UPC (Chello) of MXStream?

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• The-Force
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-08 14:17

The-Force

Mashup MasterKing

Topicstarter
Een vriendin van me in A'dam kan momentele kiezen uit kabel en adsl.
Wat is beter, UPC (Chello) of MX Stream?
Prijs scheelt maar een tientje per maand, dus graag een tip wat handiger is om momenteel te kiezen.

GreetZ
The-Force

https://www.youtube.com/@MashupMasterKing

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Het prestatieverschil buiten beschouwing gelaten zou ik sowieso voor ASDL kiezen, Tis tenslotte weer een klantje minder voor UPC :r
en zo moedigen we relatieve nieuwkomer ASDL alleen maar aan :)

Verwijderd

In Amsterdam is Chello veel sneller :)

• DSmarty
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
In Amsterdam is ADSL veel sneller :)

• dudek
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-11-2022

dudek

I spy with my little eye

ADSL!!!!

UPC :r

Women, you can't live with 'em..... and you can't live with 'em!
Als je hoort hoe het klokje thuis tikt, zit je niet in het café.

• The-Force

The-Force

Mashup MasterKing

Topicstarter
De een zegt dat in A'dam adsl sneller is en de ander weer UPC.

Handig om keuze te maken...
;)

ADSL ± 30kb/s??
UPC ?????

Verwijderd

Ik denk dat je beter af bent met ADSL.
Tuurlijk is Chello wel snel maar de snelheid van Chello is afhankelijk van een aantal zaken.
1.de drukte op de kabelring in de wijk
2.de backbone van Chello of wie dan ook.

Bij Adsl heb je in principe een direct lijntje op de backbone, dus ben je alleen afhankelijk van de drukte op de backbone van je provider.

Dus denk ik dat je er beter aan doet ADSl te nemen.

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Op woensdag 10 januari 2001 14:58 schreef richardc het volgende:

Bij Adsl heb je in principe een direct lijntje op de backbone, dus ben je alleen afhankelijk van de drukte op de backbone van je provider.
Good point, nog een reden meer om voor ASDL te gaan :)

Verwijderd

Op woensdag 10 januari 2001 13:05 schreef The-Force het volgende:
De een zegt dat in A'dam adsl sneller is en de ander weer UPC.

Handig om keuze te maken...
;)

ADSL ± 30kb/s??
UPC ?????
Zelf haal ik altijd 180kb/s down maar afgelopen nacht was er zeker wat mis bij chello want ik haalde ineens 500kb/s :D

Verwijderd

Op woensdag 10 januari 2001 14:58 schreef richardc het volgende:

Dus denk ik dat je er beter aan doet ADSl te nemen.
Vergeet niet dat in Amsterdam niet zoveel mensen Chello hebben ;) bij mij word het alleen wat langzamer op zondag middag maar is dan nog altijd stukken sneller als ISDN :)

Verwijderd

Als je de mogelijkheid hebt om ADSL te nemen, zou ik dat zeker doen. Niet dat kabel traag is, maar meer omdat UPC nu eenmaal niet zo'n hele goede service aanbied. Ik woon niet in A'dam, maar uit klachten van UPC abonnees, blijkt wel hoe slecht het gesteld is onder vele UPC/Chello klanten. Bespaar je de ellende en kies voor ADSL. Misschien is dat straks nog meer ellende, maar niet geschoten is altijd raak....ofzoiets.

Verwijderd

Amsterdam??
Wacht dan even op Cistron.

Ik heb momenteel Chello in Amsterdam, maar stap zsm op Cistron over.

• KMK
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:41

KMK

Op woensdag 10 januari 2001 15:43 schreef maarten- het volgende:
Amsterdam??
Wacht dan even op Cistron.

Ik heb momenteel Chello in Amsterdam, maar stap zsm op Cistron over.
Cistron komt zeker het eerste halfjaar niet met een service voor veel mensen dus niet wachten op Cistron

Tip:
Kijk even bij je buren rond of er iemand Chello heeft.. zo ja vraag dan bij die bersoon even een demotje.. Kijk hoe de snelheid in je eigenwijk dus is en laat dat wel mee spelen in je keuze..
Als er weinig mensen in de buurt Chello hebben dan is het rete snel

Would you like to know more?!! [StarShip Troopers] - Void Station

• DSmarty
  • Niet online
ADSL is trouwens wel sneller dan 30kbyte/sec hoor... 250kbyte/sec komt eerder in de buurt!

