[WiFi] ASUS WL100G

Pagina: 1
Acties:
  • 70 views sinds 30-01-2008

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-05 16:35
Ik zit te denken om deze pcmcia kaart te kopen. Maar nu zoek ik nog mensen die ervaringen met deze kaart hebben of mij juist een geheel andere kaart aanraden.

Ik wil zo'n 30 euro aan een pcmcia kaartje uitgeven, 1 voor men laptop en 1 voor men barebone. In mijn bare bone kan pcmcia en ik heb geen vrije pci sloten meer dus dat was ongeveer men enige oplossing.

Ik heb al op het forum gezocht en op google gekeken maar kan niet veel vinden.

Dus moet ik dit kaartje kopen ja of nee, en wat is het berijk ongeveer.

Verwijderd

hangt er helemaal vanaf wat je ermee wil, wat voor accespoint heb je? Verder is berijk natuurlijk met ei :z

• kippy
De pcmcia kaart in men barebone wordt mijn accespoint dus het berijk is alleen afhangkelijk van de 2 pcmcia kaartjes.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat je dus wilt is een ad-hoc verbinding, betekend wel dat je slechts 11Mbit haalt met het gros van de kaarten. Dat kan nog al eens langzaam worden als je veel data over gaat pompen.

• kippy
Terw_Dan schreef op donderdag 21 april 2005 @ 11:11:
Wat je dus wilt is een ad-hoc verbinding, betekend wel dat je slechts 11Mbit haalt met het gros van de kaarten. Dat kan nog al eens langzaam worden als je veel data over gaat pompen.
waarom zou mijn verbinding/snelheid beter worden als ik een accespoint gebruik, ik snap die logica niet helemaal.

Het signaal van af een accespoint is iets sterker dus ja kan daar wat snelheidswindst op maken. Dat kan ik nog wel begrijpen, maar of ik nu van af pcmcia naar een accespoint of van pcmcia naar pcmcia ga zaal het signaal altijd even sterk zijn. En zal de "Upload" snelheid even groot blijven.

Dus verklaar u nader. en nog steeds is het slim om 2 van deze kaartjes te kopen.

• kippy
Ik heb zelf nog wat gezocht naar AD-Hoc netwerken, en het enige grote probleem is de configuratie en beveiliging. Maar ik heb ook al genoeg dingen gezien dat de beveiliging geen probleem is, en de configuratie.... heb al vaker een pc als router opgezet dus veel problemen denk ik niet dat het gaat geven.

Maar over afstand kan ik nix vinden.

• Bram77
  • Laatst online: 10-07-2023
ASUS WL100G is een prima netwerkkaart, ik gebruik ze voor mijn werk vaak. Het enige nadeel is dat ze redelijk kwetsbaar zijn omdat er een uitklapbaar antennetje op zit. Niet dat ze hier tot nu toe ooit zijn afgebroken....

Goede prijs-kwaliteit verhouding en bereik is prima i.v.m. andere kaarten.

• kippy
Bram77 schreef op donderdag 21 april 2005 @ 14:17:
ASUS WL100G is een prima netwerkkaart, ik gebruik ze voor mijn werk vaak. Het enige nadeel is dat ze redelijk kwetsbaar zijn omdat er een uitklapbaar antennetje op zit. Niet dat ze hier tot nu toe ooit zijn afgebroken....

Kijk daar heb al vast iets aan. dank u

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

kippy schreef op donderdag 21 april 2005 @ 11:23:
[...]

waarom zou mijn verbinding/snelheid beter worden als ik een accespoint gebruik, ik snap die logica niet helemaal.

Het signaal van af een accespoint is iets sterker dus ja kan daar wat snelheidswindst op maken. Dat kan ik nog wel begrijpen, maar of ik nu van af pcmcia naar een accespoint of van pcmcia naar pcmcia ga zaal het signaal altijd even sterk zijn. En zal de "Upload" snelheid even groot blijven.

Dus verklaar u nader. en nog steeds is het slim om 2 van deze kaartjes te kopen.
Ad Hoc verbindingen trekken gewoon max 11Mbit (althans, dat is met alle draadloze zooi geweest waar ik tot nu toe mee gewerkt hebt en afaik vormt de Asus kaart daar geen uitzondering op).
dus wil je 54 of meer dan moet je een AP hebben.

• kippy
wat op google heb gelezen is dat mensen gewoon de volle snelheid (22Mbit, op een 54Mbit kaart) er uit kunnen trekken. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat het jou of mij of persoon X lukt om die snelheid ook te halen. Het kan natuurlijk domme peg geweest zijn.

Maar je zecht dus dat het weilig invloed op mijn berijk heeft.

En ik ga et toch vooral voor internet gebrruike dus dan is 11 Mbit meer dan gebnoeg.

• kippy
Mijn excuses meneer de Moderator dat had ik eigenlijk zelf wel kunnen weten. |:(

Verwijderd

Bram77 schreef op donderdag 21 april 2005 @ 14:17:

Moah kwetsbaar valt wel mee, tjah je moet niet die antenne plat drukken maar voor de rest gaat dat prima. Ik heb dat ding trouwens maar zeer zelden nodig :)

Ik draai hier twee laptops met deze kaart, ik had de mijne verkocht maar na wat omzwervingen ben ik toch weer teruggekomen bij deze kaart. Hij is een aanzienlijk stukje stabieler dan de E-tech en SMC meuk, met name met de nieuwe drivers van Broadcom en de Windows Wireless Configuration Service draait het geheel meer dan prima.

Maar voor de rest zal dit denk ik nogal een nutteloos opsomtopic worden, er hebben twee draadjes gelopen over de wl300g en de wl500g. Daarin stonden ook wat ervaringen met deze kaarten en in de search staat vast ook nog wel iets :)

Verwijderd

Zie neographikal. Ook gaan we niet van elk product een topic met ervaringen openen, dan wordt het hier een zootje.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.