Remote database connectie met Access

Pagina: 1
Acties:

• ezeedijk
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-02 16:09
Hallo mensen,

Ik heb voor een stage een opdracht waarbij ik gegevens uit één Access database in een andere moet zien te krijgen. De ene database staat op een heel andere locatie, dus het zaakje zal via internet verstuurd moeten worden.
Het geheel moet het liefst helemaal automatisch gebeuren, in dit geval één keer per week een update zodat de gegevens uit de ene database aan de andere worden toegevoegd. Ik kan niet echt een goede manier vinden... Iemand van jullie een idee hoe ik dit het beste kan aanpakken?

Verwijderd

De DB file copieren naar de andere locatie. Op de andere locatie linked tabellen maken met de db file en de queries maken die de data overzetten.

Nu moet je ervoor zorgen dat de file daar elke week komt en met een druk op de knop zet je alles automatisch over.

• pjvandesande
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 19:09

pjvandesande

GC.Collect(head);

Waarom weekelijks, is het niet mogelijk om remote te connecten?

Anders zou je moeten denken aan een synchronisatie process. Of hoeft te locale DB niet uptodate te zijn?

[ Voor 47% gewijzigd door pjvandesande op 21-04-2005 12:12 ]

• Wilfred
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08-2022
In access docmd.TransferDatabase
Het is me niet helemaal duidelijk wat je nu moet doen.
Je kan ook een synchronisatie database maken of tabel voor tabel toevoegen.
Je kan ook een ODBCkoppeling maken naar de database..
Je kan ook direct de tabellen koppelen met de Access koppeling.

Edit:

Sorry ik begreep je even niet..

Is het de bedoeling dat op beide locaties wijzigingen worden doorgevoerd?
Dan is het namelijk noodzakelijk dat je een synchronisatie kopie aanmaakt.
De ene locatie stuurt dan af en toe de synchronisatie kopie op.. Die sync je dan met de hoofddatabase en je stuurt m weer terug.

Als er alleen gekeken kan worden kan je beter gewoon de complete database opsturen.

Het komt alleen weleens voor dat de sync database corrupt raakt en niet meer te syncen valt. Dan is de sync database dus zijn gegevens tot de laatst voorafgegaande sync kwijt. max een week dus.

Suc6

[ Voor 53% gewijzigd door Wilfred op 21-04-2005 12:35 ]

Sign of my Time

• ezeedijk
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-02 16:09
Nee, het is niet nodig dat de database helemaal up-to-date is. De gevens moeten namelijk gewoon één keer per week nagekeken worden. Dus het idee van gewoon de file overzetten is denk ik het eenvoudigste en werkt denk ik prima voor wat mijn bedoeling is. Mijn idee is nu dan om in het programma aan de ene kant een optie te geven dat de gebruiker met een druk op de knop via outlook de database kan versturen naar de mail van de beheerder aan de andere kant, en deze kan dan het bestand in de goede directory dumpen waar Access weer verbinding mee maakt. Is er alleen ook een manier om Outlook automatisch het bestand in de goede directory te laten zetten?

• googhum
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-05-2022
Voor het verplaatsen van bestanden kan je misschien beter een ftp programma gebruiken. Afhankelijk van de grote van de database zal je mailserver dit namelijk niet leuk vinden.
Pagina: 1