Toon posts:

Hoe en wat over een server?

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag een computer als server gaan gebruiken.
Gewoon om bestanden op te slaan, desnoods een gameserver draaien, en een aantal programma's die dan open staan om te downloaden.(kan je die programma's dan ook bedienen vanaf je eigen pc) Zodat de pc op mijn kamer niet constant aan hoeft te staan.
Moet er dus ook op kunnen inloggen voor 3 computers en een xbox. Deze server moet dan ook met het i-net verbonden zijn.
Ik heb geen idee wat voor systeem ik moet gaan gebruiken, Unix?, NT server?, Windowsserver 2003? Samba ?.
Ik heb al gezocht maar kan niet echt duidelijk heden vinden. Heb ook geen verstand van servers maar wel redelijk wat van computers. Kunnen jullie mij vertellen wat het beste is, of het makkelijkst gebruiken. :)

PC is:

pentium 4, 2ghz
512 mb werkgeheugen
Geforce Fx 5600 128 mb
80 gb 7200 rpm 8 mb
120 gb 7200 rpm 8 mb
Pioneer dvdr 108

bvd ;)

• Night89
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-02 12:30

Night89

Als je alles op een rijtje heb

zet er win 2000 pro op, als je iig geen linux guru bent ;) ( like me)

gooi er UltraVNC oid op, gooi em in een hoekie met alleen 230v en 100 mbit kabeltje, en klaar >:)

staat er hier ook 1

Fileserver
Downloadbak
FTP Server

mischine nog mail en web, maar dat moet nog

en btw, voor beetje files hosten is een 2,4ghz echt overkill

heb hier een PIII 866 met 512mb ram staan en 40 60 80 gb schijven

die 512 is al overkill maarja had het toevallig liggen :+ :o

[ Voor 28% gewijzigd door Night89 op 21-04-2005 11:31 ]

Met Vriendelijke Groet,

Verwijderd

dus je denkt ik post het maar in pns zonder te lezen wat de policy voor dit forum is...
os maakt niet uit, als je het maar snapt...

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:58

_Ernst_

Mark It Zero!

Voor een simpele thuisserver die wat bestanden deelt zou je ook gewoon windows XP kunnen gebruiken. Ik draai hier ook een server met xp erop, loopt prima :) (deelt bestanden, printer en internet en fungeert als downloadbak, en er draaien een ftp en http server op, en dat alles op een pentium !!! 450)

Maar je zit in het verkeerde forum, dit gaat over Professional Networking & Servers ;)

Last.fm

Verwijderd

Sorry, maar dit is niet de bedoeling. Jij bent de enige die kunt beslissen wat voor server je wilt, jij bent namelijk degene die het ding moet gaan beheren.

De keuze tussen Unix (met Samba) en Windows moet je zelf maken. Als jij met beide ervaring hebt kun je vast zelf die keuze wel maken. Windows NT4 wordt niet meer gesupport dus dat is geen slim idee. Maar ga er niet zomaar van uit dat je zelf even een Unix/Linux server opzet. Wat dat betreft is een Windows-server makkelijk.

Zoals je ziet is het dus vooral aan jezelf. Jij weet wat je zelf kan en wat je wil. Dan moet je zelf aan de slag gaan en kun je eventueel bij concrete problemen/vragen de hulp inroepen van dit forum. Zo'n algemeen topic als dit heeft geen zin. Bovendien heeft dit neits te maken met Professional Networking & Servers.

Dit topic is gesloten.