Ik heb bij ons in het dorp een WIFI netwerk aangelegd waar inmiddels zo'n 20 verschillende clients internet mee binnenkrijgen. Laatst kwam er een nieuwe bij. Deze is aangesloten volgens het onderstaande plaatje:

Het probleem is nu dat door al deze netwerkcomponenten:
- het internet niet meer werkt zoals het hoort (Kan pagina niet weergeven) als de PC opnieuw opgestart is.
- Pingen werkt soms wel en soms niet zonder dat er wat veranderd.
- Na een aantal keer te pingen werkt internet ineens weer (het lijkt net of de PC zijn "route" weer gevonden heeft!
Duidelijker kan ik op dit moment niet zijn omdat het voor mij ook allemaal zeer vaag is!
Ik hoop dat iemand toevallig tegen een vergelijkbaar probleem is aangelopen....
Vreemde hierbij is nog dat ik vanuit de 200.126 (Client PC) niet kan pingen naar de 200.13 (WIFI brdige) maar wel naar de 200.2 (Internet router).
Ik wil er nog bij vertellen dat het netwerk groter is. Er zitten nog 2 routers bij en nog ongeveer 20 pc's en nog een stuk of 30 WIFI kastjes.
Alvast bedankt allemaal!

Het probleem is nu dat door al deze netwerkcomponenten:
- het internet niet meer werkt zoals het hoort (Kan pagina niet weergeven) als de PC opnieuw opgestart is.
- Pingen werkt soms wel en soms niet zonder dat er wat veranderd.
- Na een aantal keer te pingen werkt internet ineens weer (het lijkt net of de PC zijn "route" weer gevonden heeft!
Duidelijker kan ik op dit moment niet zijn omdat het voor mij ook allemaal zeer vaag is!
Ik hoop dat iemand toevallig tegen een vergelijkbaar probleem is aangelopen....
Vreemde hierbij is nog dat ik vanuit de 200.126 (Client PC) niet kan pingen naar de 200.13 (WIFI brdige) maar wel naar de 200.2 (Internet router).
Ik wil er nog bij vertellen dat het netwerk groter is. Er zitten nog 2 routers bij en nog ongeveer 20 pc's en nog een stuk of 30 WIFI kastjes.
Alvast bedankt allemaal!
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2005 09:42 ]