[XP] netwerkbeveiliging verlagen

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BlackHawkDesign
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-04 22:44
Hey,

Ik heb 2 computers: 1 met windows xp HOME en de andere met win xp PRO. Ze zijn met elkaar verbonden met een netwerk/router
ik heb het programma: shutdown.exe ik wil vanaf de xp PRO computer de xp HOME computer afsluiten met die programma. Maar ik krijg een melding dat dit niet kan vanwege niet genoeg rechten. Volgens mij logt mijn computer bij de HOME computer in als gast. Ik wil graag nu met mijn xp PRO computer alle rechten verkrijgen bij de xp HOME computer.. hoe doe ik dit?

(miss overbodig maar : beide computers wordt er ingelogd met account Maarten en beide zonder wachtwoord, ook hebben ze beiden administrator settings ingesteld)

Maarten

Verwijderd

je beveiliging kan je niet verder verlagen aangezien je die niet hebt :)

anyway netwerkmapping leggen met account home\maarten en dan de shutdown geven...

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Wat iis5_rulez zegt is inderdaad de enige oplossing - het is ook niet echt slim om de guest account alle rechten te geven eigenlijk dus dat wil je sowieso niet ;)

• BlackHawkDesign
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-04 22:44
netwerkmapping leggen met account home\maarten

hoe bedoel je dat precies, eerst gewoon met home computer de pro computer ingaan of gewoon een netwerk verbinding leggen??

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

net use * \\homepc\share /user:home\maarten <wachtwoord indien nodig>

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

BackSlash32 schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 10:26:
net use * \\homepc\share /user:home\maarten <wachtwoord indien nodig>
of via de gui maar dan ook even een andere gebruiker aanklikken :). (rightclick my comp > map network drive; geen idee hoe ze dat naar het nl vertaald hebben :))
Pagina: 1