Afbeelding op transparant folie printen

Pagina: 1
Acties:
  • 4.425 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopiek
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-04 10:47

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Topicstarter
Ik heb sinds gister een Aculaser 900 kleurenlaser. Weet iemand meer over wat voor transparant folie ik het beste kan gebruiken gebruiken om afbeeldingen te printen? Ik heb in de search en zo niet echt iets gevonden.

N.b. is imho beetje lastig te categoriseren topic, vandaar onder "fotografie" geplaatst.

Cogito Ergo Credo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-05 10:37

Remy

I usually get 100% accuracy

Webdesign en Graphics is toch meer hiervoor bedoeld, dus move FG >> WG ;)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-05 10:49

Nik

Wat voor folie heb je het precies over? Zachte plastic folie, of meer die sheets voor overhead projectoren? Indien de tweede: Zoek overhead projector sheets ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-05 15:13

André

Analytics dude

Wat bedoel je? Je weet niet welke transparanten er in je printer moeten? Wat staat er in de gebruikershandleiding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:31

Zoefff

❤ 

Je bedoelt sheets voor een overheadprojector? Je moet gewoon even naar de printshop of kantoorboekhandel gaan, en de juiste sheets kopen. Je hebt speciale sheets voor (kleuren)laserprinters, die moet je hebben. Als er niet op de doos staat dat je ze kan gebruiken in een (kleuren)laserprinter, dan moet je ze er ook niet instoppen :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopiek

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Topicstarter
ik had er eigenlijk even "zelfklevend"bij moeten zetten... uiteraard had ik het niet over transparanten, anders had ik er wel transparant/sheet neergezet...

rare oplossingen doe ik niet aan, het zou gewoon moeten bestaan: folie met een zelfklevend laagje waar je met een laser op kunt printen (ik weet o.a. door de search van GoT dat het wel bestaat voor inkjets, maar ja, die zuigen zwaar aangezien het snel uitloopt en niet zo scherp is als een laser...

n.b.:
André schreef op donderdag 21 april 2005 @ 12:47:
Wat bedoel je? Je weet niet welke transparanten er in je printer moeten? Wat staat er in de gebruikershandleiding?
Eej wat denk je wel, ik ben computernerd, ik mag geen handleidingen lezen 8)7

@Zoefff: heb dat in mijn eerste jaar (1997, HTS Informatica Leeuwarden), wel eens gedaan met een normale sheet, wel zelf weer uit de printer gekregen, vanaf die tijd hing er een papier boven "alleen hittebestendige sheets gebruiken" :p

[ Voor 43% gewijzigd door jopiek op 22-04-2005 13:30 ]

Cogito Ergo Credo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9542

ik heb wel eens transparante folies gehad voor cd labels die door de laser konden, dus het zal ongetwijfeld bestaan.

alleen geen idee waar die vandaan kwamen

misschien kan je eens informeren bij bedrijven die aan autobelettering doen ofzo

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 9542 op 22-04-2005 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02 23:12

SchizoDuckie

Kwaak

Anoniem: 9542 schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 13:34:
ik heb wel eens transparante folies gehad voor cd labels die door de laser konden, dus het zal ongetwijfeld bestaan.

alleen geen idee waar die vandaan kwamen

misschien kan je eens informeren bij bedrijven die aan autobelettering doen ofzo
Tip: doe niet eigenwijs zoals mijn (niet-bij-naam-te-noemen-maar-iedereen-weet-wel-over-wie-ik-het-heb) ex die een keer zo'n el-cheapo insteekmapje achtig iets in m'n laserprinter gevouwen heeft... een laserprinter heeft een HEATER om de toner vast te smelten en dan smelt dat plastic dus helemaal vast ín je printer.

You don't want that :P :X

Stop uploading passwords to Github!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopiek

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Topicstarter
SchizoDuckie schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 14:06:
[...]

Tip: doe niet eigenwijs zoals mijn (niet-bij-naam-te-noemen-maar-iedereen-weet-wel-over-wie-ik-het-heb) ex die een keer zo'n el-cheapo insteekmapje achtig iets in m'n laserprinter gevouwen heeft... een laserprinter heeft een HEATER om de toner vast te smelten en dan smelt dat plastic dus helemaal vast ín je printer.

eeuhhhmmm op wie reageer je nou??? ontopic blijven graag:

a. ik start geen topic als ik onzinadviezen wens
b. ik merk al tijden dat het niveau op GoT helaas downunder gaat :s (en dat is niet onder het motto: vroeger was alles beter).

Ik wil gewoon transparant laser te printen folie met een stickerlaagje hebben zoals dit:
Epson A4/Ink Jet Transparant-Folie / S041063

maar dan dus voor laser, want ja, ik snap ook, inmiddels zowel intellectueel als proefondervindelijk dat een laserprinter dmv hitte zijn pixeltjes in het materiaal schiet...

update
ben maar eens op de avery site gaan kijken, heb al wat gevonden, alleen nog geen nl winkel:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Transparente Selbstklebende Folien - 3480 

Format: 210 x 297 mm 
Ausführung: beschichtet, stapelverarbeitbar 
Anwendung: Vervielfältigen von Symbolen 
Farbe: transparent 
Folienstärke: 0,14 mm 
Inhalt Folien: 100 
Verkaufseinheit: 1 Packg. 
geeignet für: s/w Laser, s/w Kopierer, Color Laser

Zal maar eens bij Office Centre gaan kijken...

[ Voor 28% gewijzigd door jopiek op 22-04-2005 14:24 ]

Cogito Ergo Credo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-04 15:56

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

SchizoDuckie schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 14:06:
[...]

Ik vind het volkomen zinloos dat je dat er nou weer bij moet zetten. Ik kan er nog steeds goed om lachen (het was jouw printer >:) ) maar het doet in dit topic totaal niet ter zake, de TS zegt zelf al genoeg ervaring te hebben met het gebruiken van de juiste materialen.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Pagina: 1