[Alg] Wat nu weer eens te leren?

Pagina: 1
Acties:
  • 194 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

Topicstarter
Binnenkort ga ik een maandje op vakantie, en om mijn tijd niet volledig te verdoen had ik de gedachte om maar eens iets nieuws qua software ontwikkeling te leren daar. Nou weet ik helemaal niets van het hele .NET gebeuren; dus ik dacht aan een boek over C#. Die taal zelf zal niet al te veel problemen opleveren met m'n C++ (en java) achtergrond, dus de focus ligt dan op .net (?)

Maar misschien hebben jullie nog andere ideeen voor dingen om te leren die op het moment erg gewild zijn. Register combiner en vertex programs moet ik ook nog steeds eens doornemen, hoe het daar nu mee staat in moderne hardware. Maar dan zit je al snel weer aan zo'n graphics boek, waar ik een hoofdstukje interessant uit vind... bovendien lijkt dat me een kwestie van een dag of twee om door te nemen.

Boost wil ik ook nog steeds doornemen; maar ik kan niks vinden dat gewoon even de meest gebruikte classes bespreekt, kort en bondig. Maar dan net weer geen online reference guide. Misschien http://www.boost.org/doc/boost.pdf , hoewel ik geen zin heb om 370 paginas te printen :P

Nog andere ideeen?

• enira
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:27
Het is niet om je te demotiveren ofzo, maar denk jij echt dat je op vakantie nog "veel" tijd hebt voor bijdingen, zoals programmeren oid?
Zoja, dan zou je inderdaad c# kunnen gaan doen, alhoewel php ook altijd wel gewilt is, toch?

Ik denk eerlijk gezegt niet dat je in 1 maand een redelijk deel van de documentatie snapt, waar je ecth veel mee kan. Je kan dat wat standaard dingen, etc etc. Om echt proffessioneel te coden moet je wel wat langer mee bezig zijn dan 1 maand, denk ik.

Dit is natuurlijk mijn mening van het verhaal, maar als jij zegt dat je het lukt, ga ervoor :)
Wil je perse programmeren? Anders kan je ook gewoon fulltime photoshopper worden :Y)

Edit: Het staat in P&W, dus laat die laatste vraag maar zitten... :X

[ Voor 7% gewijzigd door enira op 21-04-2005 13:05 ]

Twitch: Phyloni1

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Topicstarter
jarnotjuh schreef op donderdag 21 april 2005 @ 13:04:
Het is niet om je te demotiveren ofzo, maar denk jij echt dat je op vakantie nog "veel" tijd hebt voor bijdingen, zoals programmeren oid?
Zoja, dan zou je inderdaad c# kunnen gaan doen, alhoewel php ook altijd wel gewilt is, toch?

Ik denk eerlijk gezegt niet dat je in 1 maand een redelijk deel van de documentatie snapt, waar je ecth veel mee kan. Je kan dat wat standaard dingen, etc etc. Om echt proffessioneel te coden moet je wel wat langer mee bezig zijn dan 1 maand, denk ik.
Sorry, had ik er bij moeten vermelden idd; ik heb een masters in informatica, en zit nu thuis niets te doen. PHP kan ik wel, 2 jaar een part time baan in gehad :) De tijd heb ik denk ik wel, uit ervaring van voorgaande jaren zit ik regelmatig te lezen. De meeste dingen kan ik tegenwoordig erg snel leren, zolang ik maar goede documentatie heb.
Dit is natuurlijk mijn mening van het verhaal, maar als jij zegt dat je het lukt, ga ervoor :)
Wil je perse programmeren? Anders kan je ook gewoon fulltime photoshopper worden :Y)

Edit: Het staat in P&W, dus laat die laatste vraag maar zitten... :X
Ook leuk ;) Helaas heb ik weinig aanleg voor grafisch werk... lijkt me wel wat hoor, of 3d models maken, maar ik kan het helaas niet :( En fulltime programmeur ben ik dus al hehe ;)

• enira
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:27
Zoijar schreef op donderdag 21 april 2005 @ 13:12:

Ook leuk ;) Helaas heb ik weinig aanleg voor grafisch werk... lijkt me wel wat hoor, of 3d models maken, maar ik kan het helaas niet :( En fulltime programmeur ben ik dus al hehe ;)
3d models maken, niet kunnen?
Jij zegt net dat je met een goeie documentatie gewoon een heel eind komt. Nou, ik heb zelf 1.5 jaar maya gedaan, en kan toch wel behoorlijk wat dingen maken. Daarom moet je het ook gewoon proberen, zeggen dat je het niet kunt is te makkelijk he! Documentatie is er genoeg...

