Toon posts:

Bijvullen Setup lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

net mijn nieuwe wc setup in elkaar gezet, maar nu lukt t mij maar niet om de lucht eruit te krijgen, het reservoir is wel het hoogste punt, maar het water gaat niet eens stromen...
mijn setup is als volgt:
reservoir => northbridge => cpu => vga => rad => pomp (Eheim 1048) => hdd => reservoir...

Hoe kan t dat mijn water niet eens gaat stromen? In de FAQ las ik wat over het doorslippen van de schoepen, hoe kan ik dit makkelijke controleren of dit daadwerkelijk gebeurt?
edit:

Ow vergeten [WC] in me topic titel te zetten :X

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2005 10:20 ]

• YoupY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-06-2024
Doorslippen van de schoepen kan wel eens gebeuren, maar met een eheim pomp heb ik er zelf nooit last van gehad, maar je kan 't redelijk makkelijk testen. Dompel je pomp eens onder in een emmer met water en je het snel genoeg.

Weet je wel zeker dat je pompje wel stroom krijgt? Op wat voor manier zit die aangesloten? Maak je gebruik van een relais?

Verwijderd

Topicstarter
ja pomp maakt ook wel geluid ;) en in de wasbak vol water spuit hij ook wel water

Verwijderd

Als je pomp lucht aanzuigt, zal het water niet gaan stromen. Schud net zo lang totdat er tussen het reservoir en de pomp geen lucht meer zit. De overige lucht komt dan vanzelf in het reservoir. Oveigens zou ik de pomp niet te lang aan laten staan als het water niet stroomt. De pomp zal er vanzelf mee stoppen en nooit meer aan gaan. Ik spreek uit ervaring, met een Eheim 1046.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2005 @ 11:18:
Als je pomp lucht aanzuigt, zal het water niet gaan stromen. Schud net zo lang totdat er tussen het reservoir en de pomp geen lucht meer zit. De overige lucht komt dan vanzelf in het reservoir. Oveigens zou ik de pomp niet te lang aan laten staan als het water niet stroomt. De pomp zal er vanzelf mee stoppen en nooit meer aan gaan. Ik spreek uit ervaring, met een Eheim 1046.
Zon vermoeden had ik al, vandaar dat ik nu zo mijn setup ga veranderen dat t res dichterbij de aanzuigkant van de pomp zit

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
je hebt nog al wat blokken, is je pomp wel sterk genoeg?

en zit er niet gewoon ergens een knik in de slang ofzo?

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-02 18:34

Garrett

Watercooler

Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2005 @ 10:19:
Hallo,

net mijn nieuwe wc setup in elkaar gezet, maar nu lukt t mij maar niet om de lucht eruit te krijgen, het reservoir is wel het hoogste punt, maar het water gaat niet eens stromen...
mijn setup is als volgt:
reservoir => northbridge => cpu => vga => rad => pomp (Eheim 1048) => hdd => reservoir...

Hoe kan t dat mijn water niet eens gaat stromen? In de FAQ las ik wat over het doorslippen van de schoepen, hoe kan ik dit makkelijke controleren of dit daadwerkelijk gebeurt?
edit:
Ow vergeten [WC] in me topic titel te zetten :X
Probeer eens pomp->rad->cpu->northbridge->vga->res->pomp
Je probeert nu het water via de harddisk door het reservoir te stouwen... daar verlies je de complete druk als je het mij vraagt... tenzij het reservoir voor de volle 100% gevuld is... dus liefst reservoir als laatste!! ;)

I love watercooling

Verwijderd

Topicstarter
Oude situatie:
pomp => hdd => res => nb => cpu => vga => rad => pomp
Afbeeldingslocatie: http://www.afxp.biz/phpopdracht/setup.JPG
Nieuwe situatie (nog niet getest ben er bijna klaar mee :P) :
pomp => hdd => nb => cpu => vga => rad => res => pomp
Afbeeldingslocatie: http://www.afxp.biz/phpopdracht/setup2.JPG
Garrett schreef op donderdag 21 april 2005 @ 12:29:
[...]
Probeer eens pomp->rad->cpu->northbridge->vga->res->pomp
Je probeert nu het water via de harddisk door het reservoir te stouwen... daar verlies je de complete druk als je het mij vraagt... tenzij het reservoir voor de volle 100% gevuld is... dus liefst reservoir als laatste!! ;)
418O2 schreef op donderdag 21 april 2005 @ 12:09:
je hebt nog al wat blokken, is je pomp wel sterk genoeg?

