[XP] System Restore automatiseren*

Pagina: 1
Acties:

• Swanfield
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-06-2025
Het geen wat ik wil realiseren is het volgende:

Met Windows XP system restore rstrui.exe wil ik een restore punt maken tbv een installatie.

Nu zoek ik naar de / commando's die ik achter rstrui.exe kan zetten. Zoals je dus bijvoorbeeld voor format /q heb.

Ik weet niet of het er is maar heb al een zooi webpagina's bekeken en kon het niet vinden. Misschien dat ik de verkeerde vraag in google heb gesteld.

Weet iemand hier de commando's van? Of deze er zijn?

Je hoeft niet goed te zijn om de beste te zijn, zolang je maar beter bent dan de rest || Het is niet belangrijk om te winnen, maar het is het enige dat telt

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:25

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

rstrui.exe /?
dan zie je de commando's waarschijnlijk wel :)

Wauw, een sig!

• Swanfield
outerspace schreef op donderdag 21 april 2005 @ 14:15:
rstrui.exe /?
dan zie je de commando's waarschijnlijk wel :)
Ja dat dacht ik ook :) Was het maar zo simpel :)

Je hoeft niet goed te zijn om de beste te zijn, zolang je maar beter bent dan de rest || Het is niet belangrijk om te winnen, maar het is het enige dat telt

Verwijderd

Start the System Restore tool at a command prompt
1. Restart your computer, and then press F8 during the initial startup to start your computer in Safe Mode with a command prompt.

For additional information about the Safe mode with a command prompt, click the following article number to view the article in the Microsoft Knowledge Base:
315222 A description of the Safe mode boot options in Windows XP
2. Log on to your computer with an administrator account or with an account that has administrator credentials.
3. Type the following command at a command prompt, and then press ENTER:
%systemroot%\system32\restore\rstrui.exe
4. Follow the instructions that appear on the screen to restore your computer to an earlier state.
Je moet dus gewoon de instructies op het scherm volgen, of was dat niet de bedoeling?

Overigens, als ik C:\WINDOWS\System32\Restore\rstrui.exe /? doe dan wordt system restore gewoon gestart in een windows-schermpje zeg maar; ik denk dus dat de applicatie geen parameters ondersteunt :)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2005 14:28 ]

• Swanfield
Nee dat is juist niet de bedoeling :) Ik wil zelf de commando's zonder inleidend scherm uitvoeren :) Dus de gebruiker mag het niet zien bijvoorbeeld.

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-04 09:00
Ik heb ze niet kunnen vinden. Heb het bestand eens bekeken met een hex editor en kon geen parameters vinden... Lijkt erop dat hij gewoonweg geen parameters ondersteund....
Windows he, af en toe... :(

57696520646974206c65657374206973206e657264

Verwijderd

Je moet dat met WMI doen:
http://support.microsoft.com/?id=295299

• Swanfield

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Even een titel edit zodat het OS in je topic titel staat - let hier aub voortaan ook zelf op :)
Pagina: 1