Toon posts:

plextor cd-rw(px-w2410ta)&lite-on dvd-rom(ltd-122) werken ni

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
okeej..dit is het probleem:

ik heb een oude pc gekregen om te gebruiken voor schoolwerk enzo... daar zaten twee cd stations in: een compaq dvd-drive en een plextor cd-rw drive. de compac-drive was al stuk, en kon niet meer vermaakt worden, de plextor ging normaal..

ik heb de compaq vervangen door een lite-on dvd-rom drive, die normaalgezien nog correct werkt. jumpers staan juist, en alles is volgens mij correct bevestigd

maar...
geen van beiden (writer-reader) werk nu nog. als ik naar verkenner ga en ik klik een van beiden aan krijg ik voortdurend blauwe schermen tot ik moet resetten..
in apparaatbeheer worden ze wel correct weergegeven, ook de lichtjes gaan en open en dichtdoen is geen probleem.

ik heb alles al eens terug in elkaar gestoken zoals het vroeger was (met de kapotte drive), maar het probleem blijft nog steeds.

geen idee wat ik verkeerd gedaan heb, kan iemand me helpen?

(efjes erbij vermelden: pc is PII 500Mhz, draait op win98 SE, 128ram redelijk oud bakje..)

[PM] [EMAIL]

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Het beste kan je er 1 los halen en dan even kijken of je dan nog de problemen hebt.
Als het probleem zich dan heeft opgelost dan zit het waarschijnlijk toch in je kabels/jumpers en niet in windows.

Maar ik denk eerder dat windows het zichzelf een beetje lastig gemaakt heeft.
Je kan in de safemode (F8 bij booten indrukken) alle cdrom drivers verwijderen en ze opnieuw installeren maar soms is de enige oplossing gewoon windows opnieuw erop te zetten. :)

[ Voor 40% gewijzigd door -=bas=- op 22-04-2005 08:07 ]

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Topicstarter
apart werken ze ook niet..
save mode straks eens proberen, maareum

hoe zet ik der windows opnieuw op als ik geen cd's kan lezen? :/