Geheugen, op DUAL DDR

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

• wilmocs
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-12-2025
ik zit met een vraag, heb al flink wat gezocht en rond gevraagd... maar kan geen antwoord vinden.

ik heb op dit moment 1x een balk HyperX 512 DDR2 geheugen in men PC hangen, nu wil ik graag upgraden zodat ik op DUAL DDR draai maar nu is mijn vraag:

als ik 2x 512DDR2 van Kingston koop, niet hyperX en die erbij prik, draait die HyperX dan ook gewoon mee, of moet ik dan ook nog een HyperX balk erbij kopen?

of kunnen 2 verschillende paren niet naast elkaar draaien?
(dit bedoel ik:)

HyperX --- Kingston --- leeg --- Kingston

of

HyperX --- Kingston --- HyperX ---- Kingston

ik bedoel met kingston dus gewoon ander geheugen dan HyperX

[ Voor 26% gewijzigd door wilmocs op 21-04-2005 10:19 ]

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Bij een vraag als deze moet je wel zeggen welk moederbord je hebt.

Als het er eentje is met bijvoorbeeld een intel 865 of 875 chipset heb je per se een even aantal reepjes nodig. Als het er eentje is met NForce2 chipset, kan het ook met 3 reepjes werken, maar lees dan wel de nodige details na in de Faq en je mobo boekje.
Voorbeelden hierboven zijn niet compleet, maar ik heb geen zin om alle mogelijke mobo's met dualchannel erbij te pakken
Eerlijk gezegd moet je altijd wel uit deze vraag kunnen komen als je je boekje erbij pakt. ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Voutloos op 21-04-2005 10:27 ]

{signature}

• wilmocs
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-12-2025
ik ben op dit moment niet thuis, dus weet het gehele moederbord type niet...
maar het is een Gigabyte GT4 2004 MOBO, zal als ik thuis ben het type nummer even posten... ik heb wel een Intel chipset.

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Voor DC heb je sowieso altijd twee reepjes nodig. Daarom noemt het ook Dual. Als je een derde reepje hebt, dan gaat dat gewoon single channel draaien (bij nVidia, denk dat bij Intel alles dan gewoon op single channel draait).

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kijk gewoon in de handleiding van je moederbord. Mocht je deze om een of andere reden niet in je bezit hebben; in de FAQ van dit subforum kun je terugvinden hoe je een moederbord kunt identificeren, zodat je daarna de handleiding van de website van de moederbordfabrikant kunt downloaden :) Verder staat in de FAQ van dit subforum ook het e.e.a. over het mixen van geheugen beschreven :)

Dit topic is gesloten.