6800GT artifacts

Pagina: 1
Acties:

• keldererik
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-08 17:17
Hey,

Vanochtend toen ik de pc aanzette kreeg ik plots artifacts in Windows. Dit vond ik heel vreemd, ik nieuwe driver installeren, maar dat hielp niet. Overigens gaf mijn temp sensor na de nieuwe drivers geen 55 graden aan maar 44 graden Verder zit er geen stock koeling meer op maar een Zalman VF700Alcu. Met stock koeler werd die idle 70 graden. In games heb ik nog geen artifacts kunnen ontdekken, hij is niet overgeclocked en ook nooit geweest. Ook lijkt het als ik 5 minuten de computer aan heb staan ze helemaal verdwijnen, toch vraag ik me af hoe dit zomaar kan? Hier mijn verdere specs:
http://www.tweakzone.nl/specs/2197
Weet iemand hoe dit kan, of het is op te lossen, of is er een pipeline kapot aan het gaan?

Alvast bedankt.

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08 22:12
Als je nog garantie hebt kan je maar best niets veranderen aan de kaart (koeling ed).
Indien de kaart dan stuk gaat dan kan je garantie claimen.
Je zou btw best eens een grondige test doen op artifacts, daar bestaan speciale programmaatjes voor zoals artifact tester (dacht ik).
Grondig wil zeggen een uur of 10 3d mark 05 draaien en ervoor zorgen dat het progje dat test op artifacts het aantal fouten bijhoudt.
Als je veel errors krijgt screenshot maken van het eindresultaat en dit doormailen met de vraag of je de kaart kan omruilen.

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Geheugen op de videokaart zelf kan artifacts geven als het het niet meer trekt qua timing of temperatuur. Je zou het iets kunnen onderklokken om te zien of dat het probleme permanent oplost.
Als je nog garantie hebt dan kan je beste misschien gewoon teruggaan.
Want als hij altijd zonder problemen gefuntioneerd heeft dan voorspelt het mogelijk niet vee goeds. =)
Als je stockcooler nog hebt dan kan je die er uiteraard gewoon opprikken en de kaart retourneren.

Senile! Senile Oekaki

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

misschien een driver issue. al eens geprobeerd met een 'oude' driver voor je videokaart?

d:)b :henk d:)b