Toon posts:

Krijg geen connectie met Limewire

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Normaal gesproken haal ik mijn files altijd op newsservers met grabit,
maar op aanraden van een kennis heb ik van de week Limewire Pro geinstalleerd op mijn pc.
Nu bleek na installeren dat hij continue een verbinding blijft maken, maar deze nooit krijgt.
Aantal details:

P4 2,4
512 2700DDR kingston
Speedlinq 2048/1024
Windows XP Home
ZoneAlarm Security Suite

Zelfs bij uitschakelen van ZoneAlarm en Windows Security Center wordt er geen connectie gemaakt.
Ook heb ik Limewire Pro verwijderd en de "gratis" versie gedownload en geinstalleerd, dit mocht ook niet baten. Op Limewire.com staan een aantal suggesties om de connectie in te stellen zodra je gebruik maakt van een firewall. Deze heb ik allemaal opgevolgd, maar zoals je waarschijnlijk al kunt raden.... geen resultaat.
Wie heeft er nog een idee hoe ik dit op kan lossen?

Belangrijk ander detail is dat Kazaa en Emule ook geen connectie krijgen vannaf mijn PC sinds ik Microsoft Antispyware het één en ander heb laten verwijderen i.v.m. spyware die het herkende in Kazaa Lite. Dit is trouwens wel zo'n 3 maanden geleden geweest.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2005 11:43 ]

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:08

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

De poorten zijn opengezet in je router/modem?

Ik weet niet meer welke poort(en) dat moet(en) zijn, maar het staat in ieder geval in de instellingen van Limewire.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• trimakassi
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-02 15:07

trimakassi

haapsie is eepsie!

Ik heb zelf ook LimeWire en je kan als volgt aangeven via welke poorten er verbonden wordt. Zoek even vanaf: "extra" => "opties" => "geavanceerd" => "Firewall config" => "Poortnr" waar naar geluisterd wordt. Dit kun je zelf veranderen naar een poort waar je router het mee eens is.
LimeWire heeft trouwens wel een portie spyware meegeleverd. Kijk bij ZoneAlarm onder Program Control en dan Programs wat er wel en niet wordt toegestaan. Het kan ook zijn dat bij het tabblad webfiltering een aantal zaken standaard zijn aangevinkt die eea tegenhouden. Maar ik vermoed dat je router roet in het eten gooit. Succes ermee.

[ Voor 44% gewijzigd door trimakassi op 22-04-2005 01:21 ]

There's nothing more lame than quoting yourself -Trimakassi

Verwijderd

Topicstarter
trimakassi schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 01:18:
Ik heb zelf ook LimeWire en je kan als volgt aangeven via welke poorten er verbonden wordt. Zoek even vanaf: "extra" => "opties" => "geavanceerd" => "Firewall config" => "Poortnr" waar naar geluisterd wordt. Dit kun je zelf veranderen naar een poort waar je router het mee eens is.
LimeWire heeft trouwens wel een portie spyware meegeleverd. Kijk bij ZoneAlarm onder Program Control en dan Programs wat er wel en niet wordt toegestaan. Het kan ook zijn dat bij het tabblad webfiltering een aantal zaken standaard zijn aangevinkt die eea tegenhouden. Maar ik vermoed dat je router roet in het eten gooit. Succes ermee.
ZoneAlarm had ik al geconfigureerd, bij programs heb ik onder limewire alle functies toe laten staan.
In limeWire zelf had ik ook de optie gevonden waar je de poortconfiguratie zou moeten kunnen veranderen, maar standaard staat deze op 8086 bij LimeWire, en eerlijk gezegd heb ik geen idee naar welke poort ik deze moet zetten om het ook nog veilig te houden.

• trimakassi

trimakassi

haapsie is eepsie!

Kun je aangeven wat voor router/modem je precies hebt?

Verwijderd

Topicstarter
trimakassi schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 13:05:
Kun je aangeven wat voor router/modem je precies hebt?
Ik zal dat straks als ik thuis ben even nakijken, en vanavond vermeld ik wel even het type modem etc.
Een vriend van mij vertelde gisteren dat het hoogstwaarschijnlijk inderdaad met mijn modem/router te maken heeft, maar hoe ik in de instellingen daarvan kom is mij onduidelijk.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 13:22:
[...]

Ik zal dat straks als ik thuis ben even nakijken, en vanavond vermeld ik wel even het type modem etc.
Een vriend van mij vertelde gisteren dat het hoogstwaarschijnlijk inderdaad met mijn modem/router te maken heeft, maar hoe ik in de instellingen daarvan kom is mij onduidelijk.
Mijn modem type is: CopperJet HLF-1612EU-01

Wellicht kan iemand mij helpen hoe ik deze kan configureren om wel connectie te krijgen met LimeWire.
Thanx

• trimakassi

trimakassi

haapsie is eepsie!

Ben voor je aant zoeken, morgen kan ik je waarschijnlijk meer vertellen. Moet nl zo weg meedoen aan de Bata444 :P Probeer ondertussen Ares eens uit. Kun je hier vandaan plukken. Is een goeie p2p client voor muziek. Als je films wilt kun je btw beter met een bittorrentclient aan de slag.

[ Voor 53% gewijzigd door trimakassi op 23-04-2005 00:30 ]

Pagina: 1