• The-Force

The-Force

Mashup MasterKing

Topicstarter
Heb met beide geen ervaring dus weet het niet. Ze is niet echt een download freak ofzo. Gaat erom dat ze gewoon snel kan internetten, af en toe een mp3, filmpje, real audio enzo. Niet iemand die servertje opzet. Gewoon snel surfen, dat is haar bedoeling.

Verwijderd

Ik adviseer hiermee alle klanten van UPC/Chello, zo snel mogelijk over te stappen op ADSL. Scheelt voor mij weer bandbreedte >:)

Maar hoe zit dat nou met inbellen....

Klopt het dat je met ADSL 1x moet inbellen bij MXstream en ook nog eens bij je provider?

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik zou ook wachten op Cistron. Kijk even op www.cistron.nl

They made me do it.

Verwijderd

Op woensdag 10 januari 2001 15:55 schreef DSmarty het volgende:
ADSL is trouwens wel sneller dan 30kbyte/sec hoor... 250kbyte/sec komt eerder in de buurt!
Basic ADSL = 512 KBIT downstream, dus 64 kbyte/sec max
Fast ADSL = 1024 KBIT downstream, dus 128 kbyte/sec max ..... toch ??

Chello is in theorie veel sneller met 1,5 Megabit lijkt mij.. correct me if I'm wrong plz

• The-Force

The-Force

Mashup MasterKing

Topicstarter
Is UPC/Chello echt zoveel keer sneller dan ADSL?

• brammus
  • Niet online

brammus

PATGOD

Op donderdag 11 januari 2001 13:15 schreef The-Force het volgende:
Is UPC/Chello echt zoveel keer sneller dan ADSL?
No way!! never....

ADSL en kabel hebben fundamentele verschillen.

Met xDSL heb je een zogeheten dedicated bandbreedte tot aan het punt waar je "gemixed" gaat worden met de rest van de gebruikers, de backbone....

Met kabel ben je gewoon afhankelijk van het aantal andere gebruikers die in jouw buurt de kabel delen...

Als je met xDLS een DS van 1024 Kb/s hebt, dan heb je die elk moment v/d dag en elke dag zolang de ISP geen problemen heeft...

Kabel is eigenlijk handig voor mensen die gemiddeld vaak op I.net zitten (2-3 uur/dag min.), om af en toe wat te downloaden, nu en dan effe napsteren, e-mailen e.d.

xDSL is meer voor mensen die constant op het net zitten, veel downloaden, servers draaien e.d.

Maar als dat tientje je niet zoveel uitmaakt, dan zou ik gaan voor die extra zekerheid van ADSL...
Als je dan es een servicepack o.i.d. wil downloaden, dan heb je die ook zo binnen i.t.t. kabel, waar je afhankelijk bent van de verdere load op de kabel...

PC-Specs
"...You may feel a little sick..."

• Macaco
  • Laatst online: 09-03-2022
Oke maar wat is nou sneller UPC (kabel) of MXstream (ADSL)?

Stel ik heb ADSL duurste pakket en mijn buurman heeft kabel UPC,en hij heeft verder geen last van ''load op de kabel''(andere kabel gebruikers)Wie van ons haalt dan hogere download snelheden,en een lagere ping met online games?

Ik had de veronderstelling dat ADSL veel sneller is dan kabel.Ik kan eigenlijk niks van getallen vinden over upstream en downstream snelheden op de sites van upc of chello.

Ik heb mij n.l opgegeven voor ADSL in Spijkenisse maar als het nou zo is dat kabel veel hogere snelheden geeft dan neem ik kabel.

Verwijderd

/me zit met hetzelfde probleem als NEWBIE [img=15,15]i/s/biggrin.gif[/img]

Verwijderd

Onder normale omstandigheden en laten we zeggen dat UPC/Chello in de omgeving A'dam een goed netwerk heeft, is naar mijn mening internet via de kabel de snelste methode. De snelheid van MXStream wordt volgens mij te zeer geknepen. Ik kan er naast zitten, maar als ik bijvoorbeeld @Home neem....daar kan MXStream echt niet tegenop!

• The-Force

The-Force

Mashup MasterKing

Topicstarter
Euh... we hadden het niet over @home, maar over UPC/Chello
;)

Verwijderd

Je adsl lijntje gaat dus echt niet direct die backbone op. Die gaat namelijk in de wijkcentrale de DSLAM (omzetting van adsl naar ip/atm) in en wordt daar omgezet naar ATM, waarna je dus met een gedeelde lijn op een glasvezelnet terecht komt, waarna je pas op de Amsterdam Internet Exchange op de echte backbone knalt (hoeft niet, kan nattuurlijk ook zo zijn dat je in een stad op een backbone overschakelt die dan naar Amsterdam gaat). enige verschil met kabel is is dat per straat wordt gedeelt, maar die coaxkabels die daar liggen hebben echt wel genoeg bandbreedte!

