[eMule] Ben ik geband? *

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullish
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-03-2023

bullish

. . . - - - . . .

Topicstarter
Nadat ik al problemen had/heb met de ul:dl ratio, die 1.260:1 was, kreeg ik gisteren nacht de melding dat ik in de ban was gedaan omdat mijn client aan het leechen was. :? Ik kan niet eens normaal downloaden dus hoe kan ik dan leechen, behalve door vele malen verbindingen te zoeken of herhaald bepaalde brokken binnen te trekken? Gek genoeg zijn er wel veel anti-leech mod`s te vinden maar geen enkele oplossing op het web. Ik gebruik emule plus nog voor zo lang het duurt en draai 24/7, heb niet al te veel bestanden gedeeld maar wel populaire en verzoek ook om populaire waarbij ik dus enorm in de que sta. voor mij lijkt er een verband tussen die uitzonderlijke ratio en de ban. |:(
Ps. Spellingcheck heb ik nu gebruikt en de tekst twee keer gelezen
;)

motorola cd920 - Nokia 6210 - SE T610 - K750 - K800 - N95 - N96

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullish

bullish

. . . - - - . . .

Topicstarter
O ja, ongeloofwaardig maar waar; ik heb gisteren 8 uur op kosten van de gemeente gegoogled op zoek naar meer info 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-07 08:55
Ik vind het verhaal erg slecht te lezen, maar het kan aan mij liggen.

Kan je niet gewoon inloggen op een andere server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurma
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-07 00:08

jurma

simply connecting...

Ik begrijp eigenlijk niet veel van je verhaal, kun je dit aub gestructureerder en duidelijker uitleggen?

If you want to be serious, we make a powerpoint presentation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingCrash
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:36

KingCrash

Angry Rabbit

client ban because IŽm leeching
De ts doet zijn best om zichzelf beter uit te drukken. Al snap ik zelf nog weinig van het verhaal.

[ Voor 4% gewijzigd door KingCrash op 21-04-2005 13:54 ]

Angry Rabbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneUp
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-05-2024
Je bedoelt dat je gebanned bent door je ISP? Of op een Warez-board? Ik snap je verhaal ook niet helemaal.

Maar mocht het eerste het geval zijn neem dan contact op met je ISP, die kan je beter helpen dan wij.

People are just like trees. They fall down when you hit them mutiple times with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Over welke applicatie gaat je topic? Wat heb je zelf al geprobeerd? Alhoewel je topic nu wel leesbaar is, is het nog steeds niet begrijpelijk voor ons. Meer informatie gewenst dus :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:00
hij is gebanned op het emule netwerk, ik denk dat het in dit geval een irc melding betreft van 1 enkele user.. dat komt wel eens voor.. heb ik ook wel gehad.

verder denk ik dat de ts of erg jong of dyslectish is, latenw e daar neit te moeilijk over doen ;)

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-07 16:23
maak alinea's
welk programma gebruik je?
waar gebruik je dat programma?

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij bedoelde dat hij van warez server (van emule / bittorrent ofzo?)is banned omdat hij een te hoge download ratio heeft.

En zijn vraag is: hoe lagere downloadratio hebben ten opzichte van uploadratio?

Mijn oplossing is: gooi uploadlimiet es omhoog?

Hoe snel is jouw adsl/kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Het betreft hier een eMule client genaamd eMule Plus. Ik maak op uit je verhaal dat je een msg binnenkreeg (tabblad messages) en dat daarin een gebruiker verklaarde dat je gebanned was omdat je te snel connecte oid.

Als dit het geval is kan je er weinig aan doen. De andere user kan soms instellen (verschilt per client) hoelang je gebanned blijft. Tis ook niet het einde van de wereld, er zijn toch immers meer sources? :)

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullish

bullish

. . . - - - . . .

Topicstarter
:+ een typcusus zou handig zijn. Haal uit de onduidelijkheid maar mijn stemming na al het gezeur wat ik heb gehad met Emule plus. en bedankt voor de nl les!
Ik heb een Chello classic verbinding (360/48KB), de client die ik gebruik is Emule plus en ik bereikte een maand geleden een DL van 150KB en een UL van 48KB. Alles vloog naar binnen. Sinds een week heb ik een UL:DL van soms 250:1 (Zie mijn eerder topic over ratio). oftewel, ik ben een liefdadigheidsinstelling geworden. Gisteren kwam de DL helemaal plat te liggen en stond er in het log de melding dat ik een client ban had. Sindsdien krijg ik niks meer binnen. Datgeen wat aangegeven wordt als oorzaak van een ban (leechen door veelvuldig opstarten en continue lijntjes leggen) voer ik zelf niet uit. Misschien een stealth progje??
(lijkt mij nu toch duidelijk?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullish

bullish

. . . - - - . . .

