Toon posts:

[WC] Scooter radiator

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers, om eens uit te proberen ga ik een gietijzeren radiator waarvan de lamellen redelijk dicht opelkaar zitten in een WC opnemen. Nu is het probleem dat de uitgangen van die radiator een binnenmaat van 19mm op de uitgang hebben.

Kan ik het beste andere uitgangen erop lassen of bestaat er een verbindingsstuk?

Ik verwacht geen wonderen, maar o.a. vanwege de afmetingen van 12cm bij 20cm en 3,5 cm diepte kan ik met 2 12cm papst fans toch zeker een PIV koel houden?

Verwijderd

Kheb zelf slooprad van een kachelrad van subaru impreza, en khad eerst mijn aansluitingen eraan gekit, dit werkte ongeveer een jaartje goed, maar ineens begon m'n aansluiting te lekken ( ik gok doordat ik teveel met slangen heb bewogen ).

Nu heb ik slangpilaren met schroefdraad gekocht, en met speciaal dicht tape ( mwah is niet echt tape, maar het is dat witte spul op zo'n rolletje ) dicht gemaakt, en dit werkt goed ;) ( wordt ook gebruikt door loodgieters ;) )

En ja je kunt er wel een p4 mee koelhouden gok ik zo. Bij mijn rad zitten de lamellen echt gigantisch dicht op elkaar. Maar als je daar 2 fans op zet die erdoorheen zuigen koelt ie als een beest ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2005 15:06 ]

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-02 20:55

Dentheman

Zie signature

Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2005 @ 15:06:

en met speciaal dicht tape ( mwah is niet echt tape, maar het is dat witte spul op zo'n rolletje ) dicht gemaakt, en dit werkt goed ;) ( wordt ook gebruikt door loodgieters ;) )
Teflontape?

Zie ondertitel

• gakkethijs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-01 14:01

gakkethijs

niks

juist ja je kan het ook hardsolderen :P. als het rad van koper is dat en je blokjes kan het zeker, maar ik gok dat het rad van alu. je krijgt dan de discusie van oplossing metaal enz enz weer

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
ik denk dat als je ff goed zoekt je wel verloopjes kan vinden, kijk bijvoobeeld eens bij een aquarium zaak

denk dat de rad best goed genoeg is om je cpu mee te kunnen koelen, heb zelf maar een single 120mm rad en koel daarmee cpu en binnenkort ook weer gpu

• simonmdejong
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-02 11:42

simonmdejong

Blaat

Het is geen teflontape. het is hele dunne witte tape die op een rood rolletje zit (dat van mij dan). die moet je er gewoon een paar keer om het schroefdraad heen wikkelen. dat vormt dan een vrij flexibele afsluitning binnnen het schroefdraard zelf. als je het dan weer los haalt zul je wel weer iedere keer de tape moeten vervangen.

[ Voor 18% gewijzigd door simonmdejong op 21-04-2005 15:32 ]

3x Homewizard PIB, 25 zonnepanelen 8050W piek power

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 11:16

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

SD-ram schreef op donderdag 21 april 2005 @ 15:31:
[...]

Het is geen teflontape. het is hele dunne witte tape die op een rood rolletje zit (dat van mij dan). die moet je er gewoon een paar keer om het schroefdraad heen wikkelen. dat vormt dan een vrij flexibele afsluitning binnnen het schroefdraard zelf. als je het dan weer los haalt zul je wel weer iedere keer de tape moeten vervangen.
en het is geen teflontape??? Ok, je beschrijft de teflontape namelijk zeer nauwkeurig :)

Verwijderd

Idd het is wel telfontape wat ik bedoel. En bij mij zit het ook op een rood rolletje ;)

edit op hieronder, mwah kan wel ;) Ik heb er niet zoveel verstand van, maar het is in ieder geval waterdicht, en nu durf ik de aansluitingen weer boven m'n dvd speler te hangen ! :D

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2005 17:57 ]

• simonmdejong
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-02 11:42

simonmdejong

Blaat

Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2005 @ 15:36:
Idd het is wel telfontape wat ik bedoel. En bij mij zit het ook op een rood rolletje ;)
Die van mij is geen Teflontape. is tape op basis van rubber en siliconen toevoeging. werkt waarschijnlijk wel hetzelfde dus maakt het nix uit

3x Homewizard PIB, 25 zonnepanelen 8050W piek power

• HeepH
  • Laatst online: 30-01 14:19

HeepH

Dope Rapper

je kan ook met een beetje duwen de slangen van je waterkooling IN de uitgang van de radiator proppen...evt vastlijmen oid....

http://specs.tweak.to/16495

Verwijderd

Verloopjes zijn er voor van praktisch elke buismaat naar elke buismaat. Kijk eens bij de betere ijzerwarenwinkel.

Wat betreft formaat.. het zou zeker voldoende moeten zijn. Ik koel met één 12 cm rad een CPU (Athlon 2200+), een northbridge (nforce), een VGA kaart (nvidia fx5200) en twee 7200rmp HD's. Toegegeven, die rad is wel vrij 'open' en iets van 4cm dik.

Stressed temp: 40 graden, met één 12cm fan op 5volt.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2005 08:32 ]

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
19mm binnenmaat? Misschien past daar een buis van 22mm overheen?

M'n eerste waterkoeling heb ik gewoon met 2 componenten-epoxy in elkaar gezet. Bleef ook gewoon goed werken :)
En qua slangen heb ik toen gewoon verloopjes gemaakt met rubberen slangen uit een of andere sloop-auto. 't zag er allemaal niet uit maar het werkte wel :)
Als je niet te kritisch bent qua looks is er veel mogelijk.

• HeepH
  • Laatst online: 30-01 14:19

HeepH

Dope Rapper

Verwijderd schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 08:31:
Verloopjes zijn er voor van praktisch elke buismaat naar elke buismaat. Kijk eens bij de betere ijzerwarenwinkel.

Wat betreft formaat.. het zou zeker voldoende moeten zijn. Ik koel met één 12 cm rad een CPU (Athlon 2200+), een northbridge (nforce), een VGA kaart (nvidia fx5200) en twee 7200rmp HD's. Toegegeven, die rad is wel vrij 'open' en iets van 4cm dik.

Stressed temp: 40 graden, met één 12cm fan op 5volt.
hier zonder fan eenzelfde rad, 60/65 graden stressed een stock 3000+ s939 win a64 , een 6800gt en mijn northbridge....Als ik wil overclocken moet er wel een fan op...

http://specs.tweak.to/16495

Pagina: 1