3dsmax, lightwave(toch :+), maya, cinema 4d, genoeg keus.
Ga gewoon iets doen waarvan je denkt dat het leuk is, en waar je wat aan hebt. Als jij niet zo'n grote aanleg hebt voor grafisch iets, dan zal dit niets voor jou zijn ;)

Toch succes ermee, ik houd deze thread nog wel in de gaten ;)

Twitch: Phyloni1

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-03 18:12
Je zou je ook kunnen richten op algemene programmeer technieken. Iets als design patterns, refactoring of extreme programming oid. Ik weet niet hoe veel je hier vanaf weet, maar het is altijd wel een hoek waar wat te leren valt.

Noushka's Magnificent Dream | Unity

Verwijderd

Python! (of Ruby.)

Belachelijk mooie talen die je vrije tijd meer dan waard zijn!

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-05 12:34

mulder

ik spuug op het trottoir

Helaas heb ik weinig aanleg voor grafisch werk... lijkt me wel wat hoor, of 3d models maken, maar ik kan het helaas niet :( En fulltime programmeur ben ik dus al hehe ;)
Ga dan voor de combinatie, Povray! ;)

oogjes open, snaveltjes dicht

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:11

alienfruit

the alien you never expected

Mallert! Ga een spannend boek lezen, het is toch je vakantie!
Zo niet, dan zou je misschien wat lezen over Ruby of Python altijd interessant, of een boek over interface design of interaction design (bijv. About Face 2.0 of Designing the User Interface: Strategies for Effective Human-Computer Interaction). Interactie en interface ontwerpen zijn toch erg belangrijk, ook voor web applicaties.

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Ga Flex doen, ik heb me eerste project erin gedaan en het is echt ontzetten gaaf, vooral omdat je met ontzettend weinig code ontzettend gave dingen kan bouwen.

• Deviator79
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-06-2025
Is vakantie er juist niet om dit soort dingen niet te doen? :?

denk ik dan..

- Maar je maakt wel wat mee! -

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Je kan je natuurlijk in de breedte gaan ontwikkelen, maar je zou ook voor meer taal onafhankelijke kennis kunnen gaan. Daarom een paar minder standaard suggesties:Om toch wat talen te noemen die misschien leuk zijn om eens naar te kijken

[ Voor 6% gewijzigd door mbravenboer op 21-04-2005 14:36 . Reden: Ik doe teveel Wiki ]

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• Infinitive
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-09-2023
Ik zou maar niet aan Stratego beginnen. Voor je het weet kom je er niet meer vanaf.

putStr $ map (x -> chr $ round $ 21/2 * x^3 - 92 * x^2 + 503/2 * x - 105) [1..4]

• pjvandesande
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 19:09

pjvandesande

GC.Collect(head);

MCSD self training kit :+

[ Voor 63% gewijzigd door pjvandesande op 21-04-2005 15:03 ]

• staefke
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-02 08:01
Aspect Oriented Programming misschien iets voor je ?
en zoals hierboven ook al geopperd werd, Macromedia Flex is ook wel leuk om je week mee te vullen :)

duh ?

• koli-man
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-04 11:43

koli-man

Bartender!!!!

:X Uhm Uniface ;)
Of "internet" Cobol

Oude technologieen schijnen weer in te komen

of de nieuwe Stephen King...schijnt erg boeiend te zijn.

[ Voor 33% gewijzigd door koli-man op 21-04-2005 15:31 ]

Hey Isaac...let's go shuffleboard on the Lido - deck...my site koli-man => MOEHA on X-Box laaaiiiff

Verwijderd

Je kunt natuurlijk ook het land verkennen, een koel biertje of een plaatselijke lekkernij pakken (in drinkbare/eetbare vorm) op het terras. Lekker wat zwemmen, een tros druiven / een meloen jatten van de plaatselijke boer, een potje tennis of dat boek over kamasutra wat er toch wel eng uitzag.

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-04 12:06
Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2005 @ 15:24:
Je kunt natuurlijk ook het land verkennen, een koel biertje of een plaatselijke lekkernij pakken (in drinkbare/eetbare vorm) op het terras. Lekker wat zwemmen, een tros druiven / een meloen jatten van de plaatselijke boer, een potje tennis of dat boek over kamasutra wat er toch wel eng uitzag.
inderdaad, dat lijkt mij dus ook een veel betere invulling
TS, waar ga je heen dan?

PSN: djmurcielago

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:59
Tja, wat interesseert je, waar wil je meer over weten, en het belangrijkste vanal: hoeveel tijd wil je daar aan besteden tijdens je vakantie ?

* whoami neemt geen vakliteratuur mee op vakantie. Da's voor na de vakantie. :)

https://fgheysels.github.io/

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Topicstarter
Sorry dat ik niet steeds reageer, maar ik lees wel alles ;)

Ik ga van 28 april tot 7 juni naar india, het 'dinnetje weer eens opzoeken (bij haar thuis). In totaal heb ik al maanden lang in bombay doorgebracht, dus echt veel nieuws is er niet meer te doen. Verder heeft ze nog universiteits examens de eerste 6 dagen oid, dus dan is het voornamelijk thuis zitten...tijd om te lezen dus :) Verder ga ik daar nog wel dingen doen hoor! Oa naar chennai (oostkust) en kerala dacht ik. En dat kamasutra boek komt er toch wel aan te pas ;) Maar uit ervaring weet ik dus dat ik daar best veel tijd over heb.

