https://www.youtube.com/@MashupMasterKing
en zo moedigen we relatieve nieuwkomer ASDL alleen maar aan
UPC
Women, you can't live with 'em..... and you can't live with 'em!
Als je hoort hoe het klokje thuis tikt, zit je niet in het café.
Handig om keuze te maken...
ADSL ± 30kb/s??
UPC ?????
Verwijderd
Tuurlijk is Chello wel snel maar de snelheid van Chello is afhankelijk van een aantal zaken.
1.de drukte op de kabelring in de wijk
2.de backbone van Chello of wie dan ook.
Bij Adsl heb je in principe een direct lijntje op de backbone, dus ben je alleen afhankelijk van de drukte op de backbone van je provider.
Dus denk ik dat je er beter aan doet ADSl te nemen.
Good point, nog een reden meer om voor ASDL te gaanOp woensdag 10 januari 2001 14:58 schreef richardc het volgende:
Bij Adsl heb je in principe een direct lijntje op de backbone, dus ben je alleen afhankelijk van de drukte op de backbone van je provider.
Verwijderd
Zelf haal ik altijd 180kb/s down maar afgelopen nacht was er zeker wat mis bij chello want ik haalde ineens 500kb/sOp woensdag 10 januari 2001 13:05 schreef The-Force het volgende:
De een zegt dat in A'dam adsl sneller is en de ander weer UPC.
Handig om keuze te maken...
ADSL ± 30kb/s??
UPC ?????
Verwijderd
Vergeet niet dat in Amsterdam niet zoveel mensen Chello hebbenOp woensdag 10 januari 2001 14:58 schreef richardc het volgende:
Dus denk ik dat je er beter aan doet ADSl te nemen.
Verwijderd
Verwijderd
Wacht dan even op Cistron.
Ik heb momenteel Chello in Amsterdam, maar stap zsm op Cistron over.
Cistron komt zeker het eerste halfjaar niet met een service voor veel mensen dus niet wachten op CistronOp woensdag 10 januari 2001 15:43 schreef maarten- het volgende:
Amsterdam??
Wacht dan even op Cistron.
Ik heb momenteel Chello in Amsterdam, maar stap zsm op Cistron over.
Tip:
Kijk even bij je buren rond of er iemand Chello heeft.. zo ja vraag dan bij die bersoon even een demotje.. Kijk hoe de snelheid in je eigenwijk dus is en laat dat wel mee spelen in je keuze..
Als er weinig mensen in de buurt Chello hebben dan is het rete snel
Would you like to know more?!! [StarShip Troopers] - Void Station
Verwijderd
Maar hoe zit dat nou met inbellen....
Klopt het dat je met ADSL 1x moet inbellen bij MXstream en ook nog eens bij je provider?
They made me do it.
Verwijderd
Basic ADSL = 512 KBIT downstream, dus 64 kbyte/sec maxOp woensdag 10 januari 2001 15:55 schreef DSmarty het volgende:
ADSL is trouwens wel sneller dan 30kbyte/sec hoor... 250kbyte/sec komt eerder in de buurt!
Fast ADSL = 1024 KBIT downstream, dus 128 kbyte/sec max ..... toch ??
Chello is in theorie veel sneller met 1,5 Megabit lijkt mij.. correct me if I'm wrong plz
No way!! never....Op donderdag 11 januari 2001 13:15 schreef The-Force het volgende:
Is UPC/Chello echt zoveel keer sneller dan ADSL?
ADSL en kabel hebben fundamentele verschillen.
Met xDSL heb je een zogeheten dedicated bandbreedte tot aan het punt waar je "gemixed" gaat worden met de rest van de gebruikers, de backbone....
Met kabel ben je gewoon afhankelijk van het aantal andere gebruikers die in jouw buurt de kabel delen...
Als je met xDLS een DS van 1024 Kb/s hebt, dan heb je die elk moment v/d dag en elke dag zolang de ISP geen problemen heeft...
