veld met het hoofdveld van het subform. Kan echt niet mis gaan. :+

Het gaat trouwens altijd mis als je in dit soort gevallende wizard gebruikt. Je listbox is namelijk -als het goed is- een onafhankelijk besturingselement en die herkent de wizard niet.

[ Voor 26% gewijzigd door Lustucru op 26-04-2005 17:09 ]

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Verwijderd

Topicstarter
Sorry hoor..

Maar krijg het niet voor elkaar.. :(

PRobeer nog één keer de situatie te schetsen, misschien heb ik eerder al fout gemaakt..

Ik heb een formulier met daarin een keuzelijst, de waardes van deze keuzelijst komen uit de kolom "Label" van de tabel "Printers".

Wanneer ik een label kies, wil ik dat de rest van het record getoont wordt in het subformulier wat ik wil aanmaken..

Maar het lukt niet.. Ben al uren bezig, en hij lijkt me zooooo simpel..

Is er iemand die het nog even stap voor stap kan uitleggen..? :(

• Lustucru
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Zo te zien heb ik hoofd- en sub omgedraaid; al blijft het idee gelijk.
Wat staat er bij die eigenschappen van het subformuliertje, wat is de rijbron (rowsource) van je keuzelijst en wat is de recordsource van je subform?

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Verwijderd

Topicstarter
Niesje schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 17:05:
Zo te zien heb ik hoofd- en sub omgedraaid; al blijft het idee gelijk.
Wat staat er bij die eigenschappen van het subformuliertje, wat is de rijbron (rowsource) van je keuzelijst en wat is de recordsource van je subform?
Dit is de rijbron van mn keuze lijst..

SELECT [Printers].[Label] FROM Printers;

• Lustucru
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Als je wilt dat we je verder helpen zou het fijn om de rest van de vragen ook even te beantwoorden. :Y)

Pagina: 1