Newsreader gezocht

Pagina: 1
Acties:

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-07 10:59

Xymox

Determinism rulez !

Topicstarter
Ik maak veel gebruik van newsgroups voor het zoeken van informatie voor softwareontwikkeling.
Aangezien op het werk firewalls ervoor zorgen dat newsreaders niet naar buiten kunnen doe ik nu het volgende.

Ik gebruik de (gratis) newsreader Forte Agent op een PC die wel rechtstreeks op internet zit en download alle headers en bodies. Ik zip dan alle datafiles en zet deze op de PC die binnen het bedrijfsnetwerk zit. Ik lees dus dan alle berichten offline en dat werkt opzich prima.

Maar ik vind Agent nogal onhandig in gebruik. Deze kan slechts 1 newsgroup open hebben en aangezien ik meerdere newsgroups wil kunnen doorzoeken moet ik meerdere Agent installaties hebben met elk hun eigen datafiles. Tevens is het zoeken in de forums traag en zoekt hij niet erg efficient zodat ik vaak niet de posts vind die ik moet hebben. Aangezien er duizenden posts in de forums zitten kan zoeken lang duren en als ontwikkelaar die snel info wil hebben is dat uitermate irritant.

Ik zoek dus een beter alternatief. Het liefst freeware.
Deze moet voldoen aan :

- database met berichten moeten makkelijk gezipt kunnen worden en met simpele handelingen geplaatst in een reeds geinstalleerde newsreader client.
- offline lezen van deze databases
- meerdere newsgroups in 1 client ondersteunen
- snelle zoekfunctie met uitgebreide zoekargumenten/opties door alle newsgroups/forums

Welk alternatief kunnen jullie aanraden ?
(Outlook/Express is niet mogelijk, deze is uitgeschakeld).

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-07 20:15
Kan je niet aan je beheerders vragen of ze die poorten open willen knallen en dan gewoon met grabit of iets in de richting te gebruiken?

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-08 14:04

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Google Groups??

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• BertS
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-02 08:33
Dat is volgens mij hoog tijd voor aanpassing van de bedrijfspolicy (aangenomen dat je die info zoekt voor je werk, en niet voor je hobby terwijl je telefoniste bent :+ ).

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Topicstarter
Tsja, dat is nu het probleem. De policy hier is heel strikt wat vaak voorkomt bij grote verzekeringsmaatschappijen. Security hier heeft aanvragen wat dit betreft afgekeurd, maar we hebben wel een losse PC gekregen die een eigen internet aansluiting heeft. Deze PC mag niet aan het interne netwerk hangen !

De newsgroups die ik nodig heb staan niet in Google groups, het betreft een specifieke usenet server die niet via een browser te benaderen is.

De manier zoals ik nu werk dmv verzamelen van gedownloade databases en deze offline lezen is de enige die mogelijk is.

@andreict : is Grabit een goed optie ?

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

Ik gebruik Xnews, op google kan je hem vinden.

Het is overigens freeware!!

[ Voor 35% gewijzigd door Twarp op 21-04-2005 14:21 ]

Meh ...

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-08 15:07
Twarp schreef op donderdag 21 april 2005 @ 14:18:
Ik gebruik Xnews, op google kan je hem vinden.

Het is overigens freeware!!
hij wil lezen, niet leechen

PSN: djmurcielago

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Xymox schreef op donderdag 21 april 2005 @ 14:13:

@andreict : is Grabit een goed optie ?
Grabit is meer geschikt voor binaries dan voor tekst

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Ik snap nog niet helemaal waarom Agent niet voldoet? Die kan prima veel nieuwsgroepen tegelijkertijd volgen. Ik doe niet anders :+

Of bedoel je verschillende usenetservers?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:35
Ik weet niet of deze het kan maar een erg fijne newsreader is : 40tude
Is rap en je verzuipt in de opties (ik wel) en is geloof ik ook gratis.

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Topicstarter
F_J_K schreef op donderdag 21 april 2005 @ 15:32:
Ik snap nog niet helemaal waarom Agent niet voldoet? Die kan prima veel nieuwsgroepen tegelijkertijd volgen. Ik doe niet anders :+

Of bedoel je verschillende usenetservers?
Inderdaad, spraakverwarring...
Ik bedoel meerdere usenetservers in 1 client. Nu moet ik verschillende Agent installaties doen in verschillende directories met daarin hun eigen data files.

En het zoeken vind ik behoorlijk spartaans. Vaak wordt er geen post gevonden met een tekst waarop ik zoek die er wel degelijk is. Je moet echt goed de tekst specificeren en dat weet je meestal niet.
En het is echt traag dat zoeken....

Pagina: 1