Toon posts:

"www" verschil?

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraag over het verschil tussen web-adressen

Het maakt niet uit of je bijv. motor.pagina.nl in je browser intypt of www.motor.pagina.nl intypt.
Je komt via alle twee de adressen op dezelfde site

Is daar één of andere code voor?

want ik zit met het dat probleem dat als ik voor mijn subadres er "www" voor gaat zetten, de browser een hele andere pagina gaat laden, de "root" zeg maar.

En klanten typen toch al snel "www" voor een adres, dus dan komen ze op de verkeerde site

weet iemand misschien hoe ik dit probleem kan oplossen

alvast bedankt

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

gewoon een redirect doen :?

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Welke webserver gebruik je? Apache, of iets anders?

• OneUp
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-04 19:28
Kun je niet bij de degene waar je nu je domein geregistreerd hebt ook het domein met www ervoor registeren of actief laten maken? Of anders even bij hun informeren hoe het zit?

Toen ik mijn domein registreerde als 'www.domein.nl' kreeg ik automatisch het domein 'domein.nl' erbij.

People are just like trees. They fall down when you hit them mutiple times with an axe.

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-05 22:49

curry684

left part of the evil twins

Dat heet een 'virtual host' en is een feature die je in IIS of Apache makkelijk in kunt stellen als je die naam weet :) Het heeft alleen weinig tot niets van doen met Programming & Webscripting, maar met het configureren van je webserver. Topics hierover horen dus in Software Algemeen thuis, maar omdat je vraag al beantwoord is en je verdere info in de stickies van Software Algemeen kunt terugvinden zet ik deze op slot :)

Professionele website nodig?

Dit topic is gesloten.