Ik lees ook heus wel normale leesboeken; maar als ik terug kom moet ik dus een baan gaan zoeken omdat ik net ben afgestudeerd. Kan nooit kwaad om dan nog een nieuwe veel gevraagde techniek te beheersen. De meeste globale dingen kan ik wel, zoals design patterns etc. (kijkt naar boekenkast, ja daar staan ze ;) ) Een taal is op zich wel leuk, maar maakt het echt veel uit of je stratego of haskell kent? Perl ken ik redelijk, phyton is net zoiets toch? Meer mensen over gehoord dat het zo geweldig is voor shell scripting. Povray heb ik nog mee gewerkt zo'n...10 jaar? geleden :) Uren rekenen om een mooie bol op het scherm te krijgen, grappig was dat... Is flex tegenwoordig een macromedia (adobe :) ) iets? Ik zie dat nog steeds als een LL(1) parser generator.

Verwijderd

Boeken over omgaan met burn-outs, stress, stemverheffing in teamverband, psychologische oorlogsvoering met project managers, hoe breng ik subtiel .... etc.. :)

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-05 09:17
1 tip als je naar India gaat en alles in Bombay al hebt gezien, ga eens naar Diu, Jodhpur en Jaipur. India is zoveel meer dan alleen Bombay. Zo duur zijn treinen niet, en je kan er enorm veel lol beleven. Dit spreek ik uit eigen ervaring (langer dan maanden :P) Of lees het boek "Langzaam de Ganges af": http://www.hollandia-boeken.nl/9064103607.htm

Maar proggen in die hitte... :X

[ Voor 21% gewijzigd door simon op 21-04-2005 16:11 ]

|>

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2005 @ 16:06:
Boeken over omgaan met burn-outs, stress, stemverheffing in teamverband, psychologische oorlogsvoering met project managers, hoe breng ik subtiel .... etc.. :)
LOL _/-\o_
Simon schreef op donderdag 21 april 2005 @ 16:10:
1 tip als je naar India gaat en alles in Bombay al hebt gezien, ga eens naar Diu, Jodhpur en Jaipur. India is zoveel meer dan alleen Bombay. Zo duur zijn treinen niet, en je kan er enorm veel lol beleven. Dit spreek ik uit eigen ervaring (langer dan maanden :P) Of lees het boek "Langzaam de Ganges af": http://www.hollandia-boeken.nl/9064103607.htm
Thnx :) Ben jij degene die daar een tijd lang gewerkt heeft, of met je vader mee was die daar werkte, zoiets? Dat staat me bij ooit eens hier gelezen te heben. Het leuke voor mij is wel dat ik dus bij haar in huis ben, en ook wel regelmatig familie bezoek. Zo kom je buiten het toerisme, en ook in andere gebieden van india. Ik weet niet precies wat ze nu geplanned had; in ieder geval Chennai dus. Toch maar met het vliegtuig daar naar toe, anders was het 20 uur met de trein...en dat dan heen en weer terug... Goa ben ik wel drie keer gweest, want het heeft ook wel wat om even aan het strand te relaxen een weekje. Agra wil ik nog steeds naar toe... nog nooit de taj mahal gezien.
Maar proggen in die hitte... :X
Hehe, dat was ik ook niet van plan. Hoewel ze airco op de kamer heeft sinds kort, dat is wel relaxed. Maar je wordt er altijd zo snel ziek/verkouden van.

• simon
Zoijar schreef op donderdag 21 april 2005 @ 16:26:

Thnx :) Ben jij degene die daar een tijd lang gewerkt heeft, of met je vader mee was die daar werkte, zoiets? Dat staat me bij ooit eens hier gelezen te heben. Het leuke voor mij is wel dat ik dus bij haar in huis ben, en ook wel regelmatig familie bezoek. Zo kom je buiten het toerisme, en ook in andere gebieden van india. Ik weet niet precies wat ze nu geplanned had; in ieder geval Chennai dus. Toch maar met het vliegtuig daar naar toe, anders was het 20 uur met de trein...en dat dan heen en weer terug... Goa ben ik wel drie keer gweest, want het heeft ook wel wat om even aan het strand te relaxen een weekje. Agra wil ik nog steeds naar toe... nog nooit de taj mahal gezien.
Mijn pa heeft daar voor zijn werk voor een NGO organisatie een tijd gezeten. Dankzij zijn werk hebben we veel met de jeep, trein en het vliegtuig rondgereist. Het leuke was dat je door de Indiase collega's ook kwam op niet touristische plekken. Ik heb vooral de steden als Jodhpur, Jaipur, en nog wat andere als erg mooi beschouwd. Ik vond de Taj Mahal erg mooi, wel vreemd en die lui die zich aanbieden als gids zijn verschrikkelijk, want meer dan 'hier je schoenen uit' kunnen ze niet zeggen.