Topicstarter
Was het maar èènmalig!! Het is wel een rampje geworden, ik lig eruit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee joh, is een automatisch bericht.

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v156/pinobot/plus.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullish

bullish

. . . - - - . . .

Topicstarter
Maar de vraag is dus hoe ik zoŽn oneerlijke client ben geworden? en een bericht is iets anders dan een ban.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-07 09:06

r0b

Hmm, als ik me goed herinner waren er een tijdje terug een flink aantal Chello gebruikers die klaagden over een lage downloadsnelheid op diverse 'share netwerken', waaronder DC++/BitTorren en eMule.

Kan dit wellicht van toepassing zijn op jouw situatie?
Sinds wanneer heb je dit probleem?
Hoe snel is de speedtest op http://speedtest.cistron.nl/bandwidthmeter/meter.php voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar hoe ervaar je de ban dan? Want je zegt zelf in je verhaal dat je "emule plus nog gebruikt voor zolang het kan". Dus je kan 'm wel gebruiken. Dan ben je niet gebanned.
Vaak zijn het inderdaad meldingen van single users of van een individuele server.

Ik raad je aan eens een andere client te gebruiken. Begin voor de gein eens met de officiele, die kan natuurlijk niet als leecher worden aangemerkt. Kijk of dat werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik pas je topictitel dan nog even aan

Hoe kan ik een ban oplossen? > [eMule] Ben ik geband? *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullish

bullish

. . . - - - . . .

Topicstarter
Ok, ga vanavond of edonkey of emule client gebruiken. Kijken of dat scheelt. Mis het kad netwerk namelijk wel met plus. De speedtest geeft ca 3800kb vs 340kb. Dat gaat dus wel lekker. Maar mijn statisitcs geven bijna continue een upload van 48KB en een download die compleet flat is. poorten zijn geforward. dhcp is uitgezet etc..#connections is gelimiteerd op 256 en komt niet onder het maximum van 100 (grafiek gaat niet verder). de bestanden zijn niet excentriek. Het banbericht kan idd van een gebrukers zijn (kan dat nu niet checken).
Is er iemand die in dit topic effe op een rijtje kan zetten wanneer je geband kan worden en hoe dit te voorkomen? WWW geeft echt slechts fragmenten weer (afterdawn etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:18

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Je kunt in eMule in theorie gebant worden van een server, dat zal echter zelden gebeuren (zeker als je gewoon met een geaccepteerde mod rondhuppelt). Gebruikers kunnen je soms wel bannen, dan krijg je meestal van die loze meldingen als "Connecting too fast, banned". Dat is heel spijtig maar is weinig aan te doen. Heeft ook weinig invloed want je bent dan alleen bij die gebruiker gebanned, blijven er nog 4 miljoen anderen over ;)

Kortom, banmeldingen in eMule zijn loos tenzij je ze van honderden mensen tegelijk krijgt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullish

bullish

. . . - - - . . .

Topicstarter
Ok bedankt de ban is mij duidelijk! Nu nog een oplossing voor het beinvloeden van de ratio UL:DL. ook al gooi ik mij ulpoad 100% open (naar 48KB) dan zie ik na een uur nog geen enkele beweging in de DL. Dat blijft een flatliner. Heb de client nog niet aangepast. (van emule plus naar emule0.45)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Heb je bronnen(/sources) voor de file? is het een popularire file.

Als het een 100% legale file post hem dan effe hier, dan kan ik/we kijken of hier iets binnen komt. [

offtopic:
(Let effe erop dat gaterering.tweakers.net een nazi Streng beleid heeft voor alles wat op warez lijkt, voor dat je het weet heb je een ban op got)

Er zijn 2 manieren om gebanned te worden: Je ip is geblacklist (maar relatief weinig mensen gebruiken echter blacklists)
Je client gedraagd zich beroerd -> andere client proberen.

