Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

IPC 7521T batterypack zelf maken.

Pagina: 1
Acties:

• Nimrod|IA
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-03-2020

Nimrod|IA

Snoopy schopt KONT!!!!!!!!!

Topicstarter
Hoi allen

Ik heb een maand geleden een laptop (IPC/Mitac 7521T) van mijn huisgenoot overgekocht (P3 1.1 Ghz, 384Mb ram, 30 Gb hDD). Op zich voldoende voor wat ik er mee wil. Nu is de accu alleen DOOD. De pc houdt het 15 seconden uit zonder netvoeding.
De batterijen zijn dus gaar. Nu wil ik deze vervangen (De batterijen niet de ACCU). Een vervangende accu kost +- 115 euro incl. porto http://www.ipc-computer.de/index.php?cPath=2_118 . ik vind dit nogal veel voor een paar batterijtjes.
Nu heb ik de batterypack(4CGR18650HG2) gisteren open gemaakt. Er zitten Panasonic CGR18650HG batterijen in). Nu heb ik de datasheets enzo al gevonden op internet.Zie hier http://www.panasonic.com/...battery/oem/chem/lithion/ .
Deze batterijen 3,6 V en ong 1800 mAh zijn nog zeer moeilijk/niet te vinden. Er zijn wel genoeg vervangende Accu's van 2000 mAh of 2200mAh. Zoals bv hier http://www.batteryspace.c...ion=VIEWCATS&Category=739 . Kosten totaal +- 50 euro :-) .
Is het verstandig om deze accu's zelf te vervangen. Zijn er problemen waar ik rekening mee moet houden en is het mogelijk om deze accu's zo te vervangen.
Heeft iemand het hier al eens gedaan en is het de moeite waard. Als ik zo bij die site kijk die die IPC accu's levert hebben hun ook een 4400 mAh (Dus 2* 2200mAh *4) in hun assortiment. Dus het lijkt me dat het moet kunnen.
Ik wil gewoon weer kunnen werken zonder gelijk een kabel te moeten pakken (Op zich niet zo hinderlijk). ik ga denk ik geen accu voor 115 euro halen. Dat is de laptop niet meer waard vind ik zelf.

Ow ik heb elektroervaring en ik weet hoe een soldeerbout werkt.

>Systeemspecs<

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:26

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Je kunt grotere capaciteit cellen plaatsen. De lader slaat pas af als een bep. spanning bereikt is (4.1 of 4.2v per cel), het laden zal wat langer duren maar het gebruik dus ook.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• Nimrod|IA

Nimrod|IA

Topicstarter
Het grootste nadeel van Lithium-Ion accu's is dat je ze maar 500 keer kan LADEN. nooit geweten.

Maaruh denk je dat de chip van de laptop dit kan aansturen. Is de impendantie van de accu's dan niet anders, waardoor je een hogere of lagere laadstroom kan krijgen?? Of blijft de laadstroom gelijk en de tijdsduur dan enkel langer of korter. Ik hoop dus op de tweede optie. De eerste wordt dus een luke BANG.

[ Voor 23% gewijzigd door Nimrod|IA op 21-04-2005 13:04 ]

>Systeemspecs<

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:26

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Nee, dit soort accu´s worden geladen als een loodaccu, de lader kent een stroombegrenzing om de stroom niet op te laten lopen maar naar mate de spanning stijgt zal de stroom tot onder de stroombegrenzing dalen.

Wil je meer weten over het laden van dit soort accu´s kan je eens rondsnuffelen op www.modelbouwforum.nl

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• Nimrod|IA

Nimrod|IA

Topicstarter
Hoe kan ik deze batterijen opladen voordat ik ze aan elkaar koppel. Of is het ook mogelijk om ze zonder eerst individueel op te laden tot een pack te koppelen. Mocht het fout gaan heb ik nl een verbrande laptop, of een laptop zonde voedingscircuit. Beiden opties zijn NIET leuk

>Systeemspecs<

Verwijderd

Ik heb laatst een accu zelf gebouwd voor mijn Toshiba T1200. Dat ging best aardig moet ik zeggen, geen rare schroeiplekken dus het zal wel gelukt zijn... Ik heb die cellen toen bij reichelt.de besteld, het is mischien wel verstandig om de accu goed in de gaten te houden bij de eerste keer gebruik/laden (zelf heb ik de multi meter er aan gehad tijdens het laden en testen).

Ik heb bij mij de pack eerst in elkaar gesoldeerd en toen gewoon in de laptop gehangen om op te laden, controleer wel even of de cellen apart ongeveer dezelfde spanning afgeven.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2005 09:54 ]

Pagina: 1