en zit er niet gewoon ergens een knik in de slang ofzo?
het lukte me ook met een poseidon pompje, en ook met een wtank... maar die zijn beide overleden :X Vandaar nu dus goed spul en makkelijk te vullen, niet dat ik zoals bij die wtank me case op t front moet parkeren :+
Neej knikken zaten er niet in, bochten zeer ruim genomen en hoek aansluitingen genomen waar nodig :)

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2005 14:14 ]

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Je moet pompen nooit droog laten lopen, dat is idd funest. Wat je kan proberen is om je kast te kantelen, zodat er wat water in de pomp komt.
Dan is het een kwestie van je pomp aan en uit te zetten (in intervallen). Als het een beetje loopt moet je proberen je waterkoelsysteem lang aan te laten staan, zodat de lucht naar het res kan ontsnappen.

Suc6

Instagram / YouTube

Verwijderd

Topicstarter
aramdin schreef op donderdag 21 april 2005 @ 14:25:
Je moet pompen nooit droog laten lopen, dat is idd funest. Wat je kan proberen is om je kast te kantelen, zodat er wat water in de pomp komt.
Dan is het een kwestie van je pomp aan en uit te zetten (in intervallen). Als het een beetje loopt moet je proberen je waterkoelsysteem lang aan te laten staan, zodat de lucht naar het res kan ontsnappen.

Suc6
Ja daarom doe ik het reservoir nu ook direct achter de ingang van de pomp, zo komt er tijdens t vullen al water in de pomp te staan, drooglopen weet ik ;) is als een scooter zonder 2takt olie O-)

Verwijderd

Topicstarter
w00t werkt, waterstroomd heerlijk snel, een paar keer na elkaar de pomp in en uitschakelen doet zeer veel lucht bewegen :D daarna ben ik met elk blokjes schuin gegaan enzo, en de slangen af en toe op bepaalde punten wat lager of hoger houden, nu zit er nog wel veel lucht in me radiator maar kast zo ff schuin houden en dat is er ook uit ;) nu eerst ff naar een tankstation demi water halen, ging wat meer in dan ik verwachtte :P

• Shapeshifter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-02 20:02

Shapeshifter

Get it over with

Ah joh, dat neem je toch gewoon mee uit het scheikunde lokaal...

Onze TOA maakt dat gewoon zelf...

HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV Classic - Opel Vivaro-e 75kWh - 22x Prusa i3 MK3S - 8x Prusa MINI+ - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-01 15:57
??? Waarom heb je in godsnaam je cpu als een van de laatste componenten in de schakeling voor het rad? Zo krijgt deze juist voor verwarmt water 8)7 Lijtk me praktische de cpu net na het rad de zetten zodat het temperatuursvershcil tussen de cpU & water ut grootst is...
Shapeshifter schreef op donderdag 21 april 2005 @ 21:12:
Ah joh, dat neem je toch gewoon mee uit het scheikunde lokaal...

Onze TOA maakt dat gewoon zelf...
gedestileerd <> demi

[ Voor 32% gewijzigd door Rey Nemaattori op 22-04-2005 09:42 ]

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Verwijderd

Rey Nemaattori schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 09:38:
??? Waarom heb je in godsnaam je cpu als een van de laatste componenten in de schakeling voor het rad? Zo krijgt deze juist voor verwarmt water 8)7 Lijtk me praktische de cpu net na het rad de zetten zodat het temperatuursvershcil tussen de cpU & water ut grootst is...

[...]

gedestileerd <> demi
De temperatuur van je water scheelt niet echt veel voor of na een blok, hoor. Je kan beter zorgen dat het goed doorstroomt en luchtvrij is. Dat scheelt veel meer in temperatuur. Draai je pomp maar eens om en check de temps. Verschil? (8>

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:03
bij scheikunde gebruikt men ook demi water toch? >:) dat water gaat in principe ook mijn systeem in nml (handig n gf die nog op de middelbare school zit :7)

offtopic:
mijn gf is niet zo'n computergeek, maar waterkoeling vind ze dan opeens wel weer heel leuk...ze wees me zelfs op redox en voorziet me van demi water, magesium etc. O+
Pagina: 1