Ik zou voor chello gaan, zeker in A'dam!

Verwijderd

Sorry, ik bedoelde ook Chello. Kwas een beetje in de war :? omdat hier in Maastricht @Home is. Typvoutje :)

• Geert
  • Laatst online: 11:01
Op woensdag 10 januari 2001 18:16 schreef Marko het volgende:

[..]
Basic ADSL = 512 KBIT downstream, dus 64 kbyte/sec max
Fast ADSL = 1024 KBIT downstream, dus 128 kbyte/sec max ..... toch ??

Chello is in theorie veel sneller met 1,5 Megabit lijkt mij.. correct me if I'm wrong plz
wel waar MAAR (as always) heeft chello wel ene limiet! 160 kb/s down en 16 kb/s up:)

en adsl 64kb/s down eb 8 kb/s up:(

This message was sent from a galaxy far, far away.

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:13

Crusader

Arc Nature

Hoe kom je er nou bij dat ADSL 64 kbit/s down is? Of bedoel je toch upstream?
ADSL is 512 kbit/s down en 64 kbit/s up.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Verwijderd

lees es een keer goed wat er staat... :Z

512 kBIT/s dat kan niet ... je moet het door 8 delen.

1 byte = 8 bits, en proggies als getright etc. laten kBYTE per seconde zin. Maar providers geven de snelheid aan in kBITS. |:(

• T.T.
  • Laatst online: 22-01 14:13

T.T.

Sowieso

Chello = lekker hiero hoor :) Alleen maar afhankelijk van de site, vaak genoeg 100-200 Kbyte/s :9

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-07 19:17
Chello is normaal ook wel lekker hier (is wel in Brabant), maareh, volgens mij is m'n Terayon modem beetje gaar aan het worden, reset zich om het kwartier zo ongeveer.. :(
Ennuh, er schijnt toch sprake te zijn dat Chello een data limiet in gaat stellen ?!?! Als dat zo is is dat misschien ook iets om mee te nemen in je beslissing. Want ik weet niet wat je nou betaald voor het aansluiten van Chello..

Verwijderd

Kijk jullie hebben zelfs nog keuze tussen upc en adsl. Ik heb geneens keuze ik heb casema of niets. Als ik adsl en upc hier had had ik het allebei genomen maarjah zo slim is niet iedereen. :D

• Macaco
  • Laatst online: 09-03-2022
Op zondag 14 januari 2001 17:39 schreef WiNKy het volgende:
Kijk jullie hebben zelfs nog keuze tussen upc en adsl. Ik heb geneens keuze ik heb casema of niets. Als ik adsl en upc hier had had ik het allebei genomen maarjah zo slim is niet iedereen. :D
Nou inderdaad ik heb het al door mijn hoofd laten gaan om het allebei te nemen zowel ADSL en UPC (Chello)Maar kan dat wel op een pjoeter?

Verwijderd

Maar hoe zit dat nou met inbellen....

Klopt het dat je met ADSL 1x moet inbellen bij MXstream en ook nog eens bij je provider?
Nee, je maakt een VPN verbinding, vervolgens ga je met je browser naar start.mxstream.nl en dan log je hier in op een zgn. dashboard in bij je ISP. Nu kan je surfen, je meel checken etc.
Wat dat betreft (en wel meer dingen btw) is Versapoint ADSL veel cooler. Daar logt je modem/router in zodra jij je pc boot en bent dus verbonden, de authenticatie verloopt dus voor jou onzichtbaar en ja, das enkele klikjes minder....

Verwijderd

Tjello krijgt een 2 Gb limiet per maand. :(

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-05 14:08
Dit topic effe weer nieuw leven in blazen.

Als UPC binnenkort haar netwerk gaat open leggen dan kan je ook kiezen uit @home en dat soort dingen.

Ik heb Chello, en ik moet zeggen dat er maar weinig momenten zijn dat ik er ontevreden over ben.

w00t

Verwijderd

Opmerking: sinds april/mei is de login van mxstream versimpeld en is het C-NAT verdwenen.

• DarkTemple
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-04 09:40
Kabel is gewoonweg sneller, als er niet veel gebruikers in je buurt zitten. ADSL met 1024 Kb/s downstream is niet het standaard abbo (512 kb/s = 64 KB(yte)/s) en komt neer op 128 KB(yte)/s. Daar betaal je dus veel meer voor. Met Chello krijg je max. 180 KB/s. Zelf krijg ik bijna altijd 180 KB/s met Chello.