Belangrijk is dat je zorgt dat je wat 'commandos' kan zeggen zoals bas en challo. Maar met een Indiase als vriendin moet het wel lukken.

Overigens zijn er in Bombay zat boekwinkeltjes waar je allerlei leuke boeken kan opvissen, in veel verschillende talen..
[...]

Hehe, dat was ik ook niet van plan. Hoewel ze airco op de kamer heeft sinds kort, dat is wel relaxed. Maar je wordt er altijd zo snel ziek/verkouden van.

|>

• staefke
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-02 08:01
Zoijar schreef op donderdag 21 april 2005 @ 16:03:
Is flex tegenwoordig een macromedia (adobe :) ) iets? Ik zie dat nog steeds als een LL(1) parser generator.
ehrm... ik denk dat jij de scanner/tokenizer bedoelt :) bison was altijd de parser generator... btw nu we het daar toch over hebben, de boost spirit lib is misschien wel wat voor jou (een C++ inline parser generator) met heerlijke overloaded operators om dat allemaal binnen C++ te krijgen en het werkt ook nog... :)

Maarre, Macromedia Flex kun je erg leuke web applicaties mee bouwen (mooie front ends), zit ook nog eens Flex Builder bij, een aantal voorbeelden kun je zien op deze site, onder het kopje "Sample Apps on the net".

duh ?

• whoami
Mwah, is nuttiger dan je denkt hoor....

• MrBucket
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-10-2022
Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2005 @ 16:06:
Nice :)

Zo heb ik hier liggen "The Career Programmer: Guerilla Tactics for an Imperfect World"
by Christopher Duncan
ISBN: 1590590082

Leuk boek, aanrader wmb. In hoeverre de gegeven suggesties ook echt toepasbaar zijn weet ik niet, ik ben nog scholier. Maar baat het niet, dan schaadt het niet, en het boek is prettig te lezen.

--edit--
Laat ik dan ook meteen maar wat meer vertellen over het boek, anders heeft nog niemand wat aan deze post :) Het gaat over hoe om te gaan met de managers en opdrachtgevers waarmee je te maken krijgt als programmeur, en hoe je ze e.e.a. aan het verstand krijgt, zodat jij je werk goed kan doen.
The issues addressed here affect developers at all levels. If you work as a project manager or team lead, you're already a veteran of many battles with management and are always looking for new ways to talk sense into these guys. If you're a frontline programmer, you're the one who ultimately has to pay the price for bad decisions further up the food chain, whether it's from the Suits in the front office or your own project manager. The tactics and techniques work at both levels. If you're not happy with the way things are run and want to change your job so that you can focus more on software development and less on damage control from dubious decisions, this book is for you.
(Een gedeelte van) de inhoudsopgave, om een indruk te krijgen wat er allemaal behandeld wordt:

Part I Software Development in an Imperfect World
1.Welcome to Corporate America
2.Business Is War. Meet the Enemy.
3.Good Coding Skills Are Not Enough
Part II Guerilla Tactics for Front Line Programmers
4. Preventing Arbitrary Deadlines
5. Getting Your Requirements Etched in Stone
6. Effective Design Under Fire
7. Practical Estimating Techniques
(en nog 5 hoofdstukken, die ik niet ga overtypen :P)

[ Voor 57% gewijzigd door MrBucket op 21-04-2005 21:19 ]

Verwijderd

whoami schreef op donderdag 21 april 2005 @ 17:23:
[...]

Mwah, is nuttiger dan je denkt hoor....
Inderdaad, iedereen heeft last van stress, maar als je er op een bepaalde manier mee kan omgaan, of als je je collega's kan helpen om met stress om te gaan kan het erg veel schelen op communicatie vlak en uiteindelijk weer resulteren in betere kwaliteit van het werk. Ik gok dat stress en burn-outs bij programmeurs vaak niet al te serieus wordt genomen. Op het moment dat tijdens het eten van je avondmaaltijd je met een trillende vork in je handen zit, en alles een beetje zwart wordt voor de ogen ga je denken "laat ik morgen maar iets rustiger aan doen".

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
staefke schreef op donderdag 21 april 2005 @ 17:01:
[...]

ehrm... ik denk dat jij de scanner/tokenizer bedoelt :) bison was altijd de parser generator... btw nu we het daar toch over hebben, de boost spirit lib is misschien wel wat voor jou (een C++ inline parser generator) met heerlijke overloaded operators om dat allemaal binnen C++ te krijgen en het werkt ook nog... :)

Maarre, Macromedia Flex kun je erg leuke web applicaties mee bouwen (mooie front ends), zit ook nog eens Flex Builder bij, een aantal voorbeelden kun je zien op deze site, onder het kopje "Sample Apps on the net".
Of eventueel Laszlo, een opensource tegenganger van Flex, ik heb op mijn blog een vergelijking tussen deze 2 producten gezet: http://www.ria-info.com/

• whoami
MrBucket schreef op donderdag 21 april 2005 @ 18:52:
[...]

