Toon posts:

Interessant WIFI probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb bij ons in het dorp een WIFI netwerk aangelegd waar inmiddels zo'n 20 verschillende clients internet mee binnenkrijgen. Laatst kwam er een nieuwe bij. Deze is aangesloten volgens het onderstaande plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://i5.photobucket.com/albums/y177/barttruijen/wifiprobleem.jpg

Het probleem is nu dat door al deze netwerkcomponenten:
- het internet niet meer werkt zoals het hoort (Kan pagina niet weergeven) als de PC opnieuw opgestart is.
- Pingen werkt soms wel en soms niet zonder dat er wat veranderd.
- Na een aantal keer te pingen werkt internet ineens weer (het lijkt net of de PC zijn "route" weer gevonden heeft!

Duidelijker kan ik op dit moment niet zijn omdat het voor mij ook allemaal zeer vaag is!

Ik hoop dat iemand toevallig tegen een vergelijkbaar probleem is aangelopen....

Vreemde hierbij is nog dat ik vanuit de 200.126 (Client PC) niet kan pingen naar de 200.13 (WIFI brdige) maar wel naar de 200.2 (Internet router).

Ik wil er nog bij vertellen dat het netwerk groter is. Er zitten nog 2 routers bij en nog ongeveer 20 pc's en nog een stuk of 30 WIFI kastjes.

Alvast bedankt allemaal!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2005 09:42 ]

• Wirehead
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-05 14:00
staat er ergens op een AP nog een DHCP server te draaien?

Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition

Verwijderd

Topicstarter
Nope! Alle IP adressen bij mij in het netwerk zijn Statische IP adressen! Er staat wel op een server een DHCP te draaien maar die heeft alleen effect als er iemand mocht aanmelden die een dynamisch IP adres heeft (wat bijna niet voorkomt)

• OneUp
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-04 19:28
Kan PC 200.126 alle bridges pingen behalve 200.13?

People are just like trees. They fall down when you hit them mutiple times with an axe.

Verwijderd

Topicstarter
Yep, ik kan de andere WIFI AP's wel pingen!

En toch kan ik zo nu en dan internetten (dus de 200.2 pingen) terwijl de 200.13 geen antwoord terug geeft (en daar moet het internet toch doorheen om bij de 200.126 te komen)!

Gisteren ben ik er nog bij geweest en plotseling (terwijl ik werkelijk niet veranderd heb aan het netwerk) pingt de 200.126 ineens de 200.13 wel en een paar minuten later weer niet en ik kan wel weer "achter" de 200.13 pingen!

Allemaal heel vreemd maar zo is het echt gebeurd!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:25

bonzz.netninja

Niente baffi

misschien is er iets kapot aan het gaan, iets hardwarematigs bedoel ik dus

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:56

reiker

dan jij!

Niet per ongeluk een IP-adres dubbel toegewezen?

Zo gezegd, zo gedaan.

Verwijderd

Topicstarter
Nee dat is het geval niet! Staan allemaal keurig in een spreadsheet genoteerd!

En als dat het geval was dan zou het hele netwerk er last van hebben en niet alleen de 200.126 want de andere clients kunnen probleemloos internetten.

Tevens zou dan een probleem ontstaan bij de clients aan de kant van de router (200.2) en die zou dan de 200.13 ook niet kunnen pingen (wat nu wel mogelijk is).

Verwijderd

Topicstarter
En als er iets kapot aan het gaan is dan kan ik van beide kanten de AP's niet bereiken en dat is niet het geval!

Verwijderd

Ik vraag me af of die constructie met die multipoint bridge wel goed werkt... bridged die ook van WiFi naar WiFi? Zijn er andere machines die deze 'route' ( 200.125 --> 200.14 --> 200.13 ) nodig hebben? Doen die het wel?
Dat zou ook kunnen verklaren waarom 'soms wel' en 'soms niet': afhankelijk van allerlei invloeden 'zien' 200.125 en 200.13 elkaar soms direct en dan werkt het even wel...

Verwijderd

als de 200.13 niet te pingen is is op dat moment dan ook de 200.2 niet te bereiken ?

zit je bijvoorbeeld op de rand van het bereik van je wifi verbinding ?
als je een site survey laat lopen wat voor signaal sterktes heb je dan ?

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2005 13:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2005 @ 13:49:
Ik vraag me af of die constructie met die multipoint bridge wel goed werkt... bridged die ook van WiFi naar WiFi? Zijn er andere machines die deze 'route' ( 200.125 --> 200.14 --> 200.13 ) nodig hebben? Doen die het wel?
Ja zie de router bij AP 200.14! Hieraan hangen nog een aantal client PC's van een bedrijf. Deze werken wel zonder problemen.
Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2005 @ 13:49:
Dat zou ook kunnen verklaren waarom 'soms wel' en 'soms niet': afhankelijk van allerlei invloeden 'zien' 200.125 en 200.13 elkaar soms direct en dan werkt het even wel...
Je bedoeld dat de bandbreedte dan volledig benut wordt door de gebruikers bij 200.14? Is te proberen! Even de router bij 200.14 eraf halen om te kijken of ik dan voldoende bandbreedte heb voor een betrouwbaardere verbinding! Raar blijft alleen dat ik de router (200.2) soms evengoed kan ontvangen terwijl AP 200.13 geen antwoord geeft.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2005 16:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2005 @ 13:50:
als de 200.13 niet te pingen is is op dat moment dan ook de 200.2 niet te bereiken ?

zit je bijvoorbeeld op de rand van het bereik van je wifi verbinding ?
als je een site survey laat lopen wat voor signaal sterktes heb je dan ?
De 200.2 is op zich redelijk te pingen zelfs als de 200.13 (die ik bijna nooit kan pingen) geen antwoord geeft. Als ik het vanaf de router (200.2) kant probeer heb ik geen problemen.....maw het werkt wel "heen" maar niet "terug"!

Site survey heb ik nog niet geprobeerd maar dat lukt ook niet bij een linksys WAP54G of vergis ik me hierin? Maar ik ga er van uit dat de verbindingen goed zijn want als! het werkt dan werkt het ook goed!

Verwijderd

iets van AP isolation aan staan waardoor clients afgezonderd worden ?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2005 @ 18:55:
iets van AP isolation aan staan waardoor clients afgezonderd worden ?
Nee hoor! Ik zou niet eens weten hoe ik zoiets in zou moeten stellen! Het netwerk zit heel simpel in elkaar! Bijna alle apparaten staan in de standaard instellingen met hier en daar een paar kleine wijzigingen!

Ik merk wel dat het op zich nog wel een complex probleem is wat niet zomaar op te lossen is. Ik zal dus zelf verder moeten zoeken! Tegen de tijd dat ik een eventuele oplossing gevonden heb zal ik het hier vermelden. In ieder geval bedankt voor de reacties!

Verwijderd

masker goed ingesteld op het 200.2 access point ?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 25 april 2005 @ 11:35:
masker goed ingesteld op het 200.2 access point ?
Het subnetmask? Is inderdaad bij mij eerder opgekomen dat het misschien daar ergens aan ligt! De AP's staan allemaal statisch ingesteld. Dat wil zeggen het IP-adres op 192.168.200.x de subnetmask op 255.255.255.0 en de gateway op 192.168.200.2! Ik heb geprobeerd om de gateway standaard op 0.0.0.0 te zetten maar dat had geen effect! Nu is het wel zo dat er nog een 2e router op het netwerk hangt (nl. de 200.1). Is er een mogelijkheid dat deze de "route" op een of andere manier verstoord?!?
Pagina: 1