KVM Switch herkend beeldscherm niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjdejong
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-04-2016

mjdejong

Rotterdam => X-treme

Topicstarter
Na alles netjes te hebben aangesloten herkend mijn computer het beeldscherm niet meer als een Philips 109B5 maar ziet hem als een standaard beeldscherm. Ik kan wel kiezen voor een ander Hz frequentie maar die wordt niet door gegeven door de Switch zodat alles op 60 Hz blijft draaien. Ik kan wel netjes wisselen tussen beiden computers.

Als ik mijn pc opstart zonder de switch (dus originele opstelling) en dan de switch er tussen hang geeft hij wel de 1280x1024@85hz door. Maar na een reboot met de switch er tussen draait het scherm weer op 60 Hz.

Na een dagje zoeken in verschillende forums ben ik nog niet veel verder.
Sweex is geïnformeerd en gaat het probleem onderzoeken, ik wacht op een bericht terug van de Sweex helpdesk.

Computer 1
Epox moederbord, XP2700, 1024 MB, Club3D Radeon 9700PRO, Standaard toetsenbord en een MS optical muis.

Computer 2
Compaq Celleron 500, alles onboard.

Beeldscherm
Philips 109B5

KVM Switch
Sweex 2 ports KVM PS2 switch met audio compact.

=> www.mjdejong.nl <= Tja, de jouwe is sneller! Deze is betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-06 20:38

Twarp

just grin...

Kan je niet de settings forceren op de door jou ingestelde waarden te blijven staan?

Dit zou normaliter wel mogelijk moeten zijn.

Meh ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 02:56
Kan de Sweex switch wel de resolutie+refreshrate aan die wil gebruiken?
Mogelijk zit daar het probleem in. :)
Test bv eens of hij wel 1024*768@85Hz 1024*768@75Hz aan kan.

Je kan ook een generieke monitordriver (bv de plug and play monitor of laptopscherm 1280x1024) gebruiken en gewoon de resolutie en refreshrate handmatig instellen.
Via de VGA stekker kan de monitor wat informatie naar de PC sturen maar mogelijk ondersteunt de Sweex switch dat niet.

[ Voor 9% gewijzigd door -=bas=- op 22-04-2005 08:37 ]

Senile! Senile Oekaki