Nice :)

Zo heb ik hier liggen "The Career Programmer: Guerilla Tactics for an Imperfect World"
by Christopher Duncan
ISBN: 1590590082
Deze heb ik ook denk ik(in ebook), en ik moet 'm nog eens lezen.

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-05 18:07

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Zoijar schreef op donderdag 21 april 2005 @ 12:59:
Register combiner en vertex programs moet ik ook nog steeds eens doornemen, hoe het daar nu mee staat in moderne hardware.
Doen, we zoeken nog een renderer programmer ;)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Topicstarter
.oisyn schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 11:00:
Doen, we zoeken nog een renderer programmer ;)
interessant...is dat serieus?

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ja, wel puur de renderer, dus geen culling e.d. (ben ik zelf mee bezig ;)). En we zoeken in principe ook iemand met ervaring, maar als je geinteresseerd bent moet je gewoon je CV sturen, ik ben in principe ook gewoon binnen gekomen op m'n 3d math en c++ skills zonder dat ze echt actief naar iemand op zoek waren. Vooral mensen met goede 3d math skills schijnen nogal moelijk te vinden te zijn.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Verwijderd

[quote]MrBucket schreef op donderdag 21 april 2005 @ 18:52:
[...]
--edit--
Laat ik dan ook meteen maar wat meer vertellen over het boek, anders heeft nog niemand wat aan deze post :) Het gaat over hoe om te gaan met de managers en opdrachtgevers waarmee je te maken krijgt als programmeur, en hoe je ze e.e.a. aan het verstand krijgt, zodat jij je werk goed kan doen.
[...]

[quote]

Bestuurskunde. Da's de positieve benadering van rattiness ;). Kan vaak in deeltijd, met 5 jaar ben je al klaar !

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Topicstarter
.oisyn schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 11:16:
Ja, wel puur de renderer, dus geen culling e.d. (ben ik zelf mee bezig ;)). En we zoeken in principe ook iemand met ervaring, maar als je geinteresseerd bent moet je gewoon je CV sturen, ik ben in principe ook gewoon binnen gekomen op m'n 3d math en c++ skills zonder dat ze echt actief naar iemand op zoek waren. Vooral mensen met goede 3d math skills schijnen nogal moelijk te vinden te zijn.
Ik heb wiskunde gestudeerd :P Maar ik zal het onthouden, donderdag dus eerst 6 weken india :)

Verwijderd

Wat nu weer eens leren?

Nou op het moment helemaal niks, ik heb echt weer zo'n vervelende baaldag dat er geen letter code uit je vingers vloeit en dat net nu ik een stuk php software aan het re-designen ben en nog haast heb ook.

Heel vervelend zoiets :(

• whoami
Verwijderd schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 12:02:
Wat nu weer eens leren?

Nou op het moment helemaal niks, ik heb echt weer zo'n vervelende baaldag dat er geen letter code uit je vingers vloeit en dat net nu ik een stuk php software aan het re-designen ben en nog haast heb ook.

En ?
't heeft toch helemaal niks met dit topic te maken ? :?

Trouwens, code, dat vloeit niet uit je vingers. Dat zit 'm tussen je oren. Je vingers zijn gewoon een medium :+ :P

Verwijderd

Nou opzich niet direct maar ik moet leren een betere database structuur te bouwen misschien had ik dat erbij moeten vermelden

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Verwijderd schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 12:02:
Wat nu weer eens leren?

Euh ja, zullen we dit soort reacties gewoon in de HK laten? Of schrijf Mona oid, maar dit is een techtopic, geen klaagtopic :)

Verwijderd

:P Prima ik was het gewoon even zat ;)

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Nou schoolverlaters moeten 1 ding leren: leren werken. 8 / 10 uur per dag, 5 dagen in de week, weinig vrij, verplichtingen tov werkgever etc. dat lijkt allemaal van "Dat kan ik wel", maar dat valt wel tegen.

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Topicstarter
EfBe schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 14:01:
Nou schoolverlaters moeten 1 ding leren: leren werken. 8 / 10 uur per dag, 5 dagen in de week, weinig vrij, verplichtingen tov werkgever etc. dat lijkt allemaal van "Dat kan ik wel", maar dat valt wel tegen.
Ik heb een tijdje (2 jaar) drie dagen per week fulltime gewerkt als programmeur...valt idd tegen, moest er toen niet aan denken dat ik dat 5 dagen moest doen...

