TV signaal streamen vanaf Linux machine

Pagina: 1
Acties:

• redguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

redguy

Can Cow come out to to play ?

Topicstarter
Al geruime tijd ben ik op zoek naar een oplossing om een streaming media servertje op te zetten op mijn linux (gentoo) server die het Signaal van een hauppage tv kaart kan pakken en het streamen naar b.v. mediaplayer of een webbrowser op een andere (windows) machine.

IK kom alleen PVR software tegen en dat zoek ik niet.

Als ik ook nog eens remote de afstemming zou kunnen veranderen zou het helemaal geweldig zijn.

IS er uberhaupt zulke software of moet ik het maar gewoon opgeven ?

IP Rocks

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:58

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

• No13
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-02 15:57

No13

/me was here

inderdaad leent VLC (videolan client) zich hier perfect voor, ik heb zelf een kleine web-interface er omheen gebakken zodat ik en me zusje ook van kanaal kunnen wisselen via een intranet pagina (met in het andere frame een embedded media player zodat je meteen kan kijken 8) )

Het duurt wel een tijdje voor ik VLC + v4l support had gecompiled van CVS(d8 ik? of is dat al svn?)

Het kost wat moeite maar daar krijg je ook wel wat voor terug (mms stream werkt perfect met bijv windows media player :P)

Edit: Ik zie dat je hier in het verleden al een keer eerder mee bezig bent geweest :)
Als je hulp nodig hebt bij VLC kan je proberen te roepen :P als ik tijd heb help ik je graag

[ Voor 16% gewijzigd door No13 op 22-04-2005 12:44 ]

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:51

M-ThijZ

Riding on Rails

Als je je use flags even goed zet is er niets moeilijks aan, ik gebruik zelf vlc om mijn webcam te streamen aangezien er nog geen MSN clients zijn die daar goed mee overweg kunnen.