[php] Meerdere bestanden dynamisch uploaden

Pagina: 1
Acties:
  • 176 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:43

TwoR

Gekleurde stippen

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een probleem met het uploaden van meerdere files. Het is de bedoeling dat je een file aan kan geven en dan kan kiezen upload of dat je kan kiezen om nog een file toe te voegen. Alleen daar gaat het fout. volgens mij kent het input type file geen value waarde.
Ik heb nu de volgende code:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
$fileadressen = array();
echo"
<form method=\"POST\">
 <table>
  <tr>
";

if(IsSet($_POST['submit'])){
    for($i = 0; $i < count($_POST['fileadressen']); $i++){
        echo"
          <tr>
            <td><b> File </b></td>
            <td>
              <input type=\"file\" name=\"fileadressen[]\" value=\"".$_POST['fileadressen'][$i]."\">
                </td>
          </tr>
        ";
    }
  }

echo"  
    <td><b> file</b></td>
    <td> 
      <input type=\"file\" name=\"fileadressen[]\">
    </td>
  </tr>
   <tr>
    <td></td>
    <td> 
      <input type=\"submit\" name=\"submit\" value=\"Nog een file toevoegen\">
    </td>
  </tr>
 </table>
</form>
";

Hoe kan ik dit nu oplossen zodat ik meerdere files kan uploaden zonder van te voren te moeten opgeven om hoeveel files het gaat.. Javascript is eigenlijk geen optie. Ik kan me bijna niet voorstellen dat het helemaal niet kan maar ik kom er op dit moment niet uit.

[ Voor 23% gewijzigd door TwoR op 21-04-2005 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan-marten
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-09 15:31
Maak van $_POST['fileadressen'] eerst maar eens $_FILES['fileadressen'].

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gaat zo ver ik weet slechts met 1 file uploaden per keer ..
Zo werkt het op alle web based email clients ook..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hobbit_be
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-07 12:07
het enige dat ik kan zien is met javascript (of je maakt een hele hoop aan met divs.. die je hide / unhide.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietert
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Pietert

There is no spoon

javascript indeed, lelijke oplossing met JUpload, verder nooit iets beters tegen gekomen

[ Voor 15% gewijzigd door Pietert op 21-04-2005 10:49 ]

#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dajappie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:10
Je kan wel meerdere files uploaden, maar voor elke file moet je (helaas) apart een <INPUT TYPE="file" NAME="myFile[]"> aanmaken. Je kan niet in een enkel Browse-venster meerdere bestanden selecteren. Vervolgens kan je via je normale upload-routine de bestanden verwerken, elk bestand staat netjes in een array, zie ook de PHP docs. Enige manier als je het niet van tevoren weet is bovenaan een dropdown-listje te maken van bv. 1 t/m 10 en via een JavaScript OnChange meerdere INPUT's te maken, is niet echt dynamisch maar werkt oke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeeniX
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-10-2009
Pietert schreef op donderdag 21 april 2005 @ 10:48:
javascript indeed, lelijke oplossing met JUpload, verder nooit iets beters tegen gekomen
jupload is inderdaad de beste die ik tegen ben gekomen... appletje dat wel, maar voor niet computer geeks erg makkelijk in het gebruik (en traag op windows... maarjah)

d-Media || web development & more;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwoR

TwoR

Gekleurde stippen

Topicstarter
dajappie schreef op donderdag 21 april 2005 @ 10:50:
Je kan wel meerdere files uploaden, maar voor elke file moet je (helaas) apart een <INPUT TYPE="file" NAME="myFile[]"> aanmaken. Je kan niet in een enkel Browse-venster meerdere bestanden selecteren. Vervolgens kan je via je normale upload-routine de bestanden verwerken, elk bestand staat netjes in een array, zie ook de PHP docs. Enige manier als je het niet van tevoren weet is bovenaan een dropdown-listje te maken van bv. 1 t/m 10 en via een JavaScript OnChange meerdere INPUT's te maken, is niet echt dynamisch maar werkt oke.
mmm das dan heel erg jammer maar het is dus helaas niet anders.

Dan zal ik me eens verdiepen in JS om meerdere input velden te kunnen laten genereren.
Bedankt in iedergeval!
jan-marten schreef op donderdag 21 april 2005 @ 10:33:
Maak van $_POST['fileadressen'] eerst maar eens $_FILES['fileadressen'].
Ja klopt, had ik eerst ook maar ik dacht misschien krijg ik het via $_POST voor ekaar ben vergeten weer te veranderen voordat ik hier Postte

[ Voor 19% gewijzigd door TwoR op 21-04-2005 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06 13:31

drm

f0pc0dert

Je kunt de value van een input met type file ook niet van te voren invullen (gelukkig). value="..." heeft dus geen functie als type="file"

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwoR

TwoR

Gekleurde stippen

Topicstarter
drm schreef op donderdag 21 april 2005 @ 11:58:
Je kunt de value van een input met type file ook niet van te voren invullen (gelukkig). value="..." heeft dus geen functie als type="file"
Daar was ik inderdaad ook achter ja.
Pagina: 1