Sweex printserver - software ziet hem niet

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

• Vozze
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-05 14:48
Het volgende doet zich voor:

Ik heb laatst een parallelle printserver van Sweex aangeschaft. Deze wil ik gaan gebruiken in combinatie met een HP Deskjet 843C.
Ik sluit deze aan op de printer. Stroom erop. Status-lampje (groen) knippert een aantal keer en gaat daarna uit. UTP-kabel erin die naar mijn draadloze router gaat. 10/100-led (oranje) knippert een paar keer en blijft dan branden.
CD erin en gaan denk je. Eerste gedeelte gaat goed totdat je bij een scherm komt waar je de printserver moet selecteren. Hier staat echter geen enkele printserver. Ook na het veelvuldig op de Refresh-knop drukken haalt niets uit.
Weet iemand raad?

BTW. Moet de verbinding tussen de router en de printserver bestaan uit een straight of een cross-over kabel?

"He who thinks knows evertyhing, knows nothing" - Socrates

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Normaal gesproken een straight kabel.... geeft je router wel ip-adressen uit via dhcp?
anders kijken of je de print-server kan resetten

Verwijderd

En anders kijken of je mac filter aan hebt staan en dus ook het mac adres van de printserver hebt toegevoegd... Denk dat het een config fout in je router is, en straight of cross maakt tegenwoordig vaak weinig uit i.v.m. "auto negotiation" of hoe je dat ook mag spellen, die de meeste routers en switches tegenwoordig hebben...

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:12

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Iik zie hier totaal niets over IP adressen ?
Hoe is de initiele setup van dat ding ? Vraagt hij een IP adres aan een DHCP Server ? Heeft hij factory default een bepaald IP adres ?

Beetje naief om te denken dat je iets zonder meer in je LAN kunt prikken en dan verwachten dat hij meteen zichtbaar is.
Je zult toch echt eens in de handleiding moeten duiken, ofmeer info moeten geven.

Tijd voor een nieuwe sig..

Dit topic is gesloten.