Kabel is eigenlijk handig voor mensen die gemiddeld vaak op I.net zitten (2-3 uur/dag min.), om af en toe wat te downloaden, nu en dan effe napsteren, e-mailen e.d.
xDSL is meer voor mensen die constant op het net zitten, veel downloaden, servers draaien e.d.
Maar als dat tientje je niet zoveel uitmaakt, dan zou ik gaan voor die extra zekerheid van ADSL...
Als je dan es een servicepack o.i.d. wil downloaden, dan heb je die ook zo binnen i.t.t. kabel, waar je afhankelijk bent van de verdere load op de kabel...
PC-Specs
"...You may feel a little sick..."
Stel ik heb ADSL duurste pakket en mijn buurman heeft kabel UPC,en hij heeft verder geen last van ''load op de kabel''(andere kabel gebruikers)Wie van ons haalt dan hogere download snelheden,en een lagere ping met online games?
Ik had de veronderstelling dat ADSL veel sneller is dan kabel.Ik kan eigenlijk niks van getallen vinden over upstream en downstream snelheden op de sites van upc of chello.
Ik heb mij n.l opgegeven voor ADSL in Spijkenisse maar als het nou zo is dat kabel veel hogere snelheden geeft dan neem ik kabel.
Verwijderd
Verwijderd
Ik zou voor chello gaan, zeker in A'dam!
Verwijderd
wel waar MAAR (as always) heeft chello wel ene limiet! 160 kb/s down en 16 kb/s up:)Op woensdag 10 januari 2001 18:16 schreef Marko het volgende:
[..]
Basic ADSL = 512 KBIT downstream, dus 64 kbyte/sec max
Fast ADSL = 1024 KBIT downstream, dus 128 kbyte/sec max ..... toch ??
Chello is in theorie veel sneller met 1,5 Megabit lijkt mij.. correct me if I'm wrong plz
en adsl 64kb/s down eb 8 kb/s up:(
This message was sent from a galaxy far, far away.
ADSL is 512 kbit/s down en 64 kbit/s up.
If it ain't broken, play with it till it breaks.
Verwijderd
512 kBIT/s dat kan niet ... je moet het door 8 delen.
1 byte = 8 bits, en proggies als getright etc. laten kBYTE per seconde zin. Maar providers geven de snelheid aan in kBITS.
Ennuh, er schijnt toch sprake te zijn dat Chello een data limiet in gaat stellen ?!?! Als dat zo is is dat misschien ook iets om mee te nemen in je beslissing. Want ik weet niet wat je nou betaald voor het aansluiten van Chello..
Verwijderd
Nou inderdaad ik heb het al door mijn hoofd laten gaan om het allebei te nemen zowel ADSL en UPC (Chello)Maar kan dat wel op een pjoeter?Op zondag 14 januari 2001 17:39 schreef WiNKy het volgende:
Kijk jullie hebben zelfs nog keuze tussen upc en adsl. Ik heb geneens keuze ik heb casema of niets. Als ik adsl en upc hier had had ik het allebei genomen maarjah zo slim is niet iedereen.
Verwijderd
Nee, je maakt een VPN verbinding, vervolgens ga je met je browser naar start.mxstream.nl en dan log je hier in op een zgn. dashboard in bij je ISP. Nu kan je surfen, je meel checken etc.Maar hoe zit dat nou met inbellen....
Klopt het dat je met ADSL 1x moet inbellen bij MXstream en ook nog eens bij je provider?
Wat dat betreft (en wel meer dingen btw) is Versapoint ADSL veel cooler. Daar logt je modem/router in zodra jij je pc boot en bent dus verbonden, de authenticatie verloopt dus voor jou onzichtbaar en ja, das enkele klikjes minder....
Als UPC binnenkort haar netwerk gaat open leggen dan kan je ook kiezen uit @home en dat soort dingen.