Bovendien helpt het je downloads als je poorten goed open staan. En emule 0.45b kun je dat testen

de help voor emule werkt ook voor gedeeltelijk voor jouw client:

eMule opensource eDonkey, deel 12

test anders eens heel populaire file:
http://content.emule-project.net/download.php?file=2083

ofwel

ed2k://|file|eMule0.45b.zip|2278937|1A3DB74E6CAD340A603BDE3EBE1DA564|h=7HLDFRTRNPGT3JFI33TPSXVZSN3NL5DM|/
dan download je in ieder geval iets. 8)

[ Voor 6% gewijzigd door leuk_he op 22-04-2005 12:11 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Sja, het zal af en toe gebeuren dat er niets is te downloaden. Dit afhankelijk van wat je download en of je ook hebt geupload naar precies dezelfde mensen als waar je vandaan download - dus deel bestanden uit dezelfde categorie als dat je download. Voor zover ik me de scoremanier herinner dan.

Af en toe een dag een hele hoge uploadverhouding kan gebeuren, andersom ook (maar dat zou je niet eens opvallen). Al is helemaal geen download natuurlijk overdreven :P
Sta je wel in queues?

Maar had je [rml]eXoR in "[ eMule] Ben ik geband? *"[/rml] gelezen?
In hoeverre het beleid is weet ik niet maar lees natuurlijk even topics als Chello knijpt torrentverkeer af; wat te doen? * en Chello knijpt poorten (QoS)

offtopic:
Gebruik ajb de edit knop (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif) als je binnen 24 uur iets wilt toevoegen aan een reactie.

edit:
Oeh leuk_he, inderdaad moeten we streng zijn vwb. warez uitwisseling maar we worden liever niet met Nazi's vergeleken ;)

[ Voor 6% gewijzigd door F_J_K op 22-04-2005 12:00 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:18

IceStorm

This place is GoT-like!!!

bullish schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 11:37:
Ok bedankt de ban is mij duidelijk! Nu nog een oplossing voor het beinvloeden van de ratio UL:DL. ook al gooi ik mij ulpoad 100% open (naar 48KB) dan zie ik na een uur nog geen enkele beweging in de DL. Dat blijft een flatliner. Heb de client nog niet aangepast. (van emule plus naar emule0.45)
Upload sowieso niet volledig open zetten, dan trek je je download dicht. Als je max 48 is zou ik op 30-35 gaan zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullish

bullish

. . . - - - . . .

Topicstarter
Natuurlijk gooi ik mijn UL niet volledig open, dan lukt het downloaden helemaal niet en kan ik internet al helemaal vergeten. Maar ach je weet het nooit.
Ik download populaire bestanden maar die ga ik hier niet plakken. Dan heb ik hier ook een ban. (de ban bij emule is inderdaad erg lokaal) Photoshop cs mag toch wel populair zijn 8) .
Wat de chello zeikers betreft; ik heb het al via andere veel hogere poorten geprobeerd (14000) en de test via emule werk prima(op de 4662-4672). ik heb het test bestand nog niet geprobeert. Ga dat straks (vanavond) effe doen en laat het resultaat weten.
Kan een router je eraf gooien als je teveel verbindingen wil maken en is de myte dat XP(home) je aantal verbindingen beperkt al om zeep geholpen) in mijn DOS scherm zie ik er wel 150.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

bullish schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 15:23:
en is de myte dat XP(home) je aantal verbindingen beperkt al om zeep geholpen) in mijn DOS scherm zie ik er wel 150.
voordat iemand hier over begint:

XP SP2 (je hebt toch sp2) heeft de "beperking" dat je maar een berperkt aantal NIEUWE half open connecties kan openen. Emule (ik weet het niet van plus) houd hiermee rekening mee, dus tenzij je ook een torrent aan het downloaden bent heb je nergens last van.

heb je een high id? (zal wel aangezien de test port functie lukt)
Zet ook de verbose log eens aan en kijk of daar nog zinvolle foutmeldingen langs komen.

PS:
zonder router en firewall er wel voor zorgen dat je windows helemaal up to date is he. Anders heb je gemiddeld in 18 minuten een virus.

PS2 als ik dat software pakketje met ~158 bronnen ga downloaden start hij binnen 1 minuut.[small]maar ik probeer wel eerst GIMP te leren, mag ik tenmisnte ook bij klanten gebruiken[/img]

PS3: met een webinterface(kun je aanvineken in emule) kun je dit ook vanaf het werk testen 8)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03:25

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

btw, je upload is niet 48KB, maar ligt ergens boven de 100KB, of ben je (nog steeds) niet geupgraded?