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-05 12:34

mulder

ik spuug op het trottoir

Ik nog steeds niet en ik doe dit toch al ruim 6 jaar :X

oogjes open, snaveltjes dicht

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Had ik ook ooit, ben erachter gekomen dat het enorm scheelt als je gewoon dingen doet die je leuk vindt (helaas bevindt niet iedereen zich in die positie)

• pjvandesande
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 19:09

pjvandesande

GC.Collect(head);

Zoijar schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 14:46:
[...]

Ik heb een tijdje (2 jaar) drie dagen per week fulltime gewerkt als programmeur...valt idd tegen, moest er toen niet aan denken dat ik dat 5 dagen moest doen...
Mij valt het reuze mee. Nu zitten we hier ook met een klein team, dus er zit een hoop variatie in het werk.

Het hangt er helemaal vanaf wat je leuk vind, je moet in iedergeval plezier hebben in het werk en leuke collega's zijn imho ook een must.

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Topicstarter
questa schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 15:19:
Mij valt het reuze mee. Nu zitten we hier ook met een klein team, dus er zit een hoop variatie in het werk.

Het hangt er helemaal vanaf wat je leuk vind, je moet in iedergeval plezier hebben in het werk en leuke collega's zijn imho ook een must.
Aan het begin was het ook wel leuk, maar ik deed steeds meer hetzelfde (websites...) en daar zat weinig tot geen uitdaging in. Ik moet iets hebben dat me stimuleert tot meer leren en denken, vandaar dat ik toch aan promotie denk ook. Dus dat, gecombineerd met elke dag de trein amsterdam-hilversum, waar altijd gezeik mee was, maakte dat ik enigszins begon te balen... hoewel ik ook wel met veel plezier heb gewerkt hoor, het ging bij vlagen.

Verwijderd

EfBe schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 14:01:
Ik had hier toch weinig moeite mee, maar ik heb er dan ook bewust voor gekozen van school te gaan en een baan te zoeken. Zit hier nu toch al bijna 6 jaar en zie mezelf niet zo gauw vertrekken eigenlijk :)
Maar ik heb dan ook veel plezier in m'n werk :)

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Topicstarter
Ik was net wat inkopen aan het doen, en liep toen toevallig tegen het volgende boek aan:

"GPU Gems 2 - Programming techniques for high-performance graphics and general computation"

Precies het boek dat ik eigenlijk zocht voor het GPU gebeuren. Geen boek dat weer gaat uitleggen wat een vector, matrix, vertex, of polygon is, maar heerlijk 800 paginas over het programmeren van de GPU, geschreven door mensen uit de game industry en van nvidia. Aangezien visualisatie sowieso wel mijn ding is, en er zelfs over wordt geschreven hoe je GPU te gebruiken als scientific parallel processor, is dit ideaal. Alleen de prijs....ouch, zevenenvijftig euro...en ik kan me herinneren dat er PDFs zijn van dit boek, of in ieder geval van een aantal hoofdstukken. Maar lezen van het scherm is niks, en printen is net zo duur, dus dit is mijn vakantie literatuuur geworden: een mooi 800 paginas dik, hardcover, glossy full color GPU boek :) (bovendien valt een bon van een computer boek altijd goed bij de belasting...)
(bovendien is het dus behoorlijk nieuw, aangezien het over de geforce 6800 ultra gaat, en volgens mij uit 2005 is?)

[ Voor 7% gewijzigd door Zoijar op 23-04-2005 16:41 ]

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

57 euro is toch niet veel voor een (hip) boek? Bij amazon is ie trouwens $59 = €47, maar da's natuurlijk ex. verzendkosten. Volgens amazon is de editie met cdrom trouwens 3 maart 2005 gereleased.

[ Voor 23% gewijzigd door .oisyn op 25-04-2005 10:58 ]

Verwijderd

Wellicht een tip, kijk eens naar de tweedehands boeken op Amazon. De laatste keer heb ik de gok genomen, en twee C# boeken besteld, tweedehands, en twee weken later kreeg ik de boeken binnen en geloof het of niet, ze zagen er uit alsof ze net uit de fabriek kwamen. Nergens gekrast, geen vouwen, of enige vorm van gebruikersslijtage. Uiteindelijk scheelde het wel een bedrag van totaal 50 euro ofzo.

