Sweex printserver wordt niet gevonden

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Vozze
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-05 14:48
Nogmaals een poging om wat hulp van mede-tweakers te krijgen.

Het volgende doet zich voor:

Ik heb laatst een parallelle printserver van Sweex aangeschaft. Deze wil ik gaan gebruiken in combinatie met een HP Deskjet 843C.
Ik sluit deze aan op de printer. Stroom erop. Status-lampje (groen) knippert een aantal keer en gaat daarna uit. UTP-kabel erin die naar mijn draadloze router gaat. 10/100-led (oranje) knippert een paar keer en blijft dan branden.
CD erin en gaan denk je. Eerste gedeelte gaat goed totdat je bij een scherm komt waar je de printserver moet selecteren. Hier staat echter geen enkele printserver. Ook na het veelvuldig op de Refresh-knop drukken haalt niets uit.
Handleiding heb ik gelezen. Biedt geen uitkomst. Wordt niet gesproken over IP-adressen. DHCP in de router staat aan. De PC krijgt een IP-adres.
Tevens staat in de router aangegeven dat er 1 connected client is (de PC dus). Heb ook geen MAC-filtering aanstaan. Het is net of de printserver niet gezien wordt terwijl er wel degelijk een link is.
Naar mijn weten dient de printserver gewoon een IP te krijgen. Bestaat er een mogelijkheid om alle clients in een netwerk te zien, zodat ik kan controleren of deze daadwerkelijk een IP-adres krijgt? Of dat deze in een ander subnet zit.
Misschien dat de printserver standaard een IP-adres krijgt. Maar hoe kom ik hier achter?
Zoals gezegd. De handleiding is zeer summier en biedt me weinig tot geen informatie.
In printerserver SWEEX probs... heeft paQ hetzelfde probleem, maar hier komt geen oplossing naar voren.

Weet iemand raad?

"He who thinks knows evertyhing, knows nothing" - Socrates

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:34

Coach4All

I'm a Coach 4 All

1. Staat DHCP standaard aan op printserver?
  2. Al eens printserver op factory default gezet?

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• Vozze
Coach4All schreef op donderdag 21 april 2005 @ 10:42:
  1. Staat DHCP standaard aan op printserver?
  2. Al eens printserver op factory default gezet?
DHCP aan op printerserver? Deze moet naar mijn weten gewoon een IP-adres van de router krijgen. Kan ook niet in de web-administration, want ik weet het IP-adres niet. Ding staat op factory-default. Komt zo uit de doos. Tevens is er geen reset knop aanwezig.

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:31

FastBunny

Give it the Works !

MarkTheFOX schreef op donderdag 21 april 2005 @ 10:46:
[...]

DHCP aan op printerserver? Deze moet naar mijn weten gewoon een IP-adres van de router krijgen. Kan ook niet in de web-administration, want ik weet het IP-adres niet. Ding staat op factory-default. Komt zo uit de doos. Tevens is er geen reset knop aanwezig.
Pak dan uit de doos ook even de handleiding daarin staat of die standaard een vast ip heeft of op dhcp staat en op de cd zit vaak een tool waarmee je hem op kunt sporten :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• Fiets
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:14

Fiets

A.K.A. Bambi

Misschien is het handig om even te testen met een crosslink cable. Gewoon even de printserver direct aan je pc of laptop hangen en dan de factory default ip adres in je IE typen.

Maar 2 DPC'ers op DHEP! Ahum, nu nog maar 0 aktieve leden...

• Vozze
Fiets schreef op donderdag 21 april 2005 @ 10:55:
Misschien is het handig om even te testen met een crosslink cable. Gewoon even de printserver direct aan je pc of laptop hangen en dan de factory default ip adres in je IE typen.
Dit is nog wel even het proberen waard. Zal tevens de CD afspeuren op bepaalde tools. Kan dat ding namelijk niet benaderen zonder IP. Die moet ik dus weten. Zal ook nog de handleiding driedubbel checken.

• Fiets
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:14

Fiets

A.K.A. Bambi

Zelf heb ik pas ook een printserver ergens geinstalleerd en die kon in het begin ook geen ip adres ontvangen van de DHCP server. Met de installatie cd kon ik hem wel op het netwerk vinden en IP adres vast instellen. Helaas werkte dit alleen binnen het zelfde domein.

Werkte eigenlijk best raar, de pc's op het netwerk zien de printer niet als netwerk printer, maar als locale printer met een ip adres die hij ziet als ltp poort.

Maar 2 DPC'ers op DHEP! Ahum, nu nog maar 0 aktieve leden...

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-05 17:29
De meeste van die printserver zijn via ipx bereikbaar.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• Vozze
Fiets schreef op donderdag 21 april 2005 @ 10:55:
Factory default IP-adres kan ik in geen enkele documentatie vinden. Wie heeft dezelfde printserver en kan me verder helpen?

Crosslink werkt niet trouwens. Begin steeds meer te twijfelen of dat ding wel gewoon werkt...

Update:

Uiteindelijk het ding aan de praat. Ik kwam erachter dat dat ding het ip-adres 10.0.0.1 had, door hem aan te sluiten op m'n laptop. Deze kreeg namelijk het ip-adres 10.0.0.2. Toen kon ik gelukkig bij de web-interface. Handmatig ding op 192.168.2.100 gezet en DHCP uitgezet.
Uiteindelijk ging ook dat goed. Toen wou ik een nieuwe printer toevoegen. Gekozen voor "Connect to a printer in the Internet or your Intranet". Ingevuld zoals in de handleiding staat. Werkte niet. Zelf gezocht en als volgt het adres ingevuld: http://192.168.2.100:631/lpt1.
Werd gevraagd om drivers. De juiste gekozen. Testpagina afgedrukt. Gaat goed. Alleen geeft Windows de printer de volgende naam: unknown on http://192.168.2.100:631.
Vind ik niet echt mooi staan. Kan ik dit ook veranderen?

Update 2:

Uiteindelijk ook dat opgelost door te kiezen voor local printer en dan TCP/IP port. Hehe, eindelijk.

[ Voor 61% gewijzigd door Vozze op 21-04-2005 19:53 ]

Pagina: 1