conflict ati en nvidia drivers bij 2 videokaarten

Pagina: 1
Acties:

• LLEEDD
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-12-2025
Ik heb hier een systeem met twee videokaarten erin, het waren eerst een agp geforce fx 5200 en een pci geforce fx 5200, maar helaas kregen we die niet samen aan de praat. Hebben nu dus maar even een nieuwe videokaart gekocht een AGP Radeon 9250. Dit leek helemaal goed te gaan nadat ik de drivers had geinstalleerd, zag nu gewoon drie beeldschermen bij de display properties. Leek dus helemaal te werken, totdat ik de pc herstarte toen kreeg ik namelijk enkel nog beeld bij de 2 beeldschermen van de agp kaart. Bij de system properties gaf die een error dat de driver van de geforce kaart problemen gaf omdat deze gemaakt was voor een oude versie van windows (terwijl het net de nieuwste XP drivers zijn).

Hij doet het dus goed als je de drivers net heb geinstalleerd maar als je dus reboot of de computer uitzet gaat het mis en herkent ie de pci kaart slecht. Wat wel werkt is om voordat je hem herstart of uitzet de "extend my desktop" uit te zetten zodat ie enkel de monitor op de pci kaart gebruikt. Maar dit is ook niet echt een oplossing. Tenzij je dit kan automatiseren dus dat als die opstart automatisch naar display properties gaat en de desktop extend over de twee agp monitoren en deze weer uitschakelt als je de pc uitzet.

Heeft iemand hier misschien een oplossing voor?
Of weet iemand een manier zodat de ati en nvidia drivers niet met elkaar in conflict komen?

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Soms wil het wel eens helpen wat oudere drivers te gebruiken maar dat is natuurlijk niet helemaal de bedoeling. Dit soort foutjes worden pas vaak heel laat verholpen.

Kan je ook niet wat er precies fout gaar?
Gaat het slechts om wat geheugen/IRQ's of houdt de driver er om een onbekende reden gewoon mee op?

Senile! Senile Oekaki