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Topicstarter
.oisyn schreef op maandag 25 april 2005 @ 10:58:
57 euro is toch niet veel voor een (hip) boek? Bij amazon is ie trouwens $59 = €47, maar da's natuurlijk ex. verzendkosten. Volgens amazon is de editie met cdrom trouwens 3 maart 2005 gereleased.
Valt idd eigenlijk wel mee... ik bedenk me nu ook dat ik vroeger wel 160 gulden voor boeken heb betaald; vnl. van die hardcover wiskunde boeken die niemand koopt... Online bestellen had ook nog gekund, maar dan was ik niet zeker dat ik het op tijd binnen had. 3 maart is netjes :) Het ging ook al over Farcry in een hoofdstuk, dus het leek me behoorlijk nieuw. Wat wordt er nu eigenlijk het meest gebruikt om shaders te schrijven, Cg, glSlang?
Verwijderd schreef op maandag 25 april 2005 @ 11:02:
Wellicht een tip, kijk eens naar de tweedehands boeken op Amazon. De laatste keer heb ik de gok genomen, en twee C# boeken besteld, tweedehands, en twee weken later kreeg ik de boeken binnen en geloof het of niet, ze zagen er uit alsof ze net uit de fabriek kwamen. Nergens gekrast, geen vouwen, of enige vorm van gebruikersslijtage. Uiteindelijk scheelde het wel een bedrag van totaal 50 euro ofzo.
Oh dat heb ik nog nooit gedaan. Ik kocht wel eens iets bij amazon, maar altijd nieuw. Het is wel een idee ja, meestal scheelt het wel een redelijk bedrag.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Zoijar schreef op maandag 25 april 2005 @ 12:34:
Wat wordt er nu eigenlijk het meest gebruikt om shaders te schrijven, Cg, glSlang?
Wij doen alles met de HLSL compiler van microsoft, maar dat is ook niet zo gek als je oa voor PC, Xbox en Xenon ontwikkelt :). PS2 doen we ook maar die kent geen shaders. Ik vraag me af wat de PS3 gaat doen in dat opzicht, ik kan me voorstellen dat Sony wel waarde hecht aan een standaard maar dan wel een die niet van microsoft komt. glSlang lijkt me meer iets voor opengl wat je weinig ziet in de console development markt, en Cg komt nogal nVidia-only over. Who knows, wellicht komen ze met hun eigen tool (net zoals die baggerdebugger van ze 8)7)

Verwijderd

TIP: Laat eens alles een keertje thuis wat met pc's heeft te maken als je op vakantie gaat, incl. mobiel/pda/mp3-speler/enz.

-Geniet van je vakantie, ipv te rotzooien met pc's op vakantie,... ChiLL, RelaX & EnJoY :)

• D4Skunk
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-10-2025

D4Skunk

Kind of Blue

Lijstje van m'n laatste vakantie (oktober 2004) :
- De Da Vinci Code - Dan Brown
- The Stand - Stephen King
- Stupid White Men - Michael Moore
- De kunst van het overtuigen - ???
- ... (cursiefjes/het beste uit ...)

Vorige (+/- jaar eerder) :
- It - Stephen King
- Waarom Mannen niet kunnen luisteren en vrouwen niet kunnen kaartlezen - Alan & Barbara Pease (denk ik)
- Eerste indruk in business - Nicholas Bootman (AANRADER!)
- Grenslijnen - Charles Nichol
- Bubble-business - ??? (over het onstaan van (internet-)hype)
- ... (cursiefjes/het beste uit ...)

Ik lees altijd een fictie-boek, een actuele bestseller, een boek dat over de huidige economische/sociale ontwikkelingen gaat, en vervolgens nog een/enkele vlot(te) boek(en) over marketing/verkoopstechnieken of de menselijke psyche in het algemeen...
Voor mij persoonlijk is dit de perfecte balans tussen ontspanning & intresse. Boeken over programmeren/analyse/design vind ik niet zo interessant om op vakantie te lezen, gezien men voor zoiets toch ook best de theorie eens in praktijk omzet.

hmmz vakantie :9~

• AlexanderOnline
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-04 13:23
Ik ga straks een weekje Turkije (= hele dag bij het zwembad liggen) Ik hou er zelf wel van om tussen een computer tijdschriftje en een leesboek door een computer boek te lezen (omdat ik daar normaal geen tijd voor heb.
Nadeel vind ik, heb nog geen lapper (hopelijk wel in de zomervakantie) dat je dan niks kan maken, en niks kan googlen (sorry, klinkt dit te nerd? :X :P)
Heb nog een 20 euro boekenbon liggen en een vriend van me heeft een MS Press boek gekocht in de aanbieding, het boek heet Programmeercursus Microsoft Visual Basic .net van ichael Halvorson, morgen even kijken of ze die nog hebben.
Ik haal zelf ook wat computer!totaal/pc-active/c't bladen, erg leuk :)

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Topicstarter
Kleine kick, de vakantie is bijna voorbij... :(

Ik had Gem2 idd in een week uit, en had toen niets meer. Ik ben hier in india naar boeken gaan zoeken, en het is zo goedkoop! Ik heb nu bv het volgende gekocht voor een totaal bedrag van 30 euro:

More Effective C++
Exceptional C++
More Exceptional C++
Effective STL
The Annotated C++ Reference Manual
STL Tutorial and Reference Guide
Digital Image Processing