Ik heb Chello, en ik moet zeggen dat er maar weinig momenten zijn dat ik er ontevreden over ben.
w00t
Verwijderd
Maar ik raad inderdaad iedereen aan voor ADSL te gaan, dan blijft Chello tenminste snel
Komt geen datalimiet meer.Op zaterdag 13 januari 2001 22:37 schreef Toewan het volgende:
Chello is normaal ook wel lekker hier (is wel in Brabant), maareh, volgens mij is m'n Terayon modem beetje gaar aan het worden, reset zich om het kwartier zo ongeveer..
Ennuh, er schijnt toch sprake te zijn dat Chello een data limiet in gaat stellen ?!?! Als dat zo is is dat misschien ook iets om mee te nemen in je beslissing. Want ik weet niet wat je nou betaald voor het aansluiten van Chello..
Chello is max 187.5 kBYTE/sec down
ADSL is max 128 kBYTE/sec down
Chello is dus in theorie sneller, en gelukkig in de praktijk ook. Want de bandbreedte wordt wel verdeeld, maar dat maakt niet uit aangezien er zat bandbreedte is. En eigenlijk maakt het ook niet veel uit ADSL of Kabel, allemaal is het snel.
Verwijderd
Is in Amsterdam vrij goed (op service na dan). A'dam en omg. Eindh schijnen bijna altijd het maximum te halen.
Verwijderd
Hoezo? Ze hebben zoiets wel gesuggereerd....Op zaterdag 30 juni 2001 20:29 schreef Tweaker het volgende:
[..]
Dit is dus BULLSHIT
En weer ingetrokkenOp zaterdag 30 juni 2001 20:34 schreef achappey het volgende:
[..]
Hoezo? Ze hebben zoiets wel gesuggereerd....
Verwijderd
Maar de post van die persoon was uit januari, toen hadden ze dat nog niet gedaan.Op zaterdag 30 juni 2001 20:41 schreef Aikon het volgende:
[..]
En weer ingetrokken
Verwijderd
Kan niet eens een hele dag gamen of ik zit al op een kwart van mijn maand limiet
Verwijderd
Het waren geruchten van binnenuit, nooit is van chello zelf over gehoord (ze wouden wel een limiet maar 2GB is nooit ter sprake gekomen.Op zaterdag 30 juni 2001 20:34 schreef achappey het volgende:
[..]
Hoezo? Ze hebben zoiets wel gesuggereerd....
Fakir
Het klopt helemaal wat je hier zegt, de route gaat vanaf de DSLAM over gedeelde verbindingen.Op donderdag 11 januari 2001 20:11 schreef sagar het volgende:
Je adsl lijntje gaat dus echt niet direct die backbone op. Die gaat namelijk in de wijkcentrale de DSLAM (omzetting van adsl naar ip/atm) in en wordt daar omgezet naar ATM, waarna je dus met een gedeelde lijn op een glasvezelnet terecht komt, waarna je pas op de Amsterdam Internet Exchange op de echte backbone knalt (hoeft niet, kan nattuurlijk ook zo zijn dat je in een stad op een backbone overschakelt die dan naar Amsterdam gaat). enige verschil met kabel is is dat per straat wordt gedeelt, maar die coaxkabels die daar liggen hebben echt wel genoeg bandbreedte!
Ik zou voor chello gaan, zeker in A'dam!
Maar: op geen enkel punt in de verbinding is er sprake van gedeelde bandbreedte.
Hieronder nog even de route van een xDSL verbinding:
de xDSL lijn --> wijkcentrale (DSLAM),
155Mbit van wijkcentrale --> ATM Coreswitch,
2,5Gbit Coreswitch --> Coreswitch over de ATM backbone (route naar Amsterdam).
Bij alle bovenstaande segmenten van de verbinding is de bandbreedte dedicated.
Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming, dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden. - Bhagavad Gita -