TV-out enable on Suse 9.2 Nvidia (nvtv)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben een echte newbie op het gebied van linux en gebruik nu sinds een maand een multi-boot systeem en dat bevalt super ;-). Nu heb ik alleen nog een probleem met mijn tv-out. Ik heb inmiddeld de mplayer geinstalleerd en wil deze nu ook op mijn tv bekijken.

Hiervoor heb ik na wat google werk gevonden dat ik nvtv moet gebruiken. dit heb ik dus vervolgens geinstalleerd op mijn systeem.

Nu is mijn misschien domme vraag, hoe gebruik ik dit het is geinstalleerd via Yast, en kan het commanda invoeren bij run. Echter dan gebeurd er niets meer.

Kan iemand me vertellen wat ik fout doe of dat ik nog iets moet installeren of aanzetten.

Ik gebruik Suse 9.2 op een Geforce TI4600 deluxe en maak gebruik van de S-vhs uitgang

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-07 16:50

dawuss

gadgeteer

nvtv is een alternatieve manier om TV-out te krijgen op een systeem met NVidia videokaart. Het is eigenlijk een vrij "lomp" programma, dat rechtstreeks in je videokaart prutst met de settings om je display van VGA naar TV te zetten. Dit heeft 2 nadelen:
• Je TV moet de huidige resolutie ondersteunen (over het algemeen max. 800x600)
• Het programma moet als root draaien, anders heeft het onvoldoende rechten om rechtstreeks met de hardware te communiceren.

Een andere manier om TV-out te krijgen onder Linux, is door een extra screen aan te maken in je X server configuratie. Hoe je dat doet kun je vinden door te [google=nvidia xfree tv-out]

Succes! :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke , dat leverd al meer resultaat op dan mijn zoek actie op tv-out how to.

Nu heb ik het volgende gedaan Nvidia drivers geinstalleerd en in etc/X11/ config bestand aangepast.

Maar krijg het nog niet echt aan de praat help mijn eigen resolutie om zeep.

Is het ook mogelijk om dit via Sax2 en dan expert settings aan te geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flapdrol85
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Als het alleen gaat om het gebruiken van Mplayer moet je eens kijken naar Movix dit kun je in windows op een cd branden.
Als je het dan in de computer laat zitten en deze opnieuw opstart start hij helemaal automatisch een soort Mplayer deluxe op.

Om van je Nvidia tv-out gebruik te maken, zul je een parameter mee moeten geven, ik dacht nvidiatv o.i.d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-07 16:50

dawuss

gadgeteer

flapdrol85 schreef op donderdag 21 april 2005 @ 17:30:
Als het alleen gaat om het gebruiken van Mplayer moet je eens kijken naar Movix dit kun je in windows op een cd branden.
Als je het dan in de computer laat zitten en deze opnieuw opstart start hij helemaal automatisch een soort Mplayer deluxe op.

Om van je Nvidia tv-out gebruik te maken, zul je een parameter mee moeten geven, ik dacht nvidiatv o.i.d
Dat is net zo iets als tegen iemand met problemen aan de motor van zijn brommer een auto aanraden :P
Ik denk dat je er helemaal uit moeten komen met de verschillende XFree + NVidia TV-out howto's :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©