Ik heb mijn AMD64 3400+ proberen over te klokken met ClockGen. Een aantal x is ging alles goed (goede response met pifast), maar op een bepaald moment wilde ik mijn multi op 10,5 zetten en toen bleef mijn comp hangen. Ik heb hem toen gereboot maar hij deed helemaal niks meer, het scherm bleef zwart. Ik heb toen de CMOS maar gecleared.
Dit werkte, maar nu moet ik na iedere reboot, save van de BIOS of gewoon na het uit- en inschakelen van het systeem mijn CMOS clearen wil ik iets op mijn comp kunnen doen.
Iedere x blijft het scherm zwart totdat ik mijn CMOS weer clear. Als ik hem dan weer aan zet dan krijg ik een foutmelding dat datum en tijd niet kloppen. Als ik dan gewoon mijn BIOS bekijk (al dan niet met veranderen van settings) en save dan boot hij weer niet verder en kan ik hem weer clearen.
De andere optie met opstarten is voor default settings kiezen. Hij start dan wel door naar Windows, maar als ik hem daarna uitschakel en weer inschakel dan heb ik weer hetzelfde probleem.
Ik heb ondertussen de originele BIOS er al in geflashed met CrashFree BIOS en de mobo cd-rom.
Heb ook al geprobeerd met ander geheugen maar dat hielp ook niet.
Specs:
Asus K8N-E Deluxe
AMD64 3400+
Bios: 1005.002 (original)
(2 * 256) 512MB PC3200 DDR Twinmos
Leadtek GF6800LE 128MB DDR
Iemand die weet wat hier aan de hand is en/of een oplossing?
Dit werkte, maar nu moet ik na iedere reboot, save van de BIOS of gewoon na het uit- en inschakelen van het systeem mijn CMOS clearen wil ik iets op mijn comp kunnen doen.
Iedere x blijft het scherm zwart totdat ik mijn CMOS weer clear. Als ik hem dan weer aan zet dan krijg ik een foutmelding dat datum en tijd niet kloppen. Als ik dan gewoon mijn BIOS bekijk (al dan niet met veranderen van settings) en save dan boot hij weer niet verder en kan ik hem weer clearen.
De andere optie met opstarten is voor default settings kiezen. Hij start dan wel door naar Windows, maar als ik hem daarna uitschakel en weer inschakel dan heb ik weer hetzelfde probleem.
Ik heb ondertussen de originele BIOS er al in geflashed met CrashFree BIOS en de mobo cd-rom.
Heb ook al geprobeerd met ander geheugen maar dat hielp ook niet.
Specs:
Asus K8N-E Deluxe
AMD64 3400+
Bios: 1005.002 (original)
(2 * 256) 512MB PC3200 DDR Twinmos
Leadtek GF6800LE 128MB DDR
Iemand die weet wat hier aan de hand is en/of een oplossing?