_bas_ schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 09:44:
Als je echt veel games speelt dan kan je beter geen notebook kopen tenzij je echt veel $$$$ te besteden hebt.
De meeste notebook videokaarten presteren zeer matig in de meeste games.
Het grootste probleem is dat veel van die notebook grafische kaarten gewoon het interne geheugen gebruikt wat je performance aardig omlaag haalt.
no offence intended maar ik weet niet waar je die wijsheid van haalt dat de meeste grafische kaarten voor notebooks het interne geheugen gebruiken. Je bent denk ik in de war met de integrated graphics die meestal in de chipset gebouwd zijn en echte dedicaded kaarten.
Die integrated dingen gebruiken inderdaad een deel van je intern geheugen zoals de 855GM en de Ati IGP9100 chipsets. Maar een nvidia 5700Go die genoemd wordt heeft gewoon eigen geheugen hoor.
Alle echte dedicated grafische kaarten hebben eigen geheugen. Ik heb zelf een Ati M9700 met 64MB in mijn notebook zitten. Die 64MB zit echt op de grafische kaart hoor en maakt geen gebruik van mijn 512MB ram. Ik kan gewoon Far Cry spelen. LoTR - BFME speel ik op 1400x1050 met high details en ik merk geen hapering. Alleen af en toe als het echt druk wordt. Maar dat ligt denk ik aan het feit dat 512MB net niet genoeg is. Windows en achtergrond meuk gebruikt al rond de 250MB dus ik denk dat ik binnenkort maar nog een extra reepje 512MB ga halen.
Aan de Topic Starter als je echt wilt gamen ga dan minimaal voor een notebook met een Ati M9600 of als het even kan een Ati M9700. Die presteren beide beduidend beter dan een nividia 5700Go. Dit zijn de iets oudere generatie grafische notebook grafische kaarten.
Wil je echt het nieuwste van het nieuwste ga dan voor een Ati Mobile X800 of voor de nvidia GeForce6800Go. Dat zijn de beste kaarten van de huidige generatie.
Tevens denk ik dat dit topic snel dicht gaat omdat het niet echt aan de eisen voldoet maar goed wie ben ik. Ik zie nergens terug komen wat je budget is, wat je echt specifiek ermee gaat doen (welke games, welke software, wat voor gebruik? onderweg of alleen thuis). Wat voor onderzoek je nou echt hebt gedaan en dergelijke.
Want benchmark resultaten kan je met google vinden, aan de hand van benchresultaten kan je ook achter komen hoe goed zo een 440Go is. Waarom je precies tussen die 2 notebooks twijfelt die je in de startpost noemt zie ik ook niet terug komen.
Het zijn namelijk wel 2 verschillende CPU's, de eerste is een AMD 64 en de tweede is een Pentium-M Dothan. Daarna dump je wat specs van een ander model en vraag je of het wat is.
no offence intended maar GoT is geen helpdesk, kom je er echt niet uit dat kan je natuurlijk altijd posten maar ik kan nergens op uit maken dat je echt iets hebt opgezocht behalve specs.
Mijn advies, bepaal je budget, bepaal je gebruik en kom je er echt niet uit post dan hier.
Heb je bijvoorbeeld de notebook best buy guide gelezen?
Notebook Best Buy Guide 2005.1: Inleiding
Daar staan best wat nuttige dingen in, misschien staat zelfs de notebook ertussen die je gaat kopen. Wie weet.
[
Voor 28% gewijzigd door
FongWan op 22-04-2005 11:34
]
| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |