Toon posts:

XFX FX5900XT (en pc) defect?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gister Zalman VF700-CU VGA Cooler gekocht en deze voorzichtig op mijn FX5900XT bevestigd. Had er zelfs 2 anti-static bags onder liggen tijdens het 'monteren'.

Na het opnieuw plaatsen kreeg ik bij opstarten METEEN artifacts dwz beeld zag eruit alsof het uit een printer kwam met verstopte nozzles.. Miste dus aantal horizontale lijnen. Na tijdje aanlaten (in bios) word dit erger en komen er blokjes en verticale lijnen bij. Toen maar uitgezet en na originele koeler geprobeerd te hebben, tot de conclusie gekomen dat ik mijn FX5900XT mag begraven... of niet??

Toen maar super vette TNT2 16MB AGP geplaatst en beeld was goed.. Daarna nog wat geheugen 'proberen' te plaatsen (uiteraard met stroom eraf) en daarna aangezet en toen begon PC te stinken, maar GEEN rook gezien. Nu doet mijn PC dus helemaal niets meer, maar het geheugen lijkt in orde en ik weet dus niet wat het kan zijn. Heb HDDs en FDDs losgekoppeld, maar dan nog start PC niet op. Het CPU ook bekeken en lijkt in orde. Wanneer ik PC aanzet gaan alle lampje aan en de fans draaien. Verder niets...

Wat kan het zijn? (behalve een dure dag gister :P ) Iemand een idee? Ik vrees zelf voor nieuwe videokaart EN moederbord..

PS: Weet niet of het in juiste forum staat.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2005 11:57 ]

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Het CPU ook bekeken en lijkt in orde. Wanneer ik PC aanzet gaan alle lampje aan en de fans draaien. Verder niets...
Is er misschien wat koelprut (dat geleidt) op de videokaart of de videoprocessor gekomen?

Zit je videokaart ook goed in het AGP slot (kijk bij de connector, mogelijk is je kast een klein beetje scheef waardoor hij er net niet lekker in gaat.

Als je echt stank rook, ruik dan eens of het uit de voeding komt.
Slechte voedingen begeven het vaak als nieuwe hardware wordt toegevoegd.
Een andere voeding proberen is een mogelijk optie, maar het kan best dat je moederbord kapot is.
Maar een kapotte videokaart kan ook heel je systeem blokkeren.
Als je opstart zonder videokaart dan zou je PC moeten gaan piepen. Dus datis misschien ook nog een aardige test. :)
Ook als je opstart zonder geheugen dan zou hij geloof ik moeten gaan piepen maar dat weet ik niet precies meer.
Zonder CPU doet ie inderdaad niks. =P ;)

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Topicstarter
ok, even een update:

Het was dus zowel de grafische kaart (wat ik al wist) en dus het moederbord!

Heb nu een ASUS A7V600-X moederbord gekocht en nu werkt mijn 2*512 Twinmos pc3200 tenminste fatsoenlijk. Upgrade naar socket 754 was toch te veel geld nu ik ook nog op zoek moet naar vervanging voor vga kaart (heb nu radeon 9600 tijdelijk erin)

Tot nu toe tevreden met het bordje.

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2005 @ 11:56:
Gister Zalman VF700-CU VGA Cooler gekocht en deze voorzichtig op mijn FX5900XT bevestigd. Had er zelfs 2 anti-static bags onder liggen tijdens het 'monteren'.
Ik had iets gehoord dat juist de buitenkant van die zakjes wel goed statisch kunnen worden?