Toon posts:

[win2k3 dc] Traag netwerk DC -> XPPro Client

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb veel gezocht, maar vind alleen topics die over het tegenovergestelde gaan, zoals deze:

Traag netwerk van Win2k NAAR Win 2k pro/xp

Hierin wordt een probleem beschreven waarbij het kopieren van data van een client naar een domaincontroller traag gaat, en de andere kant op niet.

Bij mij is het probleem precies andersom: data kopieren vanaf de server naar een client gaat erg traag, en data van de client naar de server gaat gewoon snel.

Ik heb het volgende geprobeerd:

- Data kopieren vanaf een netwerkshare;
- Data kopieren vanaf een unc-pad: \\server\d$\dir\file.zip;
- Via de IIS bestand gedownload;
- Vanuit een RDP-sessie met de server een bestand kopieren naar \\clientname\d$\.

De gebruikte configuratie:

Server (domaincontroller):
HP/Compaq DL380
Xeon 3,4 GHz
2048MB RAM
2* 146GB Raid 1
Windows Server 2003 Standard SP1 (+ alle updates)

Switch:
Cisco Catalyst (nogiets) switch

Clients:
HP/Compaq D530
P4 2,6Ghz
512MB RAM
40GB HD
WindowsXP Pro SP2 (+ alle updates)

Heeft iemand een idee?

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Heb je de laatste firmware a gedownload voor de biossen van de machines? Laatset drivers van de netwerkkaarten al download?

Wat is precies traag, wat voor een bestanden? Hoe zijn je instellingen 100Mb FD of HD?

Er zijn genoeg topic te vinden waar je waarschijnlijk meer informatie kunt halen.

[ Voor 44% gewijzigd door Rolfie op 21-04-2005 09:53 ]

Verwijderd

Hoe staan de instellingen op de switch en NIC wat betreft Full Duplex?

Verwijderd

hoe is de client geconfigureerd? firewall aan/uit? en je netwerk?

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind echt alleen maar topics waar het probleem zich precies andersom voordoet.

De Firewall op de clients staat uit, en op de server ook omdat ik geen ICS gebruik.

In Windows staat zowel op de client als op de server de 'Speed & Duplex' setting op 'Auto'. Ik denk niet dat hier het probleem zit, omdat het van de client naar de server toe wel snel gaat.

Ik denk dat het probleem in de server zit, omdat deze server afgelopen weekend in gebruik genomen is, en het probleem zich nooit voordeed met de vorige server.

Ik heb ook al een vers geinstalleerde client aan het domein gehangen, die vertoont exact hetzelfde probleem.

De nieuweste firmware van de netwerkcontrollers heb ik nog niet geprobeerd, daar ga ik eens naar kijken.

Bedankt tot zover.

Verwijderd

Topicstarter
Oei,

Netwerkadapter op de server op 100MBit FD gezet ipv Auto, en nu is het probleem opgeslot.

Ik had niet verwacht dat hierbij de richting van het de kopieeractie verschil zou uitmaken, ik vind dat nog steeds erg onlogisch, is er iemand die hier een verklaring voor weet?

In ieder geval bedankt voor alle reacties!

Verwijderd

Move PNS > NT
Pagina: 1