Toon posts:

Rare vegen in windows titelbalk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met een rare veeg in de titelbalk.
ik heb de drivers van de vga kaart al ge-update, maar helaas niet geholpen.
Afbeeldingslocatie: http://www.myimager.com/imagedb/upl/80127221174_469193.jpg?178

Ik hoop dat er iemand is die mij kan helpen het is namelijk wel ontzettend irri.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
* Welkom in V&B : lees dit eerst aub ! *

Heb je wat meer informatie? Welke kaart (en andere hardware), welke drivers, welke software etc :)

• speek1984
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-09-2025
Heb je dit ook als je voor klassieke weergave kiest??

En idd.. Iets meer specs ajb

grs,

Speek

"It's about time you showed up Fox!"

Verwijderd

Topicstarter
Er zit een MSI vga kaart in RX9550 128MB, de laatste ATI driver is geinstalleerd.
Windows XP Home edition
Bij klassieke weergave heeft hij dit soms ook.

Ik hoop dat jullie zo genoeg gegevens hebben

• LoeiOrdinair
  • Laatst online: 23:18

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

wanneer kreeg je dit probleem? Na overclocken? Na het updaten van je drivers? Na het bijzetten van nieuwe hardware? Ga eens na wat je allemaal gedaan heb.

Verwijderd

Topicstarter
nee, dit is gewoon vanaf het begin, alleen komt dit probleem niet altijd voor.
d.wz. niet bij het openen van bepaalde dingen, gewoon echt heel willekeurig.

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Misschien is het wel iets een bug oid in Windows. Heb je wel alle updates geinstalleerd? Probeer eventueel de repair functie van Windows.

[ Voor 22% gewijzigd door LoeiOrdinair op 21-04-2005 12:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Alle update's die er maar beschikbaar zijn van windows e.d. zijn reeds geinstalleerd.
Ook de repairfunctie van windows reeds uitgevoerd, ook geen succes.

diverse tests laten draaien om de te kijken of je het probleem kunt "creeeren" maar dat is ook niet gelukt, ik heb een tooltje zoals burn-in-test gedraaid.

• Roko
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Doet het zich voor nadat je met een window hebt lopen schuiven over andere window?

Verwijderd

Probeer eens een ander simpel video kaartje. (een AGP kaatje bijvoorbeeld.) Het kan heel goed zijn dat er iets mis is met je video geheugen, wat random optreed. Ik heb dit in het verleden wel eens vaker gezien.

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

wat als je lay-out van de titelbalk wijzigt (back/forground color, fontsize, height etc.) en idd hoe is het in de classic weergave :?

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

En als je toevallig nog een lege partitie heb kan je daar windows xp "even" opnieuw opzetten met de juiste drivers. Als het probleem zich dan nog voordoet moet het haast wel hardware zijn.

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05-08 12:16

boesOne

meuh

Als het hardware zou zijn snap ik er niks van.. Waarom zou de hardware alleen de titelbalk verstoren ? De kaart weet toch niet waar de titelbalk is ?

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Verwijderd

Dit kan te maken hebben met de soort fonts die in de titel balk worden gebruikt. Als die net even een ander geheugen register aanspreken waar het probleem in zit, dan kan dit leiden tot verminking. b.v grote van het lettertype...

Verwijderd

Denk toch dat het aan je videokaart ligt. Wordt deze wel goed gekoelt? Heb de strepen wel vaker gezien bij niet goed functionerende videokaarten bij tests met 3DMark (kun je eventueel ook nog doen).

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dxdiag al uitgevoerd, maar kreeg toen geen foutieve meldingen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2005 @ 13:54:
ik heb dxdiag al uitgevoerd, maar kreeg toen geen foutieve meldingen.
Maar draait de koeler op de kaart wel goed? Zit er niet veel stof in? Wordt het koelblok erg heet?

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

BIj nader inzien lijkt het mij eigenlijk zeer sterk dat het een hardware/temp probleem zal zijn. Anders zou je wel vaker dit soort dignen zien en niet alleen in de titlebalk. Maar wat het zou kunnen zijn, ik heb geen idee 8)7 Heb je toevallig al een herinstal geprobeerd? Het is wel een wat overdreven misschien maar meestal zijn dan in één keer al je problemen opgelost.

Verwijderd

LoeiOrdinair schreef op donderdag 21 april 2005 @ 14:03:
BIj nader inzien lijkt het mij eigenlijk zeer sterk dat het een hardware/temp probleem zal zijn. Anders zou je wel vaker dit soort dignen zien en niet alleen in de titlebalk. Maar wat het zou kunnen zijn, ik heb geen idee 8)7
Ik vind het ook vreemd als dat het zou zijn, maar zoals ik al eerder zei heb ik dit ook wel eens gehad op bepaalde momenten (zoals in 3DMark). Ik heb er verder niet veel verstand van maar misschien dat het op een andere layer wordt gerendered? Of in een bepaald deel van het videogeheugen (wat brak kan zijn)? Ik zou een probleem met de videokaart iig niet uitsluiten.

TS, heb je eigenlijk al een printscreen gemaakt en deze op een andere pc bekeken?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2005 14:10 ]

• Mud.Starrr
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:29

Mud.Starrr

I shoot people for money

Magnetisch geval in de buurt van je scherm staan? (mobiel, speakers).
Daardoor krijg je soms vreemde kleuren en of vormen in beeld.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RVI | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

• aapelite
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-08 15:04

aapelite

Do the kirby!

Mud starrr schreef op donderdag 21 april 2005 @ 14:08:
Magnetisch geval in de buurt van je scherm staan? (mobiel, speakers).
Daardoor krijg je soms vreemde kleuren en of vormen in beeld.
Niet op deze manier hoor :) Dit is bij beide voorbeeld schermpjes namelijk precies hetzelfde. Dezelfde vorm bedoel ik dan. Een mobiel of speakers zou het beeld alleen wat kunnen uitrekken of verkleuren. Ik denk zelf aan artifacts, zeker omdat de vormen zo identiek zijn, ofwel waarschijnlijk iets met videokaart.

Plaatje is inderdaad kapot zie ik, toevallig het topic eerder op de dag bekeken dus herinnerde me hem nog :)

[ Voor 10% gewijzigd door aapelite op 21-04-2005 16:31 ]

• Mud.Starrr
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:29

Mud.Starrr

I shoot people for money

aapelite schreef op donderdag 21 april 2005 @ 14:25:
[...]

Niet op deze manier hoor :) Dit is bij beide voorbeeld schermpjes namelijk precies hetzelfde. Dezelfde vorm bedoel ik dan. Een mobiel of speakers zou het beeld alleen wat kunnen uitrekken of verkleuren. Ik denk zelf aan artifacts, zeker omdat de vormen zo identiek zijn, ofwel waarschijnlijk iets met videokaart.
Tjah plaatje doet het hier niet dus ik kan alleen van de text uitgaan.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RVI | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

Verwijderd

Kan je dat plaatje misschien ff opnieuw posten. Is misschien wat handiger voor degenen onder ons die het niet gezien hebben. >:)
Pagina: 1