Maar ik raad inderdaad iedereen aan voor ADSL te gaan, dan blijft Chello tenminste snel :P

• Aikon
  • Niet online
Op zaterdag 13 januari 2001 22:37 schreef Toewan het volgende:
Chello is normaal ook wel lekker hier (is wel in Brabant), maareh, volgens mij is m'n Terayon modem beetje gaar aan het worden, reset zich om het kwartier zo ongeveer.. :(
Ennuh, er schijnt toch sprake te zijn dat Chello een data limiet in gaat stellen ?!?! Als dat zo is is dat misschien ook iets om mee te nemen in je beslissing. Want ik weet niet wat je nou betaald voor het aansluiten van Chello..
Komt geen datalimiet meer.

Chello is max 187.5 kBYTE/sec down
ADSL is max 128 kBYTE/sec down

Chello is dus in theorie sneller, en gelukkig in de praktijk ook. Want de bandbreedte wordt wel verdeeld, maar dat maakt niet uit aangezien er zat bandbreedte is. En eigenlijk maakt het ook niet veel uit ADSL of Kabel, allemaal is het snel. :)

Verwijderd

Chello

Is in Amsterdam vrij goed (op service na dan). A'dam en omg. Eindh schijnen bijna altijd het maximum te halen.

Verwijderd

Op maandag 15 januari 2001 16:34 schreef Cyber-D het volgende:
Tjello krijgt een 2 Gb limiet per maand. :(
Dit is dus BULLSHIT

Verwijderd

Op zaterdag 30 juni 2001 20:29 schreef Tweaker het volgende:

[..]

Dit is dus BULLSHIT
Hoezo? Ze hebben zoiets wel gesuggereerd....

• Aikon
  • Niet online
Op zaterdag 30 juni 2001 20:34 schreef achappey het volgende:

[..]

En weer ingetrokken :)

Verwijderd

Op zaterdag 30 juni 2001 20:41 schreef Aikon het volgende:

[..]

En weer ingetrokken :)
Maar de post van die persoon was uit januari, toen hadden ze dat nog niet gedaan. ;)

Verwijderd

Lucky bastards, ik zit dus wel met een 2,5 gig limiet per maand :r :r :r
Kan niet eens een hele dag gamen of ik zit al op een kwart van mijn maand limiet

Verwijderd

Op zaterdag 30 juni 2001 20:34 schreef achappey het volgende:

[..]

Het waren geruchten van binnenuit, nooit is van chello zelf over gehoord (ze wouden wel een limiet maar 2GB is nooit ter sprake gekomen.

Verwijderd

Op woensdag 10 januari 2001 15:55 schreef DSmarty het volgende:
Chello haalt bijna overal wel meer als 1000kbyte/sec (A'dam en Eindh.) Hier 1300 altijd. :)

• Fakir
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08 19:51
Ik heb al twee maanden een slechte verbinding en UPC doet er geen ruk aan. Ik heb inmiddels ook opgezegd. Verwacht geen service van UPC. Maar eerlijkheidshalve ik heb geen ervaring met MXstream als er problemen zijn. KPN is uiteindelijk net zo'n smerige monopolist als UPC. :r

Fakir

• d-Frag
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-07 10:26

d-Frag

74% completed

Op donderdag 11 januari 2001 20:11 schreef sagar het volgende:
Je adsl lijntje gaat dus echt niet direct die backbone op. Die gaat namelijk in de wijkcentrale de DSLAM (omzetting van adsl naar ip/atm) in en wordt daar omgezet naar ATM, waarna je dus met een gedeelde lijn op een glasvezelnet terecht komt, waarna je pas op de Amsterdam Internet Exchange op de echte backbone knalt (hoeft niet, kan nattuurlijk ook zo zijn dat je in een stad op een backbone overschakelt die dan naar Amsterdam gaat). enige verschil met kabel is is dat per straat wordt gedeelt, maar die coaxkabels die daar liggen hebben echt wel genoeg bandbreedte!

Ik zou voor chello gaan, zeker in A'dam!
Het klopt helemaal wat je hier zegt, de route gaat vanaf de DSLAM over gedeelde verbindingen.
Maar: op geen enkel punt in de verbinding is er sprake van gedeelde bandbreedte.

Hieronder nog even de route van een xDSL verbinding:
de xDSL lijn --> wijkcentrale (DSLAM),
155Mbit van wijkcentrale --> ATM Coreswitch,
2,5Gbit Coreswitch --> Coreswitch over de ATM backbone (route naar Amsterdam).
Bij alle bovenstaande segmenten van de verbinding is de bandbreedte dedicated.

Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming, dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden. - Bhagavad Gita -

Pagina: 1