Verder zou ik op zoek gaan naar andere sources, bij kazaa had je ook altijd lui die onterecht kickten bij de laatste 10kb van een bestand...

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullish

bullish

. . . - - - . . .

Topicstarter
Met betrekking tot de beperking van XP SP tav het aantal nieuwe halfopen verbindingen: dat heeft MS toch ingevoerd om de kwetsbaarheid te beperken? Daar zijn toch progjes voor om dit op te heffen? En bedankt voor de laatste tip; vanaf het werk mijn emule controleren! dat zullen ze hier leuk vinden ;) ik heb overigens een geupgrade Chello. kan best de upload van Chello verkeerd hebben, weet wel zeker dat ik 3800 KB download heb. Mijn emule Dl is nog steeds #$%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullish

bullish

. . . - - - . . .

Topicstarter
o ja voor de duidelijkheid: met 48 KB bedoel ik bytes, geen bits. Dus 8* 48KB=384kb en dat klopt met een chello classic :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Laatst online: 28-02 20:13

Ray

uuuh nee hoor, classic is momenteel al 4096/512 :) ik haal hier zo'n 480 / 108 zonder problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullish

bullish

. . . - - - . . .

Topicstarter
Er is natuurlijk een verschil tusen de opgegeven waarde door Chello en de snelheid die je meet. In Amsterdam haal ik 3800kb DL en 380kb UL. Met classic.

Overigens heb ik het probleem met UL:DL ratio volgens mij opgelost: Heb Emule verwijderd. Config bewaard. emule opnieuw geinstaleerd. Enkele bestanden uit config overgenomen. Emule deed toen nog niets.
Controle uitgevoerd.
Blijk ik op de een of andere manier een nieuw IP gekregen te hebben 8)7.Niet dat dat alleen de oorzaak was want dan had ik ook nooit een hoge UL kunnen hebben. Maar hoe het komt weet ik niet maar nu is de ratio weer 1:1.4 en de UL is flat op 48KB (bytes)en de DL weer 65KB. Ik weer blij alleen weet ik niet hoe dit nu komt. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-07 11:15
uploaden is anders dan downloaden, dat heeft niets met elkaar te maken :S probeer eens op Razorback te connecten en dan kad aan te zetten *kijken wat hij doet
en eventueel zonder KAD (dat is nog beta geloof ik ) het is ook zo: als je niet upload, kun je niet snel downloaden. dat voorkomt leechers.

[whisper] probeer .torrent eens [/whisper]

you had me at EHLO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullish

bullish

. . . - - - . . .

Topicstarter
TheNymf schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 09:53:
uploaden is anders dan downloaden, dat heeft niets met elkaar te maken :S probeer eens op Razorback te connecten en dan kad aan te zetten *kijken wat hij doet
en eventueel zonder KAD (dat is nog beta geloof ik ) het is ook zo: als je niet upload, kun je niet snel downloaden. dat voorkomt leechers.

[whisper] probeer .torrent eens [/whisper]
Als ik het verschil tussen UL en Dl niet wist, hadden ze me een ban mogen geven 8)
Je spreek jezelf wel tegen; als DL niets met UL te maken heeft, waarom zou je dan UL? Het is toch handig als je boven de 10KB UL blijft met Emule. Razorback is mijn favoriete server en KAD heb ik ook altijd verbonden, daar haal ik leuke spullen weg. De zaak loopt sinds gisteren eindelijk weer(welliswaar niet met 150KB zoals eerst) ben alleen nog benieuwd naar de oorzaak van dat nieuwe IP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-07 11:15
qua downloadsnelheid zou het niets uit moeten maken met emule, het zou er nietlangzaam van worden.

ik geloof trouwens dat het DLen van een UL van 11 oneindig is, dus als je het op 11 zet dan kan je dl wat je wilt..

you had me at EHLO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 10:08

|sWORDs|

vSphere/ESXi

StuiTeR schreef op maandag 25 april 2005 @ 22:23:
uuuh nee hoor, classic is momenteel al 4096/512 :) ik haal hier zo'n 480 / 108 zonder problemen
4096/1024 ;) Maar dat is ook te zien aan de KB/s die je op geeft. (108 x 8 = 864)

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Pagina: 1