Toon posts:

17" tft Fujitsu-Siemens P17-2 of toch iets anders?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ben op zoek naar een vervanging van mijn 19" iiyama Vision master Pro 452 (lelijk bekrast)

Ben van beroep webdesigner hecht dus waarde aan kleurechtheid, echter omdat ik me niet richt op drukwerk hoef ik niet het onderste uit de kan.

Hou me ook erg veel bezig met gamen: America's Army (FPS - Unreal engine) speel ik erg veel en dit spel staat zware eisen aan je systeem.

Ik ben dus op zoek naar een 17" TFT die:

- Hoog mogelijke kleurechtheid
- Min mogelijk ghosting
- DVI
- Budget max 400 euro

Heb het volgende gevonden, weet echter niet of het wel geschikt is om goed te gamen:

Fujitsu Siemens P17-2
Panel technology S-PVA, 8-bit, ADCC
Black to back 14 ms
Grey to grey (max.) 13 ms
+/- 385 euro

Alternatieven, weet echter niet of deze goed zijn om te designen:
Samsung 730b 18bit/8ms? (+/-350Euro)
Viewsonic VP171b 18bit/8ms? (+/-350Euro)

Korte bechrijving van mijn systeem:
P4 1.8 @ 2.5ghz
1024mb cl2.5
Ati Radeon 9800Pro DVI
etc.

Wie kan mij advies geven?

Berend

• Bram77
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
Ik zou voor een samsung gaan....deze bijvoorbeeld

http://213.206.102.189/My...uctID=73517&productType=1

Ik heb er ook een (19'') O.a. afhankelijk van welke videokaart je gebruikt zijn de kleuren geweldig. Die van mij heeft een responsetijd van 8ms, maar met 12ms valt ook prima te gamen.

Verwijderd

Topicstarter
Dank je voor de snelle reactie,

De samsung schermen zijn voor de 8ms & 12ms toch 18bit (16,2 milj kleuren), is dat niet nadelig merkbaar ten opzichte van 24 bit schermen.

Ik lees wel erg vaak dat men voor Samsung kiest, deze schermen zijn meestal 18bits, maar wel met lage respons tijden.
Kan je erg veel verschil op kleur gebied zien tussen een 8ms / 18bit samsung of 12ms / 18bit samsung zien?

Die Fujitsu P17-2 is een scherm dat wel 24 bits is, met "redelijke" respons tijden, ik vraag me echter af of deze respons tijden voldoende zijn om mee te gamen.

Het hele grey-to-grey verhaal is me nog niet helemaal duidelijk, als dit een lage waarde betreft, kan er dan goed mee gegamed worden of moet ook de Black to back erg laag zijn?

Verwijderd

Topicstarter
Fujitsu Siemens P17-2
Black to back 14 ms
+/- 385 euro

Iemand ervaring of ideeen met deze monitor? Zijn de response tijden geschikt voor FPS gaming?

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2005 @ 19:49:
Fujitsu Siemens P17-2
Black to back 14 ms
+/- 385 euro

Iemand ervaring of ideeen met deze monitor? Zijn de response tijden geschikt voor FPS gaming?
Ik ben ook zeer benieuwd naar dit beeldscherm, weet iemand al meer info (foto's) of testen van dit scherm? :)