Toon posts:

Screensaver voor computerdata

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Zijn er screensavers die bijv. gegevens uit een database op het scherm kunnen tonen ?
Zodat bijv. op de verkoopafdeling de verkoopcijfers van dat moment getoond kunnen worden.
Mag tekst zijn, maar ook bijv mbv een grafiekje.

Bestaat zoiets ?

TIA Mesjoggah

• roytanck
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07-07 09:29
Zoiets is d.m.v. flash wel te bouwen... D.m.v. PHP/ASP/etc XML genereren en die in de flash ophalen en tonen.

Verwijderd

Topicstarter
niemand weet een programaatje waarmee je zo'n soort screensaver mee in elkaar kunt zetten ?

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:11

Rmg

Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2005 @ 13:37:
niemand weet een programaatje waarmee je zo'n soort screensaver mee in elkaar kunt zetten ?
zoals weefsel zegt, Flash :*)

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:09

lier

MikroTik nerd

Mesjogguh,

Het is verstandig om eerst zelf initiatief nemen, waarmee je voorkomt dat je topic dicht gaat. Je zegt "programmaatje", wat bedoel je daarmee ? Met (bijna) elke programmeertaal kan je wel iets bouwen en dat vervolgens omzetten naar een screensaver. Met welke talen heb je ervaring ?

[ Voor 4% gewijzigd door lier op 21-04-2005 13:48 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

• roytanck
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07-07 09:29
Computerdata is nogal algemeen. Misschien is er wel een Screensaver die standaard RSS aan kan, maar grafieken op basis van sales-gegevens is zo iets specifieks dat je hoe dan ook wel iets op maat zult moeten bouwen lijkt me.

Ik heb ooit een screensaver gebouwd die de headlines van tweakers liet zijn, en iets vergelijkbaars voor mijn eigen site. Die laatste was via RSS trouwens.

Verwijderd

De standaard windows screensaver kun je misschien gebruiken hiervoor...als je het toch over plaatjes hebt.
Die plaatjes staan in een vaste directory (kun je aangeven), als je er nou voor zorgt dat daar bijvoorbeeld een screendump in komt te staan van het een of ander, en die steeds vernieuwd..???
bij mij heet ie in het engels: My pictures (slideshow)

is dat een ideetje?

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19:01

Boss

+1 Overgewaardeerd

Nou, lijkt me makkelijk: ALLES KAN met computers.

Alleen: ik heb werkelijk geen idee wat voor database jij op je werk hebt. Dus weet ik ook niet wat voor kant-en-klare screensaver je daarvoor kan gebruiken.

Ga eens lekker aan de slag met visual basic ofzo. Daar kan je ook prima screensavers mee maken, precies zoals jij wilt. Of vraag de leverancier van je database waar je de screensaver module kan kopen :)

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Pagina: 1