Ik moet in een applicatie die ik aan het ontwikkelen ben excel bestanden uitlezen en ook weer excel bestanden uitvoeren. Ik wil dit via een ole object doen. heeft iemand misschien een lijst met alle mogelijke commando's die je hebt voor excel via ole? is het ook mogelijk om te zoeken door een excel bestand? zoniet kan dit dan wel in een text bestand?
- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!
Uh, MSDN? Daar staat het uitgebreid op. In welke taal schrijf je je applicatie en wat het je al geprobeert?
Op MSDN is hier zat documentatie over te vinden. Ook met google kan je voorbeelden genoeg tegenkomen hoe Excel aan te spreken.
We gaan er hier op GoT vanuit dat je in eerste instantie ZELF naar een oplossing opzoek gaat. Dat je vraagt om een lijst met alle mogelijke commando's laat mij zien dat je zelf nog erg weinig vooronderzoek hebt gedaan.
Lees aub P&W FAQ - Het FAQ/Beleid topic eens door en met name P&W FAQ - De "quickstart" zodat je weet hoe we hier in Programming & Webscripting een topicstart zouden willen zien.
We gaan er hier op GoT vanuit dat je in eerste instantie ZELF naar een oplossing opzoek gaat. Dat je vraagt om een lijst met alle mogelijke commando's laat mij zien dat je zelf nog erg weinig vooronderzoek hebt gedaan.
Lees aub P&W FAQ - Het FAQ/Beleid topic eens door en met name P&W FAQ - De "quickstart" zodat je weet hoe we hier in Programming & Webscripting een topicstart zouden willen zien.
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Dit topic is gesloten.
![]()