Verder heb ik nog zo'n 5 terry pratchett boeken gekocht/gelezen. Maar vrijwel al m'n studie boeken stonden hier ook voor gemiddeld zo'n 5 euro per stuk...computer netwosk, distributed systems, modern compiler design, design patterns, comp gfx principles&practice, rijen met java, unix, netwerk, windows boeken. Alles eigenlijk...ik wilde veel meer kopen, maar kon het niet dragen :) Ik maak thuis nog wel een lijstje en vraag de familie hier om dat op te sturen :) Zo kan je nog eens leuk shoppen voor 50 euro.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Je wil een nieuwe taal leren en komt vervolgens terug van vakantie met allerlei boeken over een taal die je al onder de knie hebt? :+ Wel mooie prijzen trouwens, 5 euro voor een boek. Inkoopactie? O-)

offtopic:
Pratchett! _O_ O+

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• simon
-NMe- schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 12:00:
Je wil een nieuwe taal leren en komt vervolgens terug van vakantie met allerlei boeken over een taal die je al onder de knie hebt? :+ Wel mooie prijzen trouwens, 5 euro voor een boek. Inkoopactie? O-)

offtopic:
Pratchett! _O_ O+
Ik kan misschien ook een luchtbrug opzetten van India naar hier met boeken :P

|>

• DroogKloot
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

Zoijar schreef:
Ik was net wat inkopen aan het doen, en liep toen toevallig tegen het volgende boek aan:

"GPU Gems 2 - Programming techniques for high-performance graphics and general computation"

Precies het boek dat ik eigenlijk zocht voor het GPU gebeuren. Geen boek dat weer gaat uitleggen wat een vector, matrix, vertex, of polygon is, maar heerlijk 800 paginas over het programmeren van de GPU, geschreven door mensen uit de game industry en van nvidia. Aangezien visualisatie sowieso wel mijn ding is, en er zelfs over wordt geschreven hoe je GPU te gebruiken als scientific parallel processor, is dit ideaal. Alleen de prijs....ouch, zevenenvijftig euro...en ik kan me herinneren dat er PDFs zijn van dit boek, of in ieder geval van een aantal hoofdstukken. Maar lezen van het scherm is niks, en printen is net zo duur, dus dit is mijn vakantie literatuuur geworden: een mooi 800 paginas dik, hardcover, glossy full color GPU boek :) (bovendien valt een bon van een computer boek altijd goed bij de belasting...)
(bovendien is het dus behoorlijk nieuw, aangezien het over de geforce 6800 ultra gaat, en volgens mij uit 2005 is?)
Bedankt voor de tip, laat ik nu net brook ontdekt hebben en een GF6800U die toch het grootste deel van de tijd niets doet. ;)

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05 19:54

MBV

offtopic:
Mijn vader gaat naar India, Bangalore, eens kijken of ik de boekenlijst van de TU/e informatica master kan opscharrelen. Kon best wel eens wat schelen :)

Ik neem meestal alleen een paar Sci-fi boeken als leesboek mee. Overdag gezellig met mijn ouders meewandelen, 's avonds foto's uitzoeken, en eventueel nog een filmpje kijken of spelletje spelen.

• Coltrui
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Coltrui

iddqd

Wat ik altijd doe als ik weer eens de kriebels krijg en ik in mijn huidige opdracht geen uitdaging vind, is niet zozeer op zoek gaan naar een nieuwe taal, maar naar een oplossing voor een specifieke uitdaging. Voor mij is het verhaal belangrijk, niet de taal waarin het geschreven is...

Zo ben ik nu bijvoorbeeld bezig met het maken van een WOL-tooltje. Ik weet dat er sourcecode zat te vinden is en dat ik dus in principe het wiel opnieuw uitvind, maar het is veel leuker (en je leert er een heleboel mee bij) om zelf uit te zoeken hoe bv de pakketjes in elkaar zitten. :)

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Topicstarter
Simon schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 12:57:
Ik kan misschien ook een luchtbrug opzetten van India naar hier met boeken :P
Het mag eigenlijk niet heh. Die boeken mogen alleen in india en omstreken (nepal, sri lanka, buthan etc) verkocht worden. Hoewel ik ze hier heb gekocht, en ik me dus afvraag of de export dan ook verboden is. Tenslotte is het boek niet buiten india verkocht. Het zijn ook low price editions, paperback, dun recycle papier, en slechte inkt. Maar mij boeit dat niet zo, het verhaal is exact hetzelfde.
MBV schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 16:25:
offtopic:
Mijn vader gaat naar India, Bangalore, eens kijken of ik de boekenlijst van de TU/e informatica master kan opscharrelen. Kon best wel eens wat schelen :)
Vrijwel zeker. Aangezien ik bv alle tanenbaum boeken zag staan die wij moesten gebruiken, en ook nog veel andere boeken die ik thuis als hardcover voor 60-70 euro heb staan. Bangalore is een prima stad trouwens, hoewel ik er maar 1 dag ben geweest. Beter weer daar, omdat het geen kust stad is. Hij moet naar "landmark" gaan, een reusachtige boekwinkel, waarvan net een nieuw, groot filiaal is geopend in bangalore. Ik had mijn boeken bij dezelfde winkel in Chennai.
Pagina: 1