Eerst een beetje code opmaak:
De index bestaat uit 2 frames (menu_farme & main_frame).
In iedere pagina in het main_frame wordt dmv php een topmenu ge-include waarin een form staat.
In het topmenu staat een simpel zoekformulier waar het wel om draait.
Dan heb ik de functie:
En dit werkt dus niet. Hij "refresht" de pagina die op dat moment in het main_frame staat. Ook doet hij het niet als ik er
Als ik het frame verander in menu_frame doet hij het wel
Dan laadt hij de pagina gewoon in het menu.
Ook als ik er een ander event aan hang (bv. document.write();) dan doet hij het ook.
Hoe kan het dat hij het wel doet naar een ander frame toe of een ander event, maar dat hij het niet doet als ik in hetzelfde frame een andere pagina wil aanroepen.?
Zie ik iets over het hoofd?
De index bestaat uit 2 frames (menu_farme & main_frame).
In iedere pagina in het main_frame wordt dmv php een topmenu ge-include waarin een form staat.
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| <html> <head></head> <body> <?php include "../topmenu.inc"; ?> ....code pagina waar het niet om gaat..... </body> </html> |
In het topmenu staat een simpel zoekformulier waar het wel om draait.
code:
1
2
3
4
5
6
| <table>
<tr>
<td><input type="text" onKeyDown="checkEnter();" name="zk"></td>
<td><a href="#" onclick="document.forms[0].submit();">[img]"../images/buttons/button_zoek.gif"[/img]</a></td>
</tr>
</table> |
Dan heb ik de functie:
code:
Om het formulier te submitten met de enter-toets en door te sturen naar een bepaalde pagina.1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| <script language='javascript'>
function checkEnter() {
if (event.keyCode == 13) {
var zoeken = 'pagina.php?zk=';
zoeken += document.forms[0].elements[0].value;
parent.frames['main_frame'].location.replace(zoeken);
}
}
</script> |
En dit werkt dus niet. Hij "refresht" de pagina die op dat moment in het main_frame staat. Ook doet hij het niet als ik er
code:
van maak. Terwijl het topmenu in het "document" wordt ge-include. Maar..........1
| document.location.replace(); |
Als ik het frame verander in menu_frame doet hij het wel
Ook als ik er een ander event aan hang (bv. document.write();) dan doet hij het ook.
Hoe kan het dat hij het wel doet naar een ander frame toe of een ander event, maar dat hij het niet doet als ik in hetzelfde frame een andere pagina wil aanroepen.?
Zie ik iets over het hoofd?