[VB.NET]spellingscontrole & sjablonen

Pagina: 1
Acties:
  • 131 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• toost
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-01-2025
Ik ben bezig met mijn afstudeer opdracht. Als opdracht moet ik in vb.net een tekstverwerker ontwikkelen die een dialect spellings controle heeft. In princiepe is dit allemaal niet zo heel lastig, nu is het alleen zo dat vb.net een nieuwe taal voor mij is. Daarom heb ik een aantal vragen en ik hoop dat ik hiermee geholpen kan worden. Als eerste wat vragen over de spellings controle:

vraag 1:
Ik weet dat je met vb.net de office spellingscontrole kan gebruiken. Heeft iemand een linkje naar een goeie site waarin wat uitleg hierover staat?

vraag 2:
Wanneer je deze spellingscontrole gebruikt mag je je product dan nog verkopen, of moet je dan aan microsoft gaan betalen.

vraag 3:
Wanneer je deze spellingscontrole gebruikt kan je dan een eigen woordenlijst gebruiken?

vraag 4:
Hoe kan je het beste een eigen spellingscontrole maken in vb.net, zijn er opensource voorbeelden van, of heeft iemand een werkend voorbeeldje voor me. (Ik ga een woordelijst van ongeveer 1500 woorden gebruiken)

dan was er ook nog een wens om sjablonen te gebruiken, nu zit ik een beetje met het probleem van de tekst postitie in me maag:

Als je een sjabloon hebt is het niet netjes om je tekst linksboven te laten starten, maar dat punt moet variabel zijn. Ik wil dus iets van een mogelijkheid hebben om tekstvlakken aan te brengen zodat je zelf kan bepalen waar je je tekst neer zet.

Heeft iemand een idee, of een voorbeeld van zoiets dergelijks?

Ik hoop dat er veel serieuze antwoorden komen. Je zou mij er iig erg mee helpen.

Alvast bedankt!!

btw: Het gaat over een standalone applicatie en het moet een verkoopbaar product zijn (niet dat dit gebeurd maar het is een eis)

edit: vraag 1 en 2 heb ik al een duidelijk antwoord op inmiddels, bedankt

[ Voor 8% gewijzigd door toost op 21-04-2005 15:09 ]

This space for rent. Serious inquiries only please.

• stp_4
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-04 19:47
Ik neem aan dat er in ieder geval wel wat voorbeelden op internet te vinden zijn? Kijk eens bij de Miscrosoft MSDN hoe je de office spellingscontrole kan gebruiken. Dit is in ieder geval een goede bron voor dit soort zaken denk. Zoek ook eens op www.codeproject.com voor voorbeelden hoe je Word componenten kan gebruiken voor een eigen applicatie.

[ Voor 21% gewijzigd door stp_4 op 21-04-2005 14:39 ]

stp - PSN ID: stp_4

• toost
Jah thnx was net die library aan het downloaden.

heb ondertussen ook deze link gevonden:

http://www.devcity.net/PrintArticle.aspx?ArticleID=89

gaat over gebruik van spellingcontrole en gramatica controle voor vb.net

• toost
Ik zie trouwens dat je die spellingscontrole van word alleen kan gebruiken wanneer word geinstaleerd is, opzich vrij logisch

• stp_4
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-04 19:47
Tsja, je kan gebruik van de API, meer niet, of je moet gaan decompilen en de code gaan stelen... 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door stp_4 op 21-04-2005 14:53 ]

stp - PSN ID: stp_4

• toost
iemand die mij nog met de overige vragen kan helpen ?

• pjvandesande
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 19:09

pjvandesande

GC.Collect(head);

Die sjablonen kun je lijkt mij goed zelf implementeren en de Spellingscontrole lijkt mij ook niet echt een probleem. Waar loop je precies tegen aan?

Voor voorbeelden kun je gewoon kijken op de bekende site, hier heb ik er even 1 tussenuit gepikt. http://www.codeproject.co...5%2F1999&ed=4%2F25%2F2005

• toost
die spellingscontrole ga ik zo schrijven:

werkt in 4 stappen.

stap 1 : neemt de complete text en zet deze in een array gescheiden op " "
stap 2: pakt een waarde uit de array en maakt deze waarde schoon (dus symbolen aan begin en einde van de waarde verwijderen)
stap 3: check of waarde in woordenboek voorkomt
stap 4: return false / true

nu zijn stap 1, 3 en 4 geen probleem. Alleen in stap 2 heb ik geen idee hoe ik dat aan moet pakken. Of wat ik daar anders moet gaan doen. Waarschijnlijk zal het met reguliere expressies moeten denk ik maar daar zoek ik dus atm help voor.

Waar ik aan zat te denken is een check die kijkt of de eerste en de laatste waarde een symbol is of niet. Maar hoe verwoord je dit in code?

• pjvandesande

pjvandesande

GC.Collect(head);

Je kunt met het String object aardig uit de voeten.

Visual Basic .NET:
1
2
3
string.IndexOf(...)
string.StartWith(...)
string.EndWith(...)

Daarmee moet je aardig kunnen spelen.

• Ansur
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-04 07:57
Je kan altijd eens zoeken hoe ze een spellingscontrole doen in OpenOffice.

• toost
questa die had ik ook al gevonden, alleen hoe check ik dan of die eerste of laatste postitie een symbool is. je kan lastig alle symbolen opgaan noemen. Dus ik denk dat ik moet kijken of het GEEN letter of nummer is. Alleen hoe doe je dat :P (en wat dan met letters als é en ö)

• pjvandesande

pjvandesande

GC.Collect(head);

Kijk is naar:

Visual Basic .NET:
1
2
char.IsNumeric
char.IsNogVeelMeer

• toost
dat zal ik eens gaan doen. Thnx man. Btw vind je mijn idee voor die spellings controle ok, of zou jij het anders doen ?

• pjvandesande

pjvandesande

GC.Collect(head);

toost schreef op maandag 25 april 2005 @ 16:32:
dat zal ik eens gaan doen. Thnx man. Btw vind je mijn idee voor die spellings controle ok, of zou jij het anders doen ?
Nee, ik vind het zeker een goede opzet. En als je dit continue in een anderen Thread mee laat lopen tijdens het tikken is het natuurlijk helemaal wijs.

• toost
dat is mooi. Ik ga me nu eerst foccussen op die spellings controle, als ik dat werkend heb dan zal ik starten met de sjablonen, maar dat zal zeker nog wel een paar dagen duren :P ik ben geen diehard coder + vb.net is nieuw voor me :P maar met een beetje hulp van GoT en GooGLe kom ik er wel denk :)

Verwijderd

hier is een opensource spell checker for .net

http://www.loresoft.com/Applications/NetSpell/default.